کیهان : چرا برای خروج ایران از NPT تردید می کنید؟

کیهان در سرمقاله خود به قلم حسین شریعتمداری نوشت:عضویت ما در پیمان NPT برای کشورمان چه دستاوردی داشته است؟! آیا غیر از ترور دانشمندان هسته‌ای، خرابکاری و انفجار در تاسیسات هسته‌ای، افشای اطلاعات سرّی نظامی و صنعتی، آسیب‌های جدی به صنعت هسته‌ای، ایجاد مشکلات فراوان اقتصادی، برباد دادن امکانات و ظرفیت‌های داخلی و هزینه‌های کلان مالی، دستاورد دیگری هم داشته است؟!

کدامیک از موارد فوق‌الذکر مستند نیست؟! و کدامیک از آنها قابل کمترین تردید است؟! اگر این‌گونه نیست - که نیست- ادامه حضورمان در پیمان NPT برای چیست؟!
با جرأت می‌توان گفت که ادامه حضور کشورمان در NPT غیر از صدور مجوز برای ترور دانشمندان، تخریب تاسیسات نظامی و هسته‌ای و برباد دادن امکانات و ظرفیت‌های داخلی هیچ نتیجه دیگری نداشته و نخواهد داشت! اگر مسئولان محترم کشورمان چه در گذشته و چه حال از چالش هسته‌ای20 ساله و حضورمان در NPT نتیجه دیگری سراغ دارند بفرمایند! و اگر غیر از آنچه گفته شد نتیجه‌ای نمی‌شناسند - که نیست و نمی‌شناسند- چرا در ضرورت خروج از پیمان NPT تردید می‌کنند؟!

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1640031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصور IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    بعنوان یک شهروند میگم عضویت ایران پر NPTخیانت است
  • ناشناس IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    خداپدرتون رابیامرزه. خداشاهد اگرده سال پیش به جای برجام وامضاءآن، ازNPTخارج می شدن تا الان همه چیزفراموش شده بود کسی هم نبود که مؤاخذه مون کنه. واقعا چرا NPTاصلا امضاءشده؟؟!! اون گروهی که اینکارراکردن خیلی پخمه تشریف داشتن؟!!! چه دلیلی داشته بلندشدن رفتن این را امضاء کردن؟!!! درعجبم به خدا!!!