۰ نفر
۱۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۵

پس از آنکه موضوع وام‌های 100 میلیون تومانی نمایندگان برای کمک هزینه دریافت مسکن در زمان آغاز به کار مجلس هشتم، حاشیه‌ساز شد؛ بار دیگر و این‌بار در آستانه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت، شایعه اعطای 100 میلیونی تومان دیگر به نمایندگان جنجال آفرید.

البته این بار این شایعه به خارج از مجلس منتسب بود و گفته می‌شد که دولت برای اخذ رأی اعتماد به نمایندگان، مبلغ 100 میلیون تومان به آنها اعطا کرده است. شایعه‌ای که دیروز همه نمایندگان اصرار به تکذیبش داشتند. موج این تکذیب‌ها به هیأت رئیسه هم رسیدو در رأس اعضای آن، علی لاریجانی به تکذیب آن پرداخت.

به گفته وی، حسین ابراهیمی رئیس امور مساجد و نماینده بیرجند، چند ماه پیش طی توافقی که با معاونان وزیر کشور داشته خواستار بودجه‌ای برای مساجد اقصی نقاط استان‌ها در کشور شده بود که این پول در حال حاضر پرداخت شده است.

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه این مبلغ در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد تأکید کرد که موضوع مذکور ربطی به نمایندگان ندارد و وجه مذکور به نمایندگان پرداخت نمی‌شود.
لاریجانی که می‌گفت، «انتشار اینگونه شایعات نوعی بداخلاقی رسانه‌ای است که بدسلیقگی نیز به همراه دارد و متأسفانه برخی از رسانه‌ها به آن می‌پردازند» با این درخواست از سوی برخی نمایندگان مواجه شد که خواستار تشکیل کمیته‌ای برای ریشه‌یابی شایعاتی از این دست بودند.

پیش از لاریجانی، محسن کوهکن نیز این شایعه را تکذیب کرده بودند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس انتشار این شایعه را به یک رسانه مکتوب خارجی نسبت داد و با تأکید بر کذب بودن آن گفت: تا کنون هیچ کار خلاف رویه 10 سال گذشته نه از ناحیه دولت و ناحیه مجلس صورت نگرفته و آنچه مطرح شده قانون دارد و قبلاً‌ هم سابقه داشته است.

او یادآور شد که هیأت‌رئیسه از نمایندگان خواسته بود تا از شرکت در افطاری‌های خارج از محیط مجلس و ریاست جمهوری خودداری کنند.

اشاره کوهکن به پیامکی بود که چند روز پیش از سوی هیأت رئیسه برای نمایندگان خانه ملت ارسال شده بود. در آن پیامک از نمایندگان خواسته شده بود برای حفظ شأن نمایندگی از حضور در ضیافت​های افطار خارج از مجلس و دفتر ریاست​جمهوری خودداری نمایند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 16139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =