۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

سرپرست بهزیستی استان یزد گفت: نرخ رشد جمعیت استان یزد ۱.۶ است و زمانی که  نرخ رشد جمعیت از ۱.۹ پایین تر بیاید بدین معناست که رشد جمعیت سیر نزولی به خود گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ "رضا ابهت" در نشست هم اندیشی و هم افزایی بانوان این سازمان اظهار کرد: فرزند پروری مهمترین مسأله امروز خانواده است اما در کنار این مهم، مسأله فرزند آوری است که خانواده کمتر به آن تن می دهد و این در حالی است که جمعیت کشور رو به کاهش است.

وی در خصوص اشتغال بانوان در بهزیستی گفت: بیش از نصف توان کار مجموعه بهزیستی بر عهده بانوان است و بانوان جدی تر و مسئولیت پذیر تر به انجام امور می پردازند.

رضا ابهت با اشاره به اجرای طرح سامان خانواده در استان از مدرّسان زن شاغل در بهزیستی خواست وارد سرفصل آموزش تحکیم ازدواج شوند.پ

نشست هم اندیشی و هم افزایی بانوان بهزیستی که با هدف طرح دیدگاه ها، چالش ها، مسائل و دغدغه های بانوان برگزار شدورابطین بانوان بهزیستی در خصوص اجرای طرح دورکاری مادران دارای فرزند زیر 6 سال،اجرای طرح غربالگری سلامت بانوان و ... به ارائه نظر و پیشنهاد پرداختند.

چندی قبل دکتر خطیبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز گفته بود: بحث‌های پژوهشی در حوزه جمعیت ضروری است اما نباید در مسئله جمعیت و جوانی آن شتاب‌زده عمل کنیم. بررسی مشکلات و چالش‌های مربوط به ازدواج نکردن افراد مجرد، فرزنددار نشدن افراد متاهل و عدم افزایش جمعیت در خانواده‌های دارای یک فرزند و بیشتر در اولویت است و پس از آن باید دنبال راهکارهای اجرایی با ضمانت قانونی برای اجرا بود.

میرزایی دبیر قرارگاه جمعیت دانشگاه علوم پزشکی در همین رابطه اعلام کرد: استان یزد نسبت به سایر استان‌ها در شرایط مناسب‌تری قراردارد ولی باید نرخ باروری جمعیت را هرچه زودتر به نرخ جایگزین برسانیم. برخی از شهرستان‌های استان، نرخ باروری پایین و برخی دیگر نرخ باروری بالایی دارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1630106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =