با برگزاری همایشی قرار است تاثیرهدفمند سازی یارانه ها برصنعت CNG بررسی شود.

 در شرایطی که صنعت CNG به دلیل افزایش یکباره قیمت در اثر اجرایی شدن قانون هدفمند کردن یارانه ها روبه روست همایش و نمایشگاه بین المللی CNG ایران برای چهارمین سال متمادی در 2 مردادماه امسال با حضور انجمن جهانی و آسیایی CNG، در تهران برگزار می شود.

 بر اساس این گزارش این تصمیم به دلیل ثمر بخشی و هم افزایی تبادل علمی و فنی صنعت CNGاتخاذ شده تا در کنار بررسی موضوعاتی چون تأثیرات اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بر طرح ملی CNG، اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی در احداث و بهره‌برداری از جایگاه‌های CNGبه موضوع  صادرات تجهیزات CNG عملی تر از گذشته پرداخته شود .

این در حالی است که براساس اظهارات رئیس کمیسیون انرژی مجلس،خودروهایی که در کارگاه ها دو گانه سوز می شوند هر لیتر بنزین مصرفی آنها معادل 2 تا 4 متر مکعب گاز مصرفی است که کاملا مشخص است مصرف کنندگان این خودروها ترجیح می دهند از بنزین 700 تومانی به جای استفاده از 4 مترمکعب معادل 1400 تومان بهره ببرند. بنابراین کاملا مشخص است یک سری نقض غرض صورت گرفته است.

به گفته حمید رضا کاتوزیان، درحال حاضر هرمترمکعب سی.ان.جی 350 تومان است در حالیکه در ماشین هایی که موتور پایه گازسوز دارند تقریبا هر مترمکعب گاز مصرفی آنها معادل یک لیتر بنزین خواهد بود که شاید در چنین شرایطی استفاده از سی.ان.جی تا حدودی منطقی به نظر برسد. اما ماشین هایی که موتور پایه بنزینی دارند و تبدیل به دو گانه سوز می شوند (که البته الان تعداد این نوع خودورهای تبدیلی بیشتر از پایه گازسوزها هستند) استفاده از سی.ان.جی اصلا مقرون به صرفه نیست.

براساس اظهارات رئیس کمیسیون انرژی مجلس، اصلا قرارنبود قیمت سی.ان.جی تا این حد افزایش یابد. قراربود به دلیل اینکه این سوخت از جمله سوخت های پاک است با قیمتی مناسب عرضه شود که مشوق مردم باشد تا گرایش پیداکنند به جای استفاده از بنزین به سمت مصرف این سوخت کشیده شوند.

 /221/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =