پسر نوجوان مرگ مغزی، نجات بخش زندگی ۷ بیمار نیازمند به عضو شد

اهدای اعضای پسر نوجوان مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موجب نجات و ادامه زندگی هفت بیمار نیازمند به عضو شد.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام این خبر افزود: در یکهزار و یکصد و هشتادو سومین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی از اهدا کننده مرگ مغزی" دانیال حشمتی" که به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد، پس از رضایت پدر و مادرش، تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت .

دکتر ابراهیم خالقی افزود: جانبخش دانیال حشمتی ۱۳ ساله اهل مشهد بود که بر اثر سانحه رانندگی،دچار مرگ مغزی شده بود و طی یک تصمصم بزرگ انسان دوستانه خانواده وی ۷ عضو بدن ایشان را به بیماران نیازمند عضو اهدا کردند.

وی گفت:قلب زنده یاد میلاد حشمتی از بیمارستان منتصریه جهت پیوند به کودک ۱۲ ساله مشهدی که دچار نارسائی قلبی شده بود به بیمارستان امام رضا(ع) ارسال شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت :کبد زنده یاد دانیال حشمتی به خانم ۳۵ ساله ساکن قوچان که از نارسایی کبد رنج می برد بصورت رایگان پیوند شد.

دکتر خالقی با اشاره به اینکه یک کلیه جانبخش دانیال حشمتی به خانم ۲۰ ساله اهل مشهد در بیمارستان منتصریه مشهد پیوند شد افزود:کلیه دیگر این کودک ایثارگر به کودک ۱۰ ساله بیرجندی که سالها از بیماری کلیه رنج می برد در این بیمارستان پیوند شد.

وی افزود : قرنیه های زنده یاد میلاد حشمتی برای پیوند به کودکان نیازمند قرنیه به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : قسمتی از پوستی مرحوم دانیال حشمتی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1622907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =