۴ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
فرمان رئیسی به وزارتخانه های بهداشت و کشور

خبرگزاری صداو سیما نوشت:رئیس جمهور، مسئولان مربوطه، به ویژه در وزارت کشور را مکلف کرد نسبت به کنترل تردد افراد از مرزها، نهایت دقت و نظارت را به‌ عمل بیاورند و به وزارت بهداشت نیز دستور داد نسبت به نظارت بر تأمین اقلام دارویی مختلف و نیز کنترل دقیق قیمت‌، کارهای لازم را انجام دهد.

سید ابراهیم رئیسی، صبح امروز شنبه ۱۰ اردیبهشت در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا، با سپاسگزاری به درگاه خداوند متعال برای کاهش چشمگیر آمار ابتلا و قربانیان ناشی از همه‌گیری کرونا اظهار داشت: شرایط مساعد ایجاد شده در اثر واکسیناسیون عمومی، این امکان را فراهم کرد که راهپیمایی روز قدس امسال با شور و عظمت زیادی نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.

رئیس جمهور همچنین با قدردانی از حضور شکوهمند مردم روزه‌دار کشورمان در راهپیمایی روز قدس، گفت: ارزیابی‌ها حکایت از این دارند که با بهبود وضعیت در برابر همه‌گیری کرونا در کشور و کاهش قابل توجه شاخص‌های مربوط به ابتلا، امسال، هم آمار شرکت‌کنندگان در مراسم شب‌های قدر و هم جمعیت راهپیمایان روز قدس افزایش داشته است.

فرمان رئیسی به وزارتخانه های بهداشت و کشور

بیشتر بخوانید:

دکتر رئیسی در ادامه با تأکید بر اینکه رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچنان ضروری و لازم است، اظهار داشت: بهبود شرایط بهداشتی نباید باعث القای این نکته شود که دیگر نیازی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برابر همه گیری کرونا نیست. رعایت این شیوه‌نامه‌ها در مدارس، وسایل حمل و نقل عمومی، مراکز خرید و نیز در مراسم و مناسبات دینی و ملی و هر محل تجمع دیگری، ضرورت دارد.

رئیس جمهور، مسئولان مربوطه، به‌ویژه در وزارت کشور را مکلف کرد که نسبت به کنترل تردد افراد از مرزها، به‌خصوص مرزهای شرقی کشور، نهایت دقت و نظارت را به عمل بیاورند تا از ورود افراد مبتلا به کرونا یا مشکوک به ابتلا جلوگیری شود.

دکتر رئیسی، همچنین به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد با توجه به تخصیص یک میلیارد دلار ارز واردات دارو و تصمیم گرفته شده برای تداوم تأمین منابع لازم این حوزه، نسبت به نظارت بر تأمین اقلام دارویی مختلف و نیز کنترل دقیق قیمت، کارهای لازم را انجام دهد.

در نشست امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که همه افراد بالای ۷۰ سال و نیز افراد دارای نقص سیستم ایمنی یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای، ۱ نوبت واکسن کرونا در سال ۱۴۰۱ دریافت کنند.

۲۱۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1626804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =