وزرای اقتصادی ، تاوان گرانی ها را می پردازند؟ | دو راهی عزل یا استیضاح وزیران ناکارآمد

فردا نوشت :برخی معتقدند که برای مقابله با وضعیت موجود باید دست به تغییر کابینه زد، حالا این تغییر یا از سوی رئیسی صورت می‌گیرد یا مجلس دست به کار می‌شود و استیضاح می‌کند، معلوم نیست.

بحث تغییر در کابینه چند هفته‌ای می‌شود که مطرح شده ، برخی معتقدند که رئیسی با توجه به وضعیت فعلی و مشکلات موجود به یک ارزیابی از کابینه خود دست یافته و می‌داند که وقت تغییر برخی از اعضا است. اگرچه که بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در آخرین سخنان خود که در یک برنامه تلویزیونی مطرح شد، تغییر در کابینه را شایعه خواند.

تغییر در کابینه البته راهکار دومی هم دارد و برخی معتقدند که این راهکار یعنی استیضاح وزرا و پیش قدم شدن مجلس، محتمل‌تر است. خاصه آنکه برای استیضاح برخی وزرا در مجلس امضاهایی هم جمع شده است. در باره اعلام وصول این استیضاح ها و در دستور قرار گرفتن آن اما هنوز نمی‌توان مطمئن بود. برخی فکر می‌کنند که مجلس یازدهم به دولت فرصت بیشتری می‌دهد و برخی هم اصرار دارند که همین حالا و هر چه سریعتر اقدام شود، بعضا حتی هیات رئیسه مجلس را متهم به اهمال‌کاری در این باب می‌کنند! حال آنکه مجلس یازدهم از ابتدا تا کنون با استفاده از همه ابزارهای خود نظارت دقیقی بر کار دولت داشته و از هیچ موردی چشم پوشی نکرده است.

استیضاح وزرا جدی است؟

بیشتر بخوانید:

به هر روی برخی معتقدند که استیضاح وزرا باید هرچه سریعتر کلید بخورد. روزنامه همدلی در همین راستا، با اشاره به اینکه انتقادات از عملکرد ضعیف وزرا با شروع تورم در بازار بیشتر شد، نوشته: چند هفته ای است که نمایندگان رسما هشدار می دهند که رئیسی باید کابینه را تغییر بدهد چرا که آنان اعتقاد دارند برخی از اعضای کابینه از جمله آنان که به حوزه اقتصاد کشور مربوط هستند بسیار ضعف دارند. تا کنون رئیس جمهوری هیچ واکنشی به انتقادات صریح نمایندگان نداده است و در عین حال اعتراضات عمومی نسبت به مدیریت کشور شدت پیدا کرده حالا گویا نمایندگان هم برای استیضاح وزرا جدی‌تر هستند.

همدلی به نقل از لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع آورده است: وزرایی که مرتبط با گرانی هستند و کارشان به معیشت مردم برمی‌گردد باید بیایند به مجلس توضیح دهند که چرا این اتفاق افتاده است و چرا این حجم گرانی دارد به مردم تحمیل می‌شود، مجلس این‌ها را در دستورکار دارد.

۲۱۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1628687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =