۹ نفر
۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
سلام مسئولان محترم! آبادان شما را فراخوانده

رسیدگی به وضعیت آواربرداری متروپل آبادان،توجه به وضعیت معیشت هموطنان آبادانی،درک شرایط روحی_روانی مردمان جنوب یک تکلیف اخلاقی،ملی ویقینا شرعی است.

بدون تردید لازم است حادثه متروپل از ابعاد مختلف حقوقی و مهندسی ,... بررسی شده، در فرصت مناسب مسبب و مسببین این فاجعه ملی شناسایی و به اشد مجازات برسند. اما آنچه که در حال حاضر مسئله ی اصلی ِ آبادان و پروژه متروپل تعریف می شود،درک وضعیت معیشتی و روحی_روانی هموطنان عزیز درگیر با آوار شدن پروژه است که صدالبته به‌ موازات این ضرورت اولویت اصلی تسریع در امر آواربرداری است.

تصاویر و فیلم های منتشر شده از آواربرداری متروپل ،با کاسه و قابلمه لکه ی ننگینی است پررنگ تر از تخلفات صورت گرفته در ساخت چنین فاجعه ای!

با کدام منطق می توان پذیرفت که آوار ۱۰ طبقه ساختمان را با کاسه و قابلمه و سطل برداشت؟ اگر آوار شدن و تخریب ساختمان متروپل ناشی از بی تدبیری و بی عُرضگی مسئولین وقت شهرداری و...بوده که هست ، تاخیر و کم اهمیت جلوه دادن آواربرداری و کمک به موقعیت مردمان جنوب صدها برابر از آن بی‌مسئولیتی خفت بار و آزار دهنده است .

نزدیک به پنج روز است که از این فاجعه می گذرد و تصاویر و فیلم های منتشر شده در فضای مجازی و اخبار منتشره در رسانه ها حکایت از آن دارد که امر آواربرداری به صورت کُند و دم دستی با حداقل امکانات و تجهیزات مورد نیاز انجام می شود!

چطور باید پذیرفت سرزمینی که بخش قابل توجهی از بودجه کشور را تامین می کند ، از حداقل امکانات لازم در مواجهه با چنین موقعیتی محروم است؟

مردمان عزیزان جنوب دست در دست هم، زن و مرد، پیر و جوان ،غیرت و اراده خویش را به رخ مسئولین بی لیاقتی می کشند که هنوز از خواب خرگوشی بیدار نشده،طوری برخورد می کنند که گویی هیچ اتفاقی رخ نداده!

کافی است با یک بسیج ملی ، تجهیزات مورد نیاز تامین تا در کمترین زمان ممکن آواربرداری متروپل به بهترین شکل ممکن تمام شود. کاش شیرپاک خورده ای پیدا می شد و پاسخ می داد،چرا در تصاویر و اخبار منتشر شده،هیچ نشانی از عزم جدی و تسریع در امدادرسانی و آواربرداری متروپل دیده نمی شود ؟

چطور برای برخی حوادث در کشورهای همسایه انواع و اقسام بالگرد ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته بسیج می شود اما برای هم وطنان خودمان در خطه جنوب کشور که سالهاست آب خوش از گلویشان پایین نرفته ،هیچ خبری از آن تجهیزات نیست؟

ساختمان متروپل قبل و پس از آوار شدن حکم برگه آزمونی دارد برای دولتمردان و مسئولین ذیربط که بلاشک نمره ی صفر برای آنان که در زمان ساخت و ساز متروپل واجد مسئولیت و سمت بوده اند زیاد است و با آنچه که در مسئله ی آواربرداری و درک وضعیت هموطنان عزیز شاهدیم نمره ی مدیران فعلی نیز دست کمی از مدیران قبلی ندارد.

شناسایی دلایل وقوع حادثه ی متروپل،تشکیل پرونده ی قضایی برای مسئولین و مسببین حادثه،جبران خسارات وارده بر مالکین ،اعاده ی وضع به سابق و...یقینا امری است ضروری که برای پیگیری چنین اموری بنا به اطلاعیه های منتشر شده اعضاء کانون وکلا در مقام سربازان میهن دوشادوش عزیزان هموطن خواهند بود،اما در حال حاضر اولویت اصلی تسریع در آواربرداری و توجه به وضعیت معیشتی و روحی-روانی هموطنان درگیر با حادثه است که امید است مدیران و مسئولین به قید تسریع به اجابت تکلیف خویش که حق مسلم مردمان جنوب است قیام کنند.

ختم کلام؛ مردم خوزستان بیش از آنچه که باید تحمل کرده اند،نکند بی تدبیری شما فردا روز کار دستتان دهد.

* وکیل دادگستری - شیراز

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1635505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =