موج اعتراض ها به گرانی و ناکارآمدی کابینه | رئیسی صبر مردم و حامیان دولت را هم لبریز کرد

قرن نو نوشت: وضعیت نابسامان اقتصادی طی چند ماه اخیر نه تنها منتقدان دولت را شاکی کرده است بلکه برخی حامیان دولت را هم عصبانی کرده است. آنقدر که علنا لب به اعتراض گشوده و به دولت نسبت به پیامدهای چنین گرانی هایی هشدار دهند.

«خودرو گران شد»،«نان گران شد»، «لبنیات گران شد»، «ماکارونی گران شد»، «روغن گران شد»، «مسکن گران شد» و ...این روزها گوش مان به شنیدن خبرهایی از این جنس عادت کرده است، خبرهایی که در چندماه عمر دولت اصولگرای رئیسی هر روز و هر روز شنیده می شود و جالبتر واکنش رئیس دولت و دولتمردانش است؛ «یارانه می دهیم»، «تقصیر دولت روحانی است»، «دستور می دهم که...» و....

وضعیت آنقدر ترسناک و غیرقابل پیش بینی شده است که حتی حامیان سفت و سخت دولت را هم شاکی کرده و صدای آنها را هم درآورده است، از نمایندگان حامی دولت تا همین سیاسیون اصولگرا و حتی مداحانی که در مدح دولت رئیسی کم نگذاشته بودند. اما علت این نابسامانی اقتصادی در چیست؟

و افتاد مشکل ها...

روی کار آمدن رئیسی با نوع تصمیمات و عملکرد شورای نگهبان قابل پیش بینی بود و با وجود اینکه نقدهای زیادی درباره توانایی رئیسی در اداره کشور مطرح می شد و دولت داری را متفاوت از مسئولیت او در قوه قضاییه می دانستند اما تصمیم گویا بر آن قرار گرفته بود که رئیس دولت بعد از روحانی، ابراهیم رئیسی باشد و ابراهیم رئیسی هم شد. تصمیمی که بعد از آن «افتاد مشکل ها»

رئیسی که آمد گرچه وعده داد تخصص گرایی و شایسته سالاری را در چینش کابینه لحاظ می کند اما لیست وزرای پیشنهادی و معاونان پیشنهادی او شوک بزرگی نه فقط به منتقدان دولت که حتی به برخی از حامیان او نیز بود. رئیسی اما همان لیست وزرا را به مجلس برد و مجلسی ها هم به جای تلاش در اصلاح این تصمیم رئیس جمهور، در حمایت از رئیس اصولگرای دولت سنگ تمام گذاشتند.

همان نمایندگان حالا این روزها عصبانی و شاکی هستند، از وزرایی که با رأی بالا به پاستور روانه کردند و محصول عملکرد چند ماهه آنها همین گرانی ها و نابسامانی های اقتصادی است.

صدای اعتراض نمایندگان مجلس بلند شد

ناکارآمدی دولتمردان این روزها حتی برای حامیان رئیسی و اصولگرایان نیز اثبات شده و آنها نیز انتقادات خود از این نوع مدیریت اقتصادی و فشار بر مردم را بیشتر کرده‌اند.

آنچنان که روح‌الله ایزدخواه نماینده مجلس در واکنش به اظهارات جواد ساداتی نژاد وزیر کشاورزی که از ارائه یارانه به مردم به خاطر گران کردن آرد خبر داده نوشت: «گران کن و یارانه بده، نسخه وارداتی مدیریت اقتصادی.»

او می گوید: حذف ارز ترجیحی کار خودش را می کند. به آقایان گفتم این کار تورم دارد؛ گفتند فقط ۷ درصد. گفتیم تورم از یارانه جلو خواهد زد. گفتند ارز ترجیحی به هدف اصابت نکرده. گفتیم از اصلاح ساختار تولید شروع کنید نه گران کردن. گفتند ارز نداریم. حالا معلوم شد اولا ارز ترجیحی با تمام مشکلاتش به هدف اصابت کرده بود. والا نباید شاهد این گرانی های فاحش می بودیم. ثانیا مشکل کمبود ارز از راه دیگری قابل حل بود. ثالثا معلوم شد که نسخه نویسان دولت چقدر پیش بینی هایشان از گرانی، واقعی بوده است.

جلیل رحیمی جهان آبادی،عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در توئیتی هشدارآمیز به دولت رئیسی نوشت: آزاد نمودن قیمت آرد و محاسبه آن با نرخ جهانی به دلا؛ اشتباه فاحش مدیران اجرایی دولت است. اگر قرار است هزینه مردم به قیمت جهانی باشد درآمدشان هم باید در سطح جهانی و با دلار باشد نه ریال بی ارزش. صبر مردم را آزمایش نکنیم آستانه تحمل مردم سالهاست به پایین ترین حد ممکن رسیده است.
احمد نادری دیگر نماینده اصولگرای حامی دولت نیز در توئیتی نوشت: افزایش عجیب قیمت قوت غالب مردم، محرومان و مستضعفان را درگیر بازی بقا خواهد کرد.

یاسر جبرائیلی از حامیان سفت و سخت دولت هم با انتشار تصویری از کتاب دکترین شوک نوشت: برادر گرانقدر آقای رئیسی بزرگوار و عزیز ما! تمنا دارم یک هفته سفر تشریف نبرید، جلسات هیئت دولت را به معاون اول بسپارید، کارتابل نبینید... این کتاب را مطالعه بفرمایید.

موج اعتراض ها به گرانی و ناکارآمدی کابینه | رئیسی صبر مردم و حامیان دولت را هم لبریز کرد

بیشتر بخوانید:

مداحان حامی دولت شاکی شدند

اما در میان صداهای اعتراضی که این روزها از اردوگاه اصولگرایان و طیف راست گرای به اصطلاح انقلابی شنیده می شود، برخی صداها از جامعه مداحان حامی دولت نیز به گوش می رسد.

محمدحسین پویانفر، یکی از مداحان شاخص حامی دولت در توئیتی نوشت: قراره فقر ریشه کن بشه یا فقیر!

میثم مطیعی، مداح معروف هم با هشتگ #صف اول سیاست های اقتصادی دولت را نقد کرد و نوشت:

گرچه دعوت نشدیم...

با صف اول نشینان حرف هایی داشتیم مثل آه روزه داران، داغ تر، تب دارتر...

قرص نانی بر سر این سفره بود و ناگهان شد هلالی، رؤیتش از ماه نو دشوارتر!

سکوت نصفه و نیمه منتقدان دولت شکست

انتقادات از وضعیت گرانی در دوره ریاست جمهوری رئیسی فقط محدود به حامیان دولت نشده و منتقدانی که تلاش داشتند در ابتدای کار دولت سکوت را در پیش گیرند را شاکی کرده تا آنها هم سکوت خود را بشکنند.

بادامچی نماینده سابق مجلس می گوید: مردم دیگر توان چند برابر شدن قیمت‌ها را ندارند. قیمت‌ها یکی پس از دیگری در حال نجومی شدن هستند. کارد برای بخش بزرگی از مردم به استخوان رسیده و قطار فقر به ایستگاه بخش دیگر جامعه نیز خواهد رسید.

وی تاکید می کند: دولتمردان باید به خودشان بیایند و افراد وارسته و کاردان را به کار گیرند و آوردن افراد غیر واجد شرایط باتوجه بحث‌های اقتصادی که امروز در کشور مطرح می‌شود، شرم‌آور است و باید بدانند این کارهای‌شان تبعات زیان‌بار و غیرقابل جبرانی برای جامعه پیش خواهد آورد.

محمدرضا بادامچی با بیان اینکه مردم نمی‌توانند ۶ الی ۷ برابر گران شدن در کالاهای اساسی را تحمل کنند و باید هشدار داد ادامه این روند جامعه را با مشکل رو به رو خواهد کرد، آقای رئیس جمهور در زمان تبلغات انتخاباتی که بحث می‌کرد، می‌گفت که گرانی پیش نخواهد آمد چراکه ما بررسی می‌کنیم و برنامه داریم. امروز ۸ ماه از دولت سپری شده است و چیزهای معمولی مانند یک پراید از ۱۲۸ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است. بسیاری از کالاهای دیگر را می‌توان اسم برد که افزایش قیمت پیدا کرده ‌اند.

محمد مهاجری، اصولگرای منتقد دولت هم در توئیتی با هشتگ # دولت علیل، نوشته است؛ جناب آقای #رئیسی! | با سلام و احترام می خواهم از جنابعالی سوال کنم که چقدر زمان لازم دارید و باید چه بلایی به سر #اقتصاد مملکت بیاید تا متوجه شوید که شما و دولت تان این کاره نیستید؟

رحمت اله بیگدلی، چهره سیاسی اصلاح طلب هم در توئیستی نوشت : تا چند ماه پیش لشکر سایبری می گفت: سه تا ماکارانی، په سویا، په کشک، ۱۵ تا تخم مرغ، په پنیر، شد ۹۶ هزارتومان! لعنت بهت روحانی، لعنت بهت خاتمی»! حالا رئیسی نیامده، سه تا ماکارونی را کرده ۱۰۲ هزار تومان! آیا با این دولت انقلابی رئیسی به خرید نخی ماکارونی نزدیک می شویم؟

آدرس اشتباهی که دولت می دهد

اما پاسخ دولت به این انتقادات طی چند هفته اخیر چه بوده است؟ یا تقصیر دولت روحانی بوده یا کار آمریکایی ها و توطئه دشمنان بوده است، برخی هم پای دلال ها را به میان کشیده اند. هرچه هست گویا دولت رئیسی فعلا در حال و هوای انکار و دادن آدرس اشتباهی از گرانی های اخیر است. آدرس اشتباهی که شاید کم کم صبر مردم را لبریز کند و عواقبی سنگین برای دولتی ها داشته باشد.

۲۱۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1628166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 77
  • نظرات در صف انتشار: 69
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    هرکس برای رنگین کردن سفره مردم می آید متاسفانه سفره مردم کم رنگ می شود
  • داریوش IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    متاسفانه دولت رییسی ضعیف ترین دولت و کابینه در حد کابینت هم نیست ومجلس انقلابی عجب لقبی را یدک می‌کشد بعد خانواده خودشان را نمی توانند کنترل کنند که تو این شرایط بد اقتصادی به خرید و گشتن به ترکیه نروند
  • داودصالحی IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    مطمئن باشیدبااین وضعیت نابسامان پاسخگوی مردم درکف خیابانها بایدباشید.که دیگه اونموقع دشمن هم واردمردم میشه ونمیتوانیدهیچ رقم جمعش کنید.تادیرنشده برجام راقبول کنید.اشکالی نداره که سپاه تحریم باقی بمونه.43ساله که سپاه تحریمه.چکارش کردن.هیچی.ولی مسئولین الان این راکردن بهانه.بیدارشوید دشمن حسابی نفوذکرده.قدرتتون راازدست میدهید.
  • US ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    جناب رئیسی بنده خدا به حرف غیر کارشناسی همین حامیان گوش داد و الان توان کنترل تورم را ندارند.حامیان رئیسی نگاه به غرب و مدیریت افردای که به چین و روسیه نگاه ندارد را عامل مشکلات اقتصادی می دانستند.ولی الان که تقریبا عمر مجلس مورد نظر آنها دارد به پایان می رسد و دولت هم خیلی وقت هست مستقر شده در میان امواج تورم و مشکلات روز افزون اقتصاد متحیر مانده اند
  • علی IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    من یه راننده وانت هستم مستاجر دو فرزند دنیا درگیر این موضوع و کمبود اقلام هست نباید سید را اذیت کرد انشاا.. درست می‌شود فشار زندگی داره کمرم را میشکنه ولی راضیم به رضای خدا انشاا.. سربلند از امتحان الهی بیرون بیاییم
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    آقای رئیسی باژست گرفتن نمیشه مملکت رااداره کرد تورابه خداقسم استعفابده ،،مردم گناه دارند
  • ایرانی وطن پرست IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    آقا ما مردم که موش آزمایشگاهی نیستیم که هی دولتها بیان و ایده های اقتصادی و.....رو روی مردم بیچاره آزمایش کنند...شما که می دانید اینکاره نیستید نیایید...هی تو شعارهاشون میگن میخواهیم به مردم خدمت کنیم .....بابا به خدا جاهای دیگه هم میشه به مردم خدمت کرد ...ما را به خیر شما امیدی نبوده ونیست و نخواهد بود خواهشا شر نرسانید ....برید بابا این رو بسپارید به اهلش
  • محمد IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    به جای که به دولت رعیسی گیر بدین با هم دستی و مشورت کمک کنید این بار سنگین از روی دوش این بزرگوار برداشته شود هیچ وقت دولت رعیسی راضی نیست مردم توی تنگاه گرانی باشد
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    ما اعتماد کردیم گفتیم حداقل اقتصادو درست میکنه تا از خودفروشی زنان جلوگیری بشه،ولی بدتر شد،،،
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    92 11
    حالا ببینیم اینا با استخدام 85 میلیون نفر مردم ایران و دادن حقوق ماهانه به آنها می توانند کشور را اداره کنند؟ یارانه 45 هزارتومانی مثل طوق لعنت بر گردن دولت بود و به عده محدودی داده می شد و حالا با یارانه نزدیک به 100 هزارتومان در ماه و آنهم به همه مردم چه بلایی بر سرشان و بودجه شان می آید؟ البته گفتن که می دیم اما باور نکن
  • شهریار IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    برو آقا ملت رو بدبخت کردین هر کی بره سر جای خودش با این کابینه و وزیرای بیسواد
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    129 9
    جناب رئیسی من به شما رای دادم دفاع کردم و حالا میگن جواب رای ت را بده من چی بگم له شدیم رفت
  • ناشناس IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    62 2
    آقایون مسعولین خشکسالی از قدیم هم بوده فقط تجربه کاری وپشت کار می‌خواهد که این مسئولین ندارن اول باید کجای کار ایراد داره اونو رفع کنند ونه اینکه پشت میز می‌کنند ونه بازدیدی میشه ونه ایرادی برطرف شده فوری میان قانون تصویب میکنن
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    89 4
    جراحی کاملا درسته اما اونکه باید جراحی بشه دقیقا خود شمایید!
  • US ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    سلام خدا بر ابراهیم کمرشکن!
  • بازنشسته IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    65 11
    شماودوستان دولت افرادی هستیدکه تمام مشکلات وبدبختی مردم روازخودشون بهتربیان میکنیداماچاره کارندارید
  • احسان IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    دولت چیزی ندارد که بگوید ولی مردم میدانند رئیسی برای نابودی قشر مستضعف آمده نه رونق زنگدی آنان
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    76 12
    فشل ترین دولتها! دولت اکابر !
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    به دولت میکم بترسید مردم بیان بیرون مثل بمب اتم منفجرمیشن وکسی جلودارنمیتونی بشی9
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    حمایت کورکورانه نتیجش میشه همین اوضاع نابسامان اقتصادی ،هر چه سریعتر رییسی رو استیضاح کنید.
  • نورالله گرشاسبی IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    102 6
    این بنده خدا کی کار اجرایی کرد و یا جناب مخبر. برای رضای خدا رها کنند و امور را به اهلش بسپارند .‌اقتصاد با دستور اداره نمیشود د
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    77 3
    سریع، فوری، اقلابی ! اینم مدیریت پرپکانی!
  • محمد IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    97 6
    مردم فعلا در خواب عمیق بسر میبرن انگار زمستان شده تو خواب زمستانی هستن
  • داریوش IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    ابنها یادشان رفته دولت روحانی سطح توقع مردم را از انرژی هسته ای و موشک رساند به مرغ و برق و پوشک
  • احمد IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    112 6
    آقاجان نمی توانید ، عرضه ندارید ، سواد ندارید و ... یه تیم از خارج بیارید تا کشور را سامان داده و اداره کند . اگر دولت و مجلس نداشته باشیم وضعیت از این بهتر میشود . کجای دنیا این چنین است ؟! به روحانی و رئیسی و غیره هم ربطی نداره ، هیچکدام سواد و توانایی این کار را ندارند .
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    91 2
    آقای ریس جمهور زودتر فکر چاره ای باشید که خیلیم دیر شده مردم از گرانی و تورم روانی شدن تو فشار هستن صبر و حوصله و طاقت مردم هم یه اندازه ای داره این روش مملکت اداره کردن نیست
  • محسن IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    خواهشا ذهن مردم رو درگیر خبرهای دروغتون نکنید شایعه پراکنی هم نکنید. شما اصلاح طلبا راحت دروغ میگید چرا از خیانتهای خودتون نمینویسید .....
  • ایرانی IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    83 6
    دولت آقای رئیسی خودمسبب گرانیهاست تاجاییکه علنی وتعمدأدست به جیب مردم کرده وداردخون دل مردم رابه شیشه میکند!!!!.
  • سعید DE ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    23 83
    آزموده راآزمودن خطاست!ملت ازهول رئیسی دردیگ اصلاح طالبان نخواهندافتاد!غربزده هاهیچ سیاستی جزنوکری غرب وحشی نژادپرست وخیانت بلدنیستند.وضع موجوداونهاروخوشحال کردفکرمیکننددوباره برمیگردند.دوربعد دوره مستقلها ودانشمندان است
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    13 78
    کسبه و دلالها و مجلس باعث بان گرانی ها هستند. ن رئیسی...
  • الیاس IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    69 2
    دلخوش به این مقدار نباشید
  • مانا IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    54 8
    در متن بالا مدعی است که قرار بود رئیسی به سر کار بیاید و آمد پس مسئله انتخابات زیر سوال می‌رود و گویا انتخاباتی نبوده و در ناکارآمدی دولت همین کافی است که یک سری کارهای نخ نمای پوپولیستی از جمله سفرهای استانی رفتن به روستاها ،رفتن به کارخانجات که نه تنها سودی ندارد بلکه دولت را از کارهای اصلی اش باز می‌دارد و صرفا برای سرگرم کردن مردم است و ناکارآمدی دولت و وزرایش اظهرالمن الشمس است و مجلس بدون رودربایستی باید ناتوانی دولت را اعلام کند!!!
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    96 6
    بابا فقر بیداد میکند دیگه مردم چی بخورن چرا در حق مردم کافر شدید مگه میخواین تا مردم بریزن تو خیابونا
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    39 2
    در گرانی ها عوامل زیادی دخیل هستن. آقای رئیس جمهور کارتان فائق آمدن بر عوامل گرانيت
  • فرهاد IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    73 3
    هر کسی را بهر کاری ساختند! عامل تمام بدبختیهای این مملکت شورای نگهبان است، این شورا با حذف افراد کاردان و متخصص و ایجاد یاس و نا امیدی میان نخبگان، و تائید عده‌ای بدون تخصص که تنها هنرشان ...... بوده! مملکت را از مدیریت دلسوز و با سواد و متخصص واقعاً تهی کرده!
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    46 4
    ای بابا چرا رئیسی کاری نمیکنه؟؟؟پس کووو اون همه وعده و امیدی که به مردم میداد؟؟؟
  • هاشمی IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    10 33
    ضعف و نابسامانی و مشکلات هست. اما این متن به عقده گشایی و انتقام بیشتر شباهت دارد تا بیان حقایق و واقعیت جامعه. بیان مشکلات
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    65 1
    ما چپ و راستی نمی بینم. همه سر و ته یک کرباسید و برای مردم نمایش بازی می کنید.
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    63 2
    خدایا چرا باید ما ملت ایران اینهمه ظلم و جفا رو تحمل کنیم تا یک سری تو ناز و نعمت زندگی کنن و همچنان به ما زور بگن ، حکومت عدل علی این بود
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    54 4
    خوب رئیس جمهور باید اقتصاد خونده باشه انتظاری از ایشون نداریم،تقصیر خود مردم بود که به اقتصاددان رای ندادن لابد اولویت کشور نیست.
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    5 37
    بورس ارزان شده . یارانه ها هم تغییر نگردند. چرا دروغ می گویید؟!!!!!!!!!!!!! بورس نسبت به سال ۹۹ خیلی ارزان تر و کاهشی شده . خدا را بابت همین یک قلم شکر کنید.
  • علی IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    اینکه تقصیر روحانی بوده است شکی نیست سالها طول میکشد تا وضعیت به دوران قبل روحانی برسد روحانی برای خوشایند غرب تا میتوانست مملکت را داغون کرد نه تنها زمین سوخته تحویل دولت جدید داد بلکه بدهی زیادی برای دولت جا گذاشت
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    53 1
    اشکال اصلی این است که تحریم ها بنیان اقتصادی کشور را مثل موریانه از بین برده و خواهد برد ولی مسئولین کشور به مردم دروغ می گویند و نمی خواهند اعتراف کنند که اشتباه می کردند سواد نداشتند که می گفتند تحریم ها اثر ندارد .....
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    8 65
    ما دست اصلاحاتیهای خائن و یهودیان صهیونیست مسلمان ودلالان را خورد میکنیم
  • مهدی IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    5 50
    سلام به نظر من این تورم به نفع اقتصاد کشور باشد کسب و کارها حرکت می کند.
  • هیدن IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    37 1
    یعنی باید بدتر بشه وضعیت تا ی اتفاق مثبتی بیفته؟ هیچکس به هیچ جاش نیست چرا؟
  • احمد IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    72 9
    کسانیکه اقای رییسی را به زور رییس جمهور کردند حالا تشریف بیاورند اوضاع نابسامان مملکت را درست کنند وقتی نظر ملت و ارا ء ملت در نظر گرفته نشود چنین می شود
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    74 1
    مملکت واقعا شیرتوشیر شده نان نیست مردم بخورند بعد میگن بچه بیارید خودتون. میفهمید فازتون چیه؟
  • ایلار IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    26 0
    بالاخره باید از یجایی شروع شوددیگه،همیشه همه چی دائمی و ماندگار نیست...
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    37 0
    ای بابا خسته شدیم حالا حی تحمل کردیم دیگه نمیتونیم ...
  • GB ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    52 1
    ریسی چی شد اونهمه وعده سر خرمن
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    80 7
    سید محرومان .............
  • چگینی IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    42 2
    آقای رئیسی چرا ما طرفداران سر سختت را پیش دشمنان وخانواده امان اینقدر شرمنده میکنید مگه در مورد گرانی وتورم چه وعده‌هایی به ما دادید فقر را ما چکارش کنیم تورو خدا دیگه نان خالی را هم از ما نگیر هرچند توان خرید آنرا هم دیگر نداریم
  • کیومرث رمضانپور IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    5 93
    سلام ،کاردرست را آقای رئیسی کرد ،این یک حرکت درست در بخش اقتصادی از اول انقلاب بود،مال مفت خوری ممنوع
  • فریاد دادرس DE ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    60 2
    شرم بر مسئولینی که این همه گرانی و تورم رو میبینه، اما ککشم نمی یاد.
  • حسن IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    52 2
    مردم باید اعتراض کنن همه چیز وگرون کردن مردم بیچاره شدن از کجا بیارن بخورن خدا لعنتشون کنه
  • تف IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    17 1
    احسمت به قلم ندیسنده که نظرات رو خوب یه جا جمع کرده و گویا نکته تی پنهان نمونده.
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    31 0
    عواقب سنگین اینبار فقط برای دولت نخواهد بود .شما هم آدرس غلط ندهید
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    44 2
    نابودمون کردی رئیسی....ازهمه لحاظ ..... مدار60درجه که سهله 360 درجه ...
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    47 0
    گرانی پشت گرانی خدایا چیکار کنیم .مسئولان چرا خوابید بیدار شین ملت مردن بخدا قیمتا سرسام آوره.اومدی بدتر کردی وضع مملکتو سید محرومان .بخدا دیگه بریدیم با اینهمه گرونی بیدار شو ببین ملتت چگونه از گرونی دارن سکته میزنن عین خیالت نیست میگی به ....
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    41 0
    گران شد؟ غیر قابل تحمل شده مردم دیگه توانی براشون نمونده
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    34 1
    ففط خدا رحم کنه بمون
  • ش IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    46 2
    کدام مجلس اونا که مشگل ندارن اگر سواد داشتن به هر وزیری رای اعتماد نمدادن همشون فامیل هستن وفکر منافه خودشان اگر یه حرفی میزنن که دروغ هست مردم دست مجلس دولت خونده
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    25 4
    نه بابا،شتردرخواب بیندپنبه دانه.رئیسی کارش درست واصولیه.شمابهترتاقبرازاین گرونترنشده توفکرتهیه قبرباشین
  • محمد IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    28 2
    مشکل اصلی بی ارزشی پول ملی است که همه تلاش دارند غلط یا درست چیزی صادر ودلار پول دشمن را بدست بیاورند واین مشکل ما است تا پول ملی به جایگاه خود بر نگردد همین اش و همین کاسه است
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    5 45
    طفلک آیت الله رئیسی حیلی بی انصافی میخاد
  • مصطفی IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    22 27
    چوب خداست و حکمت الهی، وضعیت امروز ثمره بی مهری و حذف خدوم واقعی چون دکتر احمدی نژاد بوده ک ب ناحق تیغ شورایی نگهبان نظام بر گردن وی فرود آمدو منتج ب حذف دکتر از ورود ب عرصه کاندیداتوری گشت
  • Ali IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    19 1
    🤣🤣🤣🤣 من این کتاب رو سالهای قبل خواندم نوشته خانم کلاین.... من میتونم برم پاستور .... یک کارگر ساده ای بیش نیستم یک فرد کم سواد جامعه هستم...
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    26 1
    همه انتقادات عالی ولی کوگوش شنوا.افسوس برای ملت ایران...
  • علی IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    33 3
    طبق نظر کار شناس متدین ارباب خراسان علت گرانی بی حجابی است اگر همه فردا حجاب داشته باشند بنزین هزارتومان میشود البته شب ها
  • ایرانیم IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    45 2
    لطفا ننویسید گران شد. بنویسید گرانتر شد
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    39 2
    آقای رییسی بعد از انتصاب همه پست و مقام ها را مثل گوشت قربانی بین حامیانش تقسیم کرد. نه سواد و نه تخصص ملاک نبود. این هم نتیجه آن.
  • زبان بسته IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    48 3
    اگرسبزی فروش محل مارا جای وزیراقتصاد بزارن وضع به مراتب بهترازاین میشه
  • رحیم IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    33 4
    واقعا همه چیز بی ضابطه در حال گران شدن هست ودولت هم یا قادر نیست یا نمی خواهد که این وضع را سر وسامان دهد جامعه در حال انفجار است
  • درنا IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    5 53
    تو رو به هر کی که دوست دارید نه فقط چند روز فرصت بدید من یک دخترم‌مثل همه ی شما هستم نه پولدار و نه فقیر جامعه‌مان سخته اما لطفا صبور باشید لطفا به حرف هیچ کس گوش ندید که داره از این روزا سوئ استفاده میکنه
  • علی کرمیان IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    30 1
    گرانی اصلاًمهم نیست جناب آقای رئیسی همین فرداپس فردا ازجیب من وامثال من برمی داردوبه نام یارانه به یک عده گردن کلفت خداخواسته می دهد تا اصلاً نفهمندگرانی چیست من به واسطه داشتن یک ساختمان سه طبقه کلنگی که ازچندین جا ترک برداشته وهرلحظه ممکن است آواربشود جزودهک نهم کشورم !!!!!! اف به این کارشناسی وبه این عدالت
  • سهیل IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    60 7
    اون انتظاری که از آقای رییسی داشتم برعکس شد بدترین رییس جمهور ایران در آمد و الان پشیمانم چرا از آقای رییسی دفاع کردم اگه به همتی رای میدادم اینقدر ناراحت نبودم الان آقای رییسی واقعا چرخ کشور فلج کردی متاسفم الان چرا بهت رای دادم