تنها در شرق اصفهان، 420 هزار درخت بر اثر خشکسالی و خشکیدن زاینده رود، نابود شده اند. برآورد خسارات این خشکسالی هنوز اعلام نشده

رئیس شورای شهر اصفهان می گوید بیش از ۴۲۰ هزار اصله درخت درشرق اصفهان خشک شده است. به گقته عباس حاج رسولیها، دلیل این موضوع، خشکسالی کم سابقه در اصفهان است که این روزها به عنوان تهدیدی جدی برای این کلان شهر مطرح می شود.

سال گذشته نیز در این شهر ۴۸ هزار اصله درخت به این دلیل خشک شد. رییس شورای شهر اصفهان با ابراز نگرانی و تاسف در این خصوص افزود:"خشکسالی اصفهان، بی آبی رودخانه و از بین رفتن بخش کشاورزی ضربه ای مهلک به درختان و فضای سبز این کلان شهر وارد کرده به طوری که تراژدی مرگ درختان در اصفهان ادامه دارد. "
گفته می شود مساحت فضای سبز شهر اصفهان ۴ هزار هکتار با بیش از دو میلیون درخت است که با ادامه روند خشکسالی این تعداد در خت در معرض خطر جدی قرار خواهند گرفت.

تغییرات آب و هوایی، کاهش بارندگی و انتقال آب رودخانه زاینده رود به استانهای دیگر و مناطق کویری ایران، باعث خشک شدن بی سابقه رودخانه زاینده رود شده، به گونه ای که آب در بستر این رودخانه در شهر اصفهان، ماه هاست جریان پیدا نکرده و زمینهای شرق اصفهان، در تشنگی یک قطره، سوخته اند. تاکنون نزدیک به 500 هزار اصله درخت از فضای سبز اصفهان، به دلیل خشکسالیهای مکرر، خشکیده اند.

47/233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    3 0
    چهارمیلیون و دویست هزار درخت هم خشک بشه ایراد نداره ولی این دانشجوها با هم اختلاط نکنن!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    1 0
    خشکسالی بهانهای بیش نیست.مدیریت درستی نداریم.
  • بدون نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    1 0
    خوب خدا را شکر دل بعضی ها خنک شد
  • بدون نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    2 2
    به داد اصفهان برسيد
  • سروش IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    4 0
    حالا میخوان سرزمین زیبای چهارمحال را بخشکونن تا آب را از کوهرنگ وکارون با تونلهای گلاب وبهشت اباد بیارن بریزن توی زاینده رود ایا این یک ظلم بزرگ نیست؟ ننگ بر این طمع ورزی