فارس نوشت:

یک عضو کمیسیون اصل 90 مجلس از بررسی پرونده 'تبلیغات' آژانس‌های مسافرتی برای 'بیگانگان' در کمیسیون متبوعش خبر داد و از تبلیغ جاذبه‌های گردشگری بیگانگان توسط آژانس‌ها انتقاد کرد.

غلامرضا اسدالهی نماینده مردم تربت جام و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به تشکیل پرونده برای برخی آژانس‌های مسافرتی گفت: در کشور ما برخی مسائل خیلی برای مردم قابل پذیرش نیست، از جمله اقداماتی که برخی آژانس‌های مسافرتی انجام می‌دهند.

وی افزود: برخی آژانس‌های مسافرتی برای برخی کشورهای بیگانه تبلیغات انجام داده و تعدادی از مردم کشورمان را علیرغم وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان به خارج از کشور اعزام می‌کنند؛ این در حالی است که آنها می‌توانند بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشورمان را برنامه‌ریزی کرده و تورهایی برای این مسئله مهیا کنند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: به طور کل هم آنچه که آژانس‌های مسافرتی در رابطه با برنامه‌های تورهای مسافرتی خود به مردم وعده می‌دهند، منطبق با آنچه که گردشگران ایرانی در خارج از کشور مشاهده می‌کنند، نیست.

اسدالهی ادامه داد: در مورد امکانات رفاهی، غذا و مکان‌های تفریحی هم نوعاً افرادی که هزینه کرده و با این تورها به مسافرت و تفریح در خارج از کشور رفته‌اند، پس از بازگشت به وطن از این آژانس‌های مسافرتی گله‌مند بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا از مدت‌ها قبل شکوائیه‌هایی در این رابطه در کمیسیون اصل 90 مطرح شده و پرونده‌های این شکوائیه‌ها نیز هم اکنون در کمیسیون در حال بررسی است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه این گفت‌وگو اظهار داشت: کمیسیون به دنبال این است که آژانس‌های مسافرتی بیشتر روی قابلیت‌های گردشگری کشورمان فعالیت کنند؛ کشورمان به لحاظ جاذبه‌های گردشگری جزء 10 کشور برتر جهان است و آژانس‌های مسافرتی می‌توانند روی جاذبه‌های گردشگری کشورمان برنامه‌ریزی کنند.

اسدالهی اضافه کرد: آژانس‌های مسافرتی اگر روی کشورهای دیگری هم تبلیغ می‌کنند، باید به اندازه همان کشورها و آنچه که دارند،‌ تبلیغات انجام دهند و باید به وعده‌هایی که به مسافران قبل از انجام سفر می‌دهند، از همه لحاظ پایبند باشند.

وی در پایان خواستار ساماندهی آژانس‌های مسافرتی ساماندهی و درجه‌بندی آژانس‌ها نسبت به نوع خدماتی که می‌دهند، شد

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • كوروش-مشهد IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
    0 0
    آقايون برن قيمت تورهاي تركيه وارمنستان و آذربايجان و دبي و... با قيمت تور مشهد-شمال و اصفهان و شيراز و....مقايسه كنن بعد ميفهمن جريان چيه