سفیر کشومان در عراق به اظهارات اخیر معاون رییس جمهور عراق راجع به منافقین واکنش نشان داد.

حسن دانایی فر سفیر ایران در عراق درباره اظهارات طارق‌ الهاشمی ـ معاون رییس‌جمهور عراق ـ مبنی بر به رسمیت شناختن منافقین با بیان این که از شنیدن این اظهارات از سوی وی تعجب کردیم تاکید کرد: این اظهارات غیرمنطقی و در تناقض آشکار با مواضع دستگاه‌های رسمی دولت عراق است.

او که با ایسنا گفت و گو می کرد با اشاره به اظهارات و موضع‌گیری وزیر خارجه عراق در تهران و بغداد مبنی بر تروریست و غیرقانونی بودن سازمان منافقین و اخراج آن‌ها از عراق افزود: دولت و اکثر احزاب داخلی نیز این دیدگاه را دارند، شاید اطلاعات رسیده به وی درباره منافقین دقیق نیست.

به گزارش خبرآنلاین طارق الهاشمی معاون رئیس جمهور عراق در آخرین اظهارات خود از گروهک منافقین حمایت کرد.

به گزارش « الشرق الاوسط » پس از آنکه مقامات ایرانی در دیدار با نوری المالکی در چند مورد از او خواسته بودند درباره فعالیت های گروهک تروریستی منافقین اقدامات بازدارنده ای صورت دهد طارق الهاشمی با ذکر این نکته که به دلیل معاهدات بین المللی منافقین را از عراق اخراج نمی کنیم بار دیگر با سخنان مغرضانه از دادن پاسخ صریح در این باره طفره رفت.

این درحالی است که این روزنامه به نقل از یکی از شیوخ عشایر عرب آورده است « ما خواستار اخراج منافقین از عراق و برداشتن حفاظ سیاسی دیپلماتیک از آنها هستیم » . عشایر عراقی در بعقوبه خواستار اخراج گروهک منافقین به خاطر ارتکاب جنایات مختلف و شرکت در قتل و خونریزی در عراق شده اند.

شیخ « ناصر الهذال » از شیوخ عشایر عرب در گفتگو با این روزنامه با تاکید بر فجایعی که منافقین در عراق به بار آورده اند گفت : « ما خواستار اخراج منافقین و برداشتن حفاظ سیاسی دیپلماتیک از آنها هستیم . »

/27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =