طی سه ماهه اول امسال 90 درصد خودروهای صادراتی کشور پراید بوده و تمام این خودروها به مقصد کشور عراق صادر شده است.

علی پاکزاد: نگاهی به فهرصت خودروهای صادراتی نشان میدهد در سه ماهه نخست سال جاری بالغ بر 5522 دستگاه خودرو از کشور صادر شده است که ارزشی معادل 27.4 میلیون دلار و از نظر ریالی معادل 29.3 میلیارد تومان را نشان می دهد.

نکته قابل توجه آنکه 5020 دستگاه از این خودروها انواع پراید بوده است و این نوع خودرو با سهم 90 درصدی بالاترین تعداد صادرات را به خود اختصاص داده است و قیمت هر دستگاه از این خودرو معادل 4800 دلار به ثبت رسیده است.

انواع خودروی صادراتی ایران

بعد از پراید بیشترین تعداد صادرات به انواع خودروی پژو باز می گردد که در آمار تعداد دستگاه صادر شده این نوع خودروها را 223 عدد با قیمت متوسط 10هزار دلار ذکر شده است.

نکته جالب آنکه 99 درصد از خودروهای صادراتی کشور به عراق صادر شده اند و 51 دستگاه خودرو نیز به 10 کشور فرانسه، آلمان،افغانستان،اسپانیا، ارمنستان، کره،آلمان،چین، رومانی و اتریش صادر شده است.

/31222

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
    0 0
    و 51 دستگاه خودرو نیز به 10 کشور فرانسه، آلمان،افغانستان،اسپانیا، ارمنستان، کره،آلمان،چین، رومانی و اتریش صادر شده است......این که دیگه اسمش صادرات نیس!بهتر بود می گفتین کادو دادیم!
  • امیر IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
    0 0
    میشه قیمتای فروششم اعلام کنید ببینیم اونجا چند به فروش میرسن
  • آبتین ایرانی IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
    0 0
    آلمان!!!!!؟ اون هم دو تا آلمان نکنه آلمان شرقی دوباره برگشته؟ کاشکی خودروهاییکه به آلمان و فرانسه و اسپانیا و کره صادر شده بود ، اسمشونو هم مینوشتید حتما به آلمان بنز صادر شده ضمنا فهرست درسته نه فهرصت!!!
  • رضا IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
    0 0
    اگه ما به فرانسه المان کره و ... خودرو صادر میکنیم حتما اونا به ما نفت خام میدن؟؟؟ به امید ان روز که از ایران زمین خودروی استانداردی صادر شود
  • آواره IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    بیچاره عراقیها
  • سعید PL ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۴
    0 0
    اون 51 تایی که مثلا صادر کردن اروپا قطعا برا اسباب بازی بوده که به عنوان اسباب بازی هم نتونستن به آمار 100 دستگاه برسه. بیچاره ملت در به در ایران. اخه بی انصافا دیگه کاسه صبرمون لبریز شده..............