لرستان در جایگاه واقعی خود قرار ندارد / ضرورت بکارگیری ظرفیت ها

استاندار لرستان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و همایش شهرداران با وزیر کشور، بر اهمیت تلاش برای رسیدن استان به جایگاه واقعی خود تاکید کرد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور دکتر وحیدی وزیر کشور و هیئت همراه، دکتر زیویار استاندار لرستان، دکتر شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد، معاونین استاندار، جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، شهرداران و مدیران و مسئولین استانی برگزار گردید .

استاندار لرستان ضمن تقدیر از زحمات وزیر کشور و هیئت همراه در سفر به استان گفت: دکتر وحیدی به واسطه حضور در هشت سال دفاع مقدس، با جانفشانی ها و از خودگذشتگی های مردم لرستان در طی این دوران آشنایی کامل دارد .

دکتر زیویار اظهار داشت: لرستان سرزمینی دارای ظرفیت ها و مولفه های بسیار برای پیشرفت است که در نوع خود کم نظیر هستند و در سفر امروز وزیر محترم کشور به استان برخی از این ظرفیت‌ها مورد بازدید قرار گرفت .

وی ادامه داد: باید اذعان داشت لرستان علی‌رغم داشته ها و ظرفیت هایش در جایگاهی که استحقاق‌ دارد قرار نگرفته است و امروز برای رسیدن به این جایگاه نیازمند تغییر است و این تغییر با تلاش، جدیت و توجه ویژه محقق می گردد .

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: مردم لرستان از دولت سیزدهم انتظارات بسیاری دارند و این انتظارات با کار جهادی دولتمردان، مسئولین، علما، روحانیون، نخبگان و هر کس در هر جایگاهی که مسئولیتی بر عهده دارد، برآورده خواهد شد .

دکتر زیویار با بیان اینکه در سفر اخیر رئیس جمهور مصوبات امیدبخشی برای لرستان در نظر گرفته شد ، افزود: دولت سیزدهم در استان گام اول را به خوبی برداشته و برخی پروژه ها مانند راه آهن، ساخت سدها و سایر پروژه های اقتصادی که برای لرستان مهم و حیاتی هستد، به خوبی توسط رئیس‌ جمهور در این مصوبات لحاظ شدند .

وی با ابراز امیدواری در رابطه با کمک دولت برای به نتیجه رساندن مصوبات سفر گفت: برای تکمیل پروژه های استان در حوزه آب و برق اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان، در حوزه راه حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان و در بخش صنعت، کشاورزی و سایر حوزه ها اعتبارات خوبی برای لرستان منظور شده است که در کمک به رفع مشکلات موثر خواهد بود .

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات پروژه های استان لازم است تحول در نظام مدیریت، اجرایی شده و با تمرکز زدایی از رفت و آمد ها به مرکز برای پیگیری پروژه ها کاسته شود و در واقع با دادن اختیارات به استانها مشکلات رفع گردد .

دکتر زیویار تصریح کرد: اعطای اختیارات ویژه به استانها راهکار مناسبی در کمک به رفع مشکلات خواهد بود که اگر در سطح کشور اجرایی شود، می تواند تکمیل کننده گام های اولیه مجموعه دولت باشد .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1610387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =