اجساد غیرنظامیان در بوچا و ادامه دکترین وحشتناک دهه 40 کرملین

دکترین وحشتناک دهه 1940 کرملین مبتنی بر جنگ تمام عیار بی رحمانه که ادامه آن در چچن و سوریه تکرار شد، حالا 20 سال پس از آغاز قرن 21 در تهاجم شریرانه به کشوری مستقل{اوکراین} دوباره در کف خیابان‌های بوچا تکرار شد.

به گزارش خبرآنلاین  استفان کالینسون در تحلیلی در  سی ان ان نوشت اجساد کف خیابان‌های بوچا از همان انگیزه‌های بی رحمانه‌ای مانند بمباران شهرها و بیمارستان‌ها، بلوک‌های مسکونی و پناهگاه‌ها در عملیاتی سرچشمه می‌گیرند که با هدف محو کردن اوکراین از روی نقشه طراحی شده‌اند.

به گفته کالینسون هفته پیش وقتی بایدن لقب قصاب را به پوتین داد، در رسانه‌ها غوغا شد اما حالا گاف فرضی وی درباره تغییر رژیم روسیه کمرنگ شده است.

به گفته کالینسون صحنه‌های دلخراش اجساد و گورهای دسته جمعی غیرنظامیان کشته شده در اوکراین که با عقب نشینی نیروهای روس اط منطقه کی یف آشکار شد، جهان را به ظالمانه‌ترین خشم بشریت سوق می‌دهد.

شاید احتمال کمی وجود داشته باشد که چنین فیلم‌های وحشتناکی با تسریع اقدامات قوی‌تر غرب و تعهد دیپلماتیک که جریان درگیری را علیه روسیه بیشتر می‌کند، نماد و نقطه عطفی در جنگ باشد.

به گفته این تحلیلگر تنها راه قابل تصور برای ایمن ساختن غیرنظامیان اوکراینی این است که با نیروهای غرب وارد جنگ شوند و یا پوتین به طور ناگهانی حمله خود را متوقف کند.

البته به احتمال زیاد هیچ کدام از این دو اتفاق نخواهد افتاد و غرب برای جلوگیری از درگیری مستقیم با کشوری که تسلیحات اتمی دارد، محدودیت‌هایی برای خود قائل شده و از سوی دیگر رهبر روسیه نیز زندگی غیرنظامیان را در مسیر اهداف خود ارزان دانسته که دست به چنین خشونت‌های غیرقابل تصوری می‌زند.

اجساد بی جان غیرنظامیان در کف خیابان‌های بوچا که ظاهرا به شیوه اعدام خودسرانه کشته شده‌اند، توئیت‌ها و نظرات شوکه کننده‌ای را از سوی رهبران جهان به همراه داشته است.

اما این صحنه‌های وحشتناک نباید کسانی که با تاکتیک‌های وحشیانه پوتین آشنا است، شوکه کند.

اینها نتیجه اجتناب ناپذیر تهاجم شریرانه و غیرقانونی به یک کشور مستقل، واکنش شدید ارتش شکست خورده روسیه که انتظار دفاع این چنینی را نداشت و نیز دکترین‌های وحشتنام کرملین هستند که منجر به قتل عام‌ها در چچن و سوریه شد.

اینها راه دهه 1940 ناشی از جنگ تمام عیاری است که حالا 20 سال بعد از آغاز قرن 21 دوباره شاهدش هستیم.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1618373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    2 0
    چرا عکس هاش رو منتشر نمی کنید ؟