خیلی ها مسجد و بچه حزب اللهی ها را دو بال محمود احمدی نژاد می دانستند.

یارانی که بی چشم داشتی، صادقانه و با نیت قربت الی الله برای موفقیت اش در رقابت انتخاباتی 84، مخصوصا در دور دوم تلاش کردند. اما هرچه زمان گذشت برخی سخنان، بعضی مواضع و اظهارات در این چند سال قدری از مهر احمدی نژاد را در قلب آن دو پایگاه کمتر کرد.

حالا محمود احمدی نژاد است و شش سالی که پشت سر گذاشته و دو سالی که باقی مانده.

رئیس جمهور امروز در گردهمایی اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد - تشکلی که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیرت می شود - سخن گفت.

برخی می گویند حالا پایگاه پیشین او در میان مساجد و بچه حزب اللهی ها بیشتر که نشده هیچ، سیر نزولی را هم تجربه کرده است. البته مخالفان این نظر، اینگونه سخن گفتن را مغرضانه می دانند و برچسب ضد دولت عدالت گستر بر آنها الصاق می کنند.

2 سال تا پایان مهلت خدمتگذاری احمدی نژاد باقی مانده و آرایش این روزهای یاران او که از میان مساجد برخواسته بودند شبیه یک دهه پیش است.

مسجدی‌ها و حزب اللهی ها 10 سال پیش خود را بازنده ای می دیدند که محکوم بودند خون دل بخورند و فاصله گرفتن جمهوری اسلامی از اسلامیت را تماشا کنند.

آن روزها بدحجابی، بی حجابی، تعدی و تجاوز و بی بند و باری محصول «تساهل و تسامحی» دانسته می شد که دولت اصلاحات مدافع آن بود. دولت وقت بر آزادی هایی که به معنای لا ابالیگری نمی دانست پافشاری می کرد و مذهبی ها بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر و اجرای این فریضه اصرار داشتند. اما این دو نظر باعث نشد که در سالهای دولت اصلاحات هنجارشکنان آنقدر جری شوند که هر روز تیزی در چشم انسانی کنند و شاهرگ جوانی را بزنند.

حالا و در این روزها آن دو بال رئیس جمهور خود را موظف به انجام وظایفی می دانند که دولت خود را مسئول آنها نمی داند. دولتی که مشکل خود را موی دختران و پسران نمی داند کاری هم نکرده تا فاصله «آنها» با اسلام و انقلاب کمتر شود ولی در عوض چند قداره بند در همین چند ماهی که از سال 90 گذشته آنقدر جری شده اند که چند تا از همین بچه مسجدی ها را راهی بیمارستان کرده اند.

بچه مسجدی ها هنوز وظیفه خود می دانند تا درباره آنچه احساس تکلیف می کنند تلاش داشته باشند؛ هنوز سرخورده و گوشه نشین نشده اند اما موقعیت شان به یک دهه پیش بازگشته است و فعلا خود را در دوره دولتی که برای به قدرت رسیدن اش تلاش کردند تنها می دانند و مظلوم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
    1 1
    همه حرکات خالی از هوشمندی و از سر احساسات کور به چنین نقاطی می انجامد با تعاریف کلی و آرمانی که نمی شود جامعه را اداره کرد
  • محمدی IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
    0 0
    به جا بود و شایسته. در شرایطی که مرگ ناجوانمردانه داداشی همه را مبهوت کرده بود حمله به آن طلبه داشت فراموش می شد
  • بدون نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
    0 0
    تحلیل خوبی از وضعیت احمدی نژاد است
  • بدون نام IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
    0 1
    طلا که پاکه چه منتش به خاکه..والا بخدا
  • بدون نام IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
    0 1
    طلا که پاکه چه منتش به خاکه..والا بخدا
  • محمد IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
    2 0
    داش اون موقع که موج هاشمی ترسی تو ایران راه انداختن تا محمود جون خودشون بیارن بالا باید فکر حالا روهم می کردن خلایق هر چه لایق مرد باش این نظر بزار همه بخونن
  • هموطن IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
    0 0
    این وضعیت برای هر دلسوز کشور واقعا" مایه تاسف است.
  • بدون نام IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
    1 0
    نظرتان کامل است
  • گلباز IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
    0 0
    حوادث اخیر چه ربطی به دولت دارد.مگر این حوادث قبلا اتفاق نمی افتاد که آقایان یکباره خواب نما شده و فریاد وا امنیتا سر میدهند.
  • بدون نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
    0 1
    با سلام دوست عزیز ؛لطفا جمله زیر باکس را با جمله پیشنهادی بنده عوض کنید : خبرآنلاين نظراتي را كه حاوي نظرات مغایر با اصلاح طلبی یا انتقاد از مهدی هاشمی رفسنجانی یا کلمه هاشمی ویا دفاع از دولت ولو بحق باشد منتشر نمي كند.
  • حسینقلی IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
    2 0
    ضمن تایید فرمایش بدون نام سه شنبه28تیر،میگویم: بچه حزب اللهی های عزیز و مسجدی های خوب- که دلبستگی به اسلام، یکی از محاسنشان است-بهتر است بیشتر همت و وقت خود را صرف مطالعات مختلف همه بعدی قرار دهند تا نسبت به دنیا،انسان و مهمتر از همه نسبت به دین،شناخت دقیق وعقلانی پیدا کنند، تا اینچنین دچار اشتباهات مداوم و تمام نشدنی نشوند.به خداوندی خدا قسم که فقط کتاب ،انسان را از منجلاب کج اندیشی و سرسپردگی رهایی میبخشد.پس همه با هم به سوی کتاب!!!
  • احسان از شاهین شهر اصفهان IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
    0 0
    تحلیل جالب بر عکسی از ماجرا دادی بعد از این همه انرژی که برای این موضوع خرج کردی پیشنهاد میکنم شش ماهی استراحت کنی خسته نباشی برادر.
  • بدون نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
    0 0
    بمیرم واسه مظلومیتت