ایسنا نوشت:

پوستر تور اروپایی استاد محمدرضا شجریان و گروه شهناز به سرپرستی مجید درخشانی توسط مژگان شجریان طراحی و اجرا شد و به زبان‌های گوناگون در کشورهای مختلف ارائه خواهد شد.

مژگان شجریان درباره طراحی پوستر این تور توضیح داد: «در طراحی پوسترها ترجیح می‌دهم از رنگ‌های سنگین‌تری استفاده کنم، به این دلیل که این ویژگی به نوع موسیقی که ارائه می‌شود نزدیک‌تر است.»

او اضافه کرد: «علت استفاده از رنگ قرمز به جای رنگ آبی که با موسیقی ایرانی هماهنگ‌تراست این است که رنگ قرمز در زمینه مشکی تضاد بیشتری نسبت به آبی داشته و نظر مخاطب را در کشورهایی که همه جا رنگ است، بیشتر به پوستر جلب می‌کند.»

مژگان شجریان درباره استفاده از عکس استاد شجریان در این پوستر گفت: «استفاده از عکس افرادی که در زمینه هنر شناخته شده نیستند چندان الزامی نیست، اما چون استاد شجریان چهره‌ شناخته شده‌ای در میان مردم دارند، حضور عکس به جذب بیشتر مردم کمک می‌کند.»

گفته می‌شود ین تنها دلیل استفاده عکس چهره استاد محمدرضا شجریان از سوی طراح پوستر نیست، از آنجایی که در پوستر سال‌های گذشته از عکس گروه شهناز نیز در کنار عکس استاد، استفاده شده‌ بود، این بار برای ایجاد تفاوت از عکس استاد شجریان به تنهایی استفاده شده است.

شجریان

مژگان شجریان که همواره طراحی پوسترهای آثار و کنسرت های محمدرضا شجریان را برعهده دارد، به استفاده از فونت‌ها و نوشتار پوستر اشاره کرد و گفت:«از طرف برگزارکنندگان اروپایی تاکید شد که در پوستر تنها از یک فونت استفاده کنیم. آنان دلیل این امر را عدم استقبال مردم از پوسترهای شلوغ با فونت‌های متعدد اعلام کردند. به همین دلیل تنها از دو فونت در این پوستر استفاده کردم. گرچه ترجیح می‌دهم از فونت‌های مختلف استفاده کنم تا به این طریق پوستر متنوع‌تر شود.»

مژگان شجریان افزود: «استفاده از خط زیبای استاد یدالله کابلی با عنوان « کنسرت محمدرضا شجریان و گروه شهناز» ، یکی دیگر از ترفند‌هایست که مخاطبان را به دیدن پوستر کنسرت تشویق کرده و آنان را از اجرای موسیقی توسط کشوری دیگر آگاه می‌کند.»

تور استاد محمدرضا شجریان و گروه شهناز از استانبول ترکیه آغاز و در کلن آلمان پایان می‌یابد، در این سری از کنسرت‌ها آثاری از استاد جلیل شهناز، محمدرضا شجریان و مجید درخشانی در دو بخش سه گاه و بیات اصفهان برای اولین بار به اجرا در خواهد آمد.

این تور در شهرهای استانبول ـ ترکیه(16 سپتامبر)، آمستردام ـ هلند(30 سپتامبر )، بروکسل ـ بلژیک(اول اکتبر)، ماینز ـ آلمان(سوم اکتبر)، برلین ـ آلمان(14 اکتبر)، هامبورگ ـ آلمان(15 اکتبر)، لندن ـ انگلستان(18 اکتبر)، ادینبورگ ـ انگلستان(19 اکتبر)، مونیخ ـ آلمان(21 اکتبر)، وین ـ اتریش(22 اکتبر)، گوتبرگ ـ سوئد(27 اکتبر)،استکهلم ـ سوئد(29 اکتبر)، کلن ـ آلمان(30 اکتبر)برگزار می​شود.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =