رونمایی نیروی هوافضای سپاه از دو شهر زیرزمینی پهپادی و موشکی

خبرگزاری صدا و سیما نوشت:  اولین بار است که نیروی هوافضای سپاه از یک پایگاه زیرزمینی پهپادی رونمایی می‌کند.

همزمان با اعیاد فرخنده ماه شعبان و در آستانه روز پاسدار، دو پایگاه موشکی و پهپادی نیروی هوافضای سپاه با حضور سردارسرلشکرپاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی و وارد چرخه عملیاتی شد.
 این پایگاه‌های تونلی که در دل کوه‌های مرتفع ساخته شده، محل نگهداری سامانه‌های موشکی زمین به زمین با تجهیزات پیشرفته و نیز پهپادهای تهاجمی نفوذ پذیر در شبکه‌های راداری و پدافندی دشمن است که با هدایت نیروهای انقلابی جوان و با انگیزه، به دژ مستحکم ایران اسلامی در مقابل دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی تبدیل شده است.
 اولین بار است که نیروی هوافضای سپاه از یک پایگاه زیرزمینی پهپادی رونمایی می‌کند.
وجود پهپادهایی با برد ۲ هزار کیلومتر، سکوهای پرتاب موشک‌های دو فروندی، سکوهای پرتاب چند فروندی پهپاد با دقت و کیفیت ترکیب این سامانه‌ها که اخیراً در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ به نمایش گذاشته شد، نشان از تاثیرگذاری شگفت این پایگاه‌ها در دفاع و صیانت از امنیت ایران اسلامی و ملت ایران مقابل هر تهدیدی دارد.
در بازدید سرلشکر سلامی از پایگاه‌های زیرزمینی موشکی و پهپادی، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه گزارشی از روند اقدامات و دستاوردهای جدید این نیرو ارائه کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: در پایگاه پهپادی زیرزمینی در لحظه می‌توانیم ۶۰ فروند پهپاد را به پرواز درآوریم و هر هدف متخاصمی را مورد اصابت قرار دهیم.

به گزارش خبرآنلان و به نقل از  سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در آیین رونمایی از دو پایگاه جدید موشکی و پهپادی سپاه که همزمان با ایام فرخنده ماه شعبان و در آستانه روز پاسدار با حضور فرمانده کل سپاه انجام شد، اظهار کرد: ما بیانی که حضرت آقا به عنوان یک تکلیف الهی به مجموعه سپاه و نیروهای مسلح فرمودند مبنی بر اینکه باید قوی شوید را به عنوان یک فرمان در مجموعه نیروی هوافضای سپاه با جدیت دنبال کردیم و با تلاش شبانه‌روزی و حمایت عزیزان موثر، بحمدالله توانستیم این حرکت را انجام بدهیم.

وی افزود: هم اکنون در این پایگاه در لحظه می‌توانیم ۶۰ فروند پهپاد را به پرواز درآوریم و به دلیل آنکه برد این پرنده‌های بدون سرنشین زیاد است و محدود نیست، محدودیت هدف نداریم و هر هدف متخاصمی را می توانیم مورد اصابت قرار دهیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر اینکه  قدرت ما به صورت نمایی افزایش پیدا کرده است، گفت: قدرت آتش موشکی و شلیک های همزمان ما بیش از ۶ تا ۷ برابر شده است و زمان آمادگی‌ها و فاصله آمادگی برای شلیک هم بسیار کاهش پیدا کرده است.

سردار حاجی‌زاده حرف زدن دشمن از قدرت پهپادی سپاه را نشانه افزایش تنوع قدرت ایران توصیف و خاطرنشان کرد: یک روز دشمن از هسته‌ای ما حرف می‌زند چندیست راجع به موشکی می‌گوید و این یعنی قدرت سیاسی آنها توزیع شده است.

۲۱۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1609404

برچسب‌ها