تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از محل تصویربرداری مجموعه مناسبتی «سقوط یک فرشته» بازدید کردند.

به گزارش خبرآنلاین، در این بازدید که روز پنجشنبه 30 تیر در جاجرود انجام شد، بجز نمایندگان مجلس، قائم مقام رئیس سازمان صدا‌و‌سیما، تعدادی از مدیران سازمان و جمعی از خبرنگاران رسانه‌های مکتوب و تصویری نیز حضور داشتند.

در ابتدای مراسم، مهمانان، آنونس و بخش‌هایی از مجموعه تلویزیونی را تماشاکردند و تهیه‌کننده درباره موضوع و اهداف مجموعه به نکاتی اشاره کرد. در قسمتی که پخش شد شبنم مقدمی، مهرداد صدیقیان و علی سلیمانی با گریم‌های متفاوت ایفای نقش کرده بودند.

رامین عباسی‌زاده تهیه‌کننده سریال «سقوط یک فرشته» با اشاره به ویژگی‌های این مجموعه گفت: «قصه «سقوط یک فرشته» متناسب با ماه رمضان است و در حقیقت به مفاهیم دینی و قرآنی به شکل ویژه‌ای توجه شده تا مخاطب را ترغیب به تماشای سریال کند.»

بازدید نمایندگان مجلس از سریال سقوط یک فرشته

عباسی‌زاده که تهیه مجموعه‌هایی چون «شمس العماره»، «پلیس جوان»، «کت جادویی»، «پریدخت» و «او یک فرشته بود» را در کارنامه دارد، خاطرنشان ساخت: «کارگردان این سریال بهرام بهرامیان کارگردانی توانا است. برای این اثر کارگردانی باید انتخاب می‌شد که به لحاظ تکنیک بتواند موفق عمل کند. امیدوارم سریال «سقوط یک فرشته» در ماه رمضان مورد توجه و رضایت مردم قرار بگیرد.»

فاطمه آلیا، نماینده مجلس در بخشی از این مراسم در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره تاثیر ساخت چنین مجموعه‌هایی با مضامین مذهبی گفت: «وقتی کلیت داستان مجموعه «سقوط یک فرشته» را شنیدم، متوجه شدم مبتنی بر آیات و روایات است و عوامل سازنده تلاش می‌کنند مفاهیم قرآن را به مخاطبان منتقل کنند. در این مجموعه به موضوع کنترل خشم و غفلت  هم پرداخت می‌شود که در خانواده و اجتماع اهمیت زیادی دارد.»

وی در ادامه افزود: «ساخت چنین مجموعه‌هایی با مضامین دینی و مذهبی به ویژه در ماه رمضان خیلی خوب است، چرا که دل‌ها معنوی است. ما از رسانه ملی انتظار داریم ساخت این مجموعه‌ها محدود به ماه رمضان و محرم نباشد و در بقیه ایام سال تغذیه معنوی با ساخت مجموعه‌های متنوع با مفاهیم قرآنی صورت بگیرد. بنابراین بهتر است مجموعه‌های همچون «مختارنامه» در طول سال افزایش یابد و ما در کمیسون فرهنگی مجلس از ساخت چنینی آثاری حمایت خواهیم کرد.»

آلیا در پاسخ به این  سئوال درباره اینکه چرا اعضای مجلس در هنگام ساخت چنین آثار نمایشی کمتر حاضر می‌شوند و بعد از پخش گلایه‌های فراوانی می‌کنند، توضیح داد: «همه مردم فرهنگ‌دوست هستند. خوب است که اعضای کمیسیون‌های مختلف مجلس در جریان تولید چنین آثاری باشند.»

این نماینده مجلس ادامه داد: «اعضای کمیسیون فرهنگی وظیفه دارند در این بازدیدها حضور بیشتری داشته باشند، چرا که تداوم این حضور میتواند پشتوانه و کمک به عوامل سازنده آثار نمایشی باشد.»

وی در پایان افزود: «رویکرد رسانه ملی در تولید چنینی آثاری مثبت ارزیابی شده و تلویزیون توانسته آثار نمایشی معناگرا با بهره بردن از مشاوران مذهبی تهیه و پخش کند.»

بازدید نمایندگان مجلس از سریال سقوط یک فرشته

در بخشی دیگر از این مراسم حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت درباره تهیه سریال‌های فاخر در رسانه ملی در جمع خبرنگاران گفت: «مجموعه‌های فاخر بیننده زیادی دارد و آموزنده است. همچنین برای جوانان و نوجوانان مفید است. خودم هم سریال‌ها را رصد می‌کنم و بینندگان می‌توانند تاثیر زیادی از این آثار بگیرند. تمام اقشار این نوع سریال‌ها را دوست دارند.»

وی درباره مجموعه‌های رمضان افزود: «با توجه به قداست ماه رمضان، مومنان مهمان سفره خدا هستند. بنابراین بهتر است مجموعه‌هایی ساخته شود که به تقویت مسائل اعتقادی در افراد جامعه کمک کند. سریال‌ها بهتر است رویکرد اسلامی داشته باشد. از سوی دیگر ساعت اذان مغرب در شهرهای مختلف متفاوت است. بنابراین مسئولان رسانه ملی باید تدابیری داشته باشند و سریال‌ها در ساعاتی پخش شوند که همه بینندگان در سراسر ایران از آن استفاده کنند.»

«سقوط یک فرشته» محصول گروه فیلم و سریال شبکه اول سیما است و در 30 قسمت 30 دقیقه‌ای برای پخش در حال تصویربرداری است.

داریوش کاردان در این سریال نقش یک روحانی به نام حاج آقا توسلی را بازی می‌کند. مسعود رایگان، فریبا کوثری، خاطره اسدی و هدی زین‌العابدین از دیگر بازیگران «سقوط یک فرشته» هستند که زندگی دو دختر در جدال با فراز و نشیب‌های زندگیشان را به تصویر می‌کشد.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =