۱۰ نفر
۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
خاطره رامبد جوان از آدرس دادن شمالی‌ها

رامید جوان می‌گوید مردم شمال کشور آن قدر در طبیعت غرقند که طی کردن ۵ کیلومتر برایشان به اندازه یک بشکن زدن است و وقتی می‌گویند «همین‌جا»، یعنی خیلی جلوتر.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیام دهکردی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که این شب‌ها با سریال نوروزی «خداداد» از شبکه دو سیما، روی آنتن است، شب گذشته، چهارشنبه سوم فروردین مهمان برنامه «خندوانه» با اجرای رامبد جوان شد. جوان در بخشی از این برنامه در حضور دهکردی که این سال‌ها در لاهیجان زندگی می‌کند به ذکر خاطره‌ای از شیوه آدرس دادن مردم شمال کشور پرداخت. 

رامبد جوان گفت: «یادم نیست در گیلان یا مازندران دنبال آدرسی می‌گشتم. از آقایی روستایی پرسیدم فلان‌جا کجاست؟ گفت همان‌جاست. رفتم، مثلا ۲۰ دقیقه با ماشین. یکی دیگر را دیدم. گفتم فلان‌جا کجاست؟ گفت همان‌جا. نیم ساعتِ دیگر رفتم، نه تابلویی بود، نه چیزی. یک نفر دیگر را دیدم باز پرسیدم، گفت همان‌جا. گفتم این همان‌جا، کجاست؟! گفت همین کوه دیگر! گفتم کوه! ما به آن می‌گوییم «آن کوه»، شما می‌گویید «این کوه؟!». 

او ادامه داد: «آن‌جا آن‌قدر طبیعت بزرگ و دم دست است و آدم‌ها در دلش هستند، برای ما که در شهر زندگی می‌کنیم آن کوه خیلی راه است اما برای آن‌ها، ۵ کیلومتر به اندازه یک بشکن‌زدن است.» 

۲۵۹۲۵۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1615382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    0 0
    ماشالا تهرونی ها امسال به گیلان و مازندران حمله کردند
  • ارمان IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    جمع کنید این مسخره بازی
  • GB ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 0
    بله راست می گویی زندگی کردند در طبیعت با قفس کیلومترها فرق دارد رامبد خان اینها مردمان کار تلاش وهر روز کیلومتر ها را پیاده روی میروند درناز نعمت سواری حلبی نیستند بنا بر این یک کیلومتر راه به اندازه یک میلیم محاسبه می کنند