متولیان اشتغال در دزفول درپی رفع موانع برای کاهش نرخ بیکاری باشند

مهر نوشت: فرماندار ویژه دزفول گفت: متولیان اشتغال و مدیران بانک‌ها در دزفول برای کاهش نرخ بیکاری با تمام توان به دنبال رفع موانع و آسان کردن شرایط ارائه تسهیلات باشند.

علی فرهمندپور پیش از ظهر امروز سه شنبه در جلسه شورای اشتغال و شورای بانک‌های شهرستان دزفول که در سالن همایش فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: اهتمام مدیران ادارات به اشتغالزایی و آسان کردن شرایط ارائه تسهیلات مهمترین خدمت رسانی به مردم است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مراجعات مردمی به فرمانداری و سایر ادارات در زمینه اشتغال است، افزود: دغدغه همه ما باید اشتغال باشد و شورای اشتغال تنها جایی است که به صورت رسمی و ساختاری باید این موضوع را پیگیری کند.

فرماندار ویژه دزفول گفت: تمام امکانات و ظرفیت‌های لازم برای رشد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در شهرستان وجود دارد که می‌طلبد که مسئولان از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را داشته باشند و بیش از پیش اهتمام کنند.

فرهمندپور با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های پربازده اشتغال در سال ۱۴۰۱ توسط ادارات دزفول تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در تمام سخنرانی‌های خود به ۳ مبحث جوانان، معیشت و اشتغال تاکید دارند؛ بنابراین مسئولان و متولیان اشتغال در دزفول باید بیشترین زمان خود را صرف اجرای مصوبات در زمینه اشتغال کنند.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر «رفع موانع تولید و مانع زدایی» یادآور شد: مانع زدایی به این معناست که اگر رئیس بانک، صندوق و هر متولی ارائه تسهیلات در شهرستان می‌داند که با یک پیگیری در قالب تماس و مکاتبه می‌تواند مشکل متقاضی را برطرف کند، این کار را انجام دهد و کوتاهی نکند.

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به تحقق ۱۰۸ درصدی سهمیه اشتغال دزفول در سامانه رصد از تلاش‌های ادارات و دستگاه‌های شهرستان قدردانی کرد و گفت: اداراتی که بیش از سهمیه خود اقدام به اشتغالزایی کرده‌اند مورد تشویق قرار می‌گیرند اما همچنان باید تلاش‌ها افزایش یابد.

فرهمندپور با تاکید بر لزوم پیگیری ادارات و بخشداران در زمینه دریافت تسهیلات از بنیاد برکت افزود: شرایط ضمانت نامه‌ها یکی از چالش‌های اساسی ما در زمینه ارائه تسهیلات است که لازم است مدیران بانک‌ها در راستای کاهش موانع تلاش کنند، هرچند در برخورد با افرادی که شرایط دریافت تسهیلات ندارند، قانون باید رعایت شود اما برای سایر افراد باید با تمام توان تلاش و پیگیری کرد.

وی تاکید کرد: مدیران ادارات، بخشداران و مدیران بانک‌ها در سال ۱۴۰۱ برای دریافت تسهیلات بیشتر با تمام توان پیگیری همه جانبه کنند و با برنامه‌ریزی جدی به دنبال رشد نرخ اشتغال در دزفول باشند.

ثبت ۴۴۰ اشتغال توسط کمیته امداد

مدیر کمیته امداد دزفول در این نشست گفت: در سال جاری قریب به ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات برای کمیته امداد در نظر گرفته شد که با تعامل و همکاری بانک‌ها ۹۸ درصد از این اعتبارات جذب شد.

مسعود رحیمی با اشاره به ثبت ۸۰۰ فرصت شغلی، ۴۰۰ مورد آموزش شغلی و ۸۱ کاریابی همراه با حقوق و بیمه توسط کمیته امداد در سال جاری افزود: کمیته امداد دزفول با ثبت ۴۴۰ مورد اشتغال در سامانه رصد که بیشتر از سهمیه در نظر گرفته شده بود یک چهارم میزان سهمیه اشتغال ثبت شده شهرستان در این سامانه را به خود اختصاص داده است.

وی با قدردانی از همکاری بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد دزفول گفت: دغدغه نیازمندان بحث ضمانت تسهیلات است که بانک‌ها نهایت همکاری را در این زمینه با مددجویان دارند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1612868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =