خدمت بی‌منت به معلولین  در پیشگاه خداوند ارزشمند است

ایرنا نوشت: استاندار چهارمحال وبختیاری گفت ایجاد فضای با نشاط و امن برای معلولان و کودکان و افراد بی‌سرپرست و بدسرپرست و همچنین فعالیت در این مراکز یک نوع خدمت به افراد کم‌توان است و این خدمت بی‌منت در پیشگاه خداوند ارزشمند است

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری و مدیران و معاونان بهزیستی استان در جمع کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و شیرخوارگان شهرکرد زیر پوشش این نهاد حمایتی حاضر شدند و با اهدا هدیه و شاخه‌های گل، از زحمات فعالان در مراکز بهزیستی به خصوص شیرخوارگاه تقدیر و تشکر کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در این بازدید با تبریک سال جدید و تشکر از زحمات مددکاران حاضر در مراکز بهزیستی استان گفت: ایجاد فضای با نشاط و امن برای معلولان و کودکان و افراد بی‌سرپرست و بدسرپرست و همچنین فعالیت در این مراکز یک نوع خدمت به افراد کم‌توان است و این خدمت بی‌منت در پیشگاه خداوند ارزشمند است.

غلامعلی حیدری افزود: مددکاران فعال در این مراکز و همه مسوولان بهزیستی و خیران در تلاش هستند که یک فضای امن و با نشاط را برای این افراد فراهم کند.

وی از حضور مددکاران و زحمات مادرانه مددکاران در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد تقدیر و تشکر کرد و گفت: باید تمام امکانات و فرصت‌ها برای زندگی بهتر مددجویان در مراکز بهزیستی استان فراهم شود تا افرادی که در این مراکز نگهداری می‌شوند زندگی با نشاط داشته باشند.

۳۲هزار و ۶۸۳ معلول در استان زیرپوشش بهزیستی قرار دارند

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از ۹۵ هزار نفر از جمعیت استان زیرپوشش بهزیستی قرار دارند، افزود: از این تعداد ۳۲ هزار و ۶۸۳ معلول دارای معلولیت شدید، خفیف و متوسط هستند که زیر پوشش این نهاد قرار دارند.

علی نصیری افزود:  در استان ۱۰۰ مرکز نگهداری شبانه‌روزی، روزانه، مراکز حرفه‌آموزی، اردوگاه حمایتی برای معلولان و خانه پناهگاهی در سطح استان فعال است.

وی اظهار داشت: در خانه‌ها امن و پناهگاهی ،کودکانی که والدین ندارند، با حکم قضایی تحویل بهزیستی داده می‌شوند و کودکانی که دراین خانه‌ها نگهداری می‌شوند صبح‌ها در مراکز حرفه‌آموزی حاضر می‌شوند و بعدازظهر در این مراکز اسکان داده می‌شوند.

 به گفته وی، هم اکنون در مرکز شیرخوارگاه امام علی (ع) شهرکرد ۱۰  کودک بی سرپرست و بدسرپرست نگهداری می‌شود. 

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1616444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =