اضلاع و شخصیت​های اصلی اصولگرا، نمایندگان خود در کمیته اجرایی انتخاباتی را مشخص کردند.

به گزارش خبرآنلاین، بعد از مشخص شدن مدل انتخاباتی اصولگرایان، نمایندگان اضلاع و شخصیت​های مطرح اصولگرا نیز برای عضویت در کمیته 15 نفره تصمیم گیر به تدریج معرفی شدند.

طبق آخرین توافقی که اصولگرایان به آن دست یافتند الگوی 8+7 که نتیجه تجربه انتخابات مجلس گذشته است به عنوان الگو و مدل نهایی اصولگرایان برای انتخابات مجلس نهم تعیین شد. این مدل از دو گروه 7 و 8 نفره تشکیل شده است که گروه نخست متشکل از اعضای شورای حکمیت و داوری و گروه دوم وظیفه مسایل اجرایی انتخابات آینده را بر عهده خواهند داشت.

گروه 7 نفره نیز متشکل از نمایندگان جامعتین (دو نفر نماینده جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دو نفر نماینده جامعه روحانیت مبارز) و کمیته سه نفره یعنی حبیب الله عسگراولادی، علی اکبر ولایتی و غلامعلی حداد عادل هستند. کمیته​ای که در آغاز راه منتخب رئیس​جمهور بود اما بعد از برخی مسائل بوجود آمده در دولت، ادامه فعالیتش به تایید جامعتین رسید.

طبق آخرین خبرها حجج الاسلام «عباس کعبی و سیدهاشم حسینی بوشهری» و «سیدرضا تقوی و سید محمد حسن ابوترابی فرد» نمایندگان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز در کمیته هفت نفره معرفی شدند که روز شنبه اولین نشست مشترک خود را برگزار کردند.

همچنین طبق توافق صورت گرفته، قرار بر این شد هر کدام از اضلاع اصلی اصولگرایی یعنی جبهه پیروان خط امام و رهبری، جمعیت ایثارگران و ائتلاف رایحه خوش خدمت که در این دوره با نام «جبهه نیروهای انقلاب» خود را معرفی کرده است دو نماینده و نیز هر کدام از شخصیت​های مطرح اصولگرا یعنی علی لاریجانی و محمدباقر قالیباف یک نماینده معرفی کنند تا گروه هشت نفره اجرایی را تشکیل دهند.

از یک طرف محمدرضا باهنر و منوچهر متکی به عنوان نمایندگان جبهه پیروان خط امام و رهبری و کاظم جلالی نیز به نمایندگی از علی لاریجانی در این کمیته حضور خواهد یافت. حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی و محمدحسین صفار هرندی به عنوان نمایندگان رایحه خوش خدمت معرفی شده اند. در همین حال از چهره هایی همچون حسین فدایی و علیرضا زاکانی به عنوان نمایندگان جمعیت ایثارگران و نیز مرتضی طلایی به عنوان نماینده قالیباف نام برده می شود.

همچنان در خصوص عضویت قطعی برخی از این افراد در گروه هشت نفره شبهاتی وجود دارد. کما اینکه عضویت صفارهرندی از سوی خبرگزاری مهر به نقل از نزدیکان وی، تکذیب شده اما خبرگزاری پانا به نقل از حسین ابراهیمی نماینده بیرجند آن را تایید کرده است.

مضاف بر اینکه بر اساس برخی اخبار احتمال افزوده شدن یک نماینده دیگر از سوی محسن رضایی برای پیوستن به این ترکیب وجود دارد.

در جدول زیر می توانید لیست کامل نمایندگان اصولگرایان در مدل 8+7 را مشاهده کنید.

 نمایندگان کمیته 15نفره

 /27211

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =