بیشترین ساعت وقوع تصادفات بین ساعت 14تا 16 اعلام شده است و پس از آن ساعات 16 تا 18رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به کاهش سه درصدی فقره تصادفات فوتی، 14 درصدی تصادفات جرحی و 53 درصدی تصادفات خسارتی در فصل بهار گفت: آمارها نشان می‌دهد بیشترین تصادفات در سه ماهه نخست سال جاری به ترتیب در روزهای سه‌شنبه، دوشنبه و پنجشنبه رخ داده است.

سردار حسین رحیمی بیشترین رشد علت تصادفات فصل بهار را در مقایسه با سال گذشته تخطی از سرعت مطمئنه عنوان کرد .وی با اشاره به اینکه بیشترین ساعت وقوع تصادفات بین ساعت 14تا 16 اعلام شده است افزود: پس از آن ساعات 16 تا 18رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر بیش از 77 درصد تصادفات رانندگی پایتخت در روز و 20 درصد در شب رخ داده است.

عجله و شتاب بی مورد، بی‌توجهی به مقررات و عدم تشخیص سهم عبور مهمترین عوامل انسانی موثر در تصادفات

رییس پلیس راهور تهران عجله و شتاب بی مورد، بی‌توجهی به مقررات و عدم تشخیص سهم عبور سایرین را بیشترین فراوانی عوامل انسانی موثر در تصادفات عنوان کرد و گفت: در عین حال بیشترین تصادفات منجر به فوت را در بهار امسال عابران پیاده به خود اختصاص داده‌اند.

وی به تصادفات عابران پیاده اشاره کرد و گفت: بیشترین علت تصادفات مربوط به عابران پیاده، عدم توجه به جلو بوده است این در حالیست که عبور از عرض راه از مسیر مجاز بیشترین وضعیت تصادفات این افراد گزارش شده است.

موتورسواران در 55 درصد تصادفات خسارتی، 50 درصد تصادفات جرحی و بیش از 70 درصد تصادفات فوتی پایتخت مقصر بوده‌اند

63درصد تصادفات فوتی و بیش از 80 درصد تصادفات جرحی تهران در سه ماهه نخست سال جاری مربوط به عابران پیاده موتورسواران بوده است

وی تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهد 63 درصد تصادفات فوتی و بیش از 80 درصد تصادفات جرحی تهران در سه ماهه نخست سال جاری مربوط به عابران پیاده موتورسواران بوده است.

رییس پلیس راهور تهران گفت: براساس آمار و برنامه‌ریزی انجام شده بیشترین علت تصادفات تهران به ترتیب عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و حرکت با دنده عقب بوده و بیشترین وسائط نقلیه مقصر در تصادفات طی این مدت سواری، موتورسیکلت و کامیون بوده است.

 افزایش 7/6 درصدی تصادفات منجر به فوت عابران پیاده در پایتخت

 رییس پلیس راهور تهران با اشاره به افزایش 7/6 درصدی تصادفات منجر به فوت عابران پیاده در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: در عین حال تصادفات چند برخوردی، پرتاب سرنشین و برخورد موتورسیکلت با عابر و موتورسیکلت با موتورسیکلت نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: بیشترین افزایش تصادفات در سالجاری در آزادراه‌ها و کوچه‌ها رخ داده که این امر نشان می‌دهد سرعت وسایط نقلیه در این بخش‌ها زیاد بوده است. از سوی دیگر تصادفات در رمپ‌های خروجی، پمپ بنزین‌ها و زیرگذرها نیز در پایتخت افزایش یافته است.

این در حالی است که رییس پلیس راهور تهران پیش از این به خبر آنلاین گفته بود که جریمه های سنگین تصادفات و رفتارهای پرخطر رانندگی را کاهش داده است.

 سردار حسین رحیمی رییس پلیس راهور تهران به خبرآنلاین اظهارمی کند که رفتارهای پرخطر رانندگی کاهش چشمگیری داشته است و با اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی ، تصادفات منجر به فوت در تهران بیش از20 درصد کاهش یافته است.

حالا این افزایش حدود 7درصدی و کاهش 20 درصدی که قبلا عنوان شده بود چگونه توجیه می شود سئوالی است که رییس پلیس تهران باید پاسخ دهد .

وی ادامه می دهد: همچنین مطابق برآوردی که سازمان حمل و نقل و کنترل ترافیک تهران اعلام کرده ، ترافیک حدود 20 درصد کاهش پیدا کرده است . و قطعا با اجرای طرح های مختلف از جمله طرح انضباط ترافیکی که در دستور کار قرار دارد و با سامان دهی وضع موتورسواری، مسئله ترافیک به مراتب بهتر خواهد شد .

سردار رحیمی با اینکه قانون و مقررات برای آرامش ، آسایش و ایمنی ماست هرچند که ممکن است ، برخی مواقع به نظر ما تلخ بیایید و محدودیت هایی برای ما ایجاد کند می افزاید: در قانون جدید تکالیف زیادی برای دستگاه های مختلف و مجریان متعدد و همچنین حقوق خوبی برای مردم پیش بینی شده است ، ضمن اینکه درکنارش برخوردهای قاطع را با تخلفاتی که معمولا حادثه ساز هستند و افراد را دچار سانحه می کنند ، در نظرگرفته شده است .

اگرچه که پیمان حاج محمود عطار وکیل دادگستری معتقد است که این افزایش نرخ جریمه هاشایددرکوتاه مدت باعث کاهش تخلفات رانندگی شوداما درزمان طولانی ترچنانچه مشکلات مردم ازحیث لزوم مراجعه به مراکزشهری و سفرهای دورن شهری برطرف نشودموجب افزایش تخلفات رانندگی و نیزپدیدآمدن بزه اخذرشوه توسط ماموران راهنمایی و نیز پنهانی شدن جرائم و خروج آنهاازکنترل ومراقبت قانون وسرانجام تبدیل تهران به شهرپارکینگ خواهدانجامید.

 رییس پلیس راهور تهران در عین حال خاطرنشان کرد: با تلاش ماموران پلیس راهنمایی رانندگی به ترتیب سرکلانتری شرق، جنوب، شمال بیشترین کاهش تصادفات رانندگی در فصل بهار را به خود اختصاص داده‌اند.

 

 4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =