زلزله، فرونشست زمین و خشکسالی در صدر مخاطرات طبیعی آران و بیدگل

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: زلزله، فرونشست زمین، خشکسالی، گرد و غبار و طوفان در صدر مخاطرات شناسایی شده در کویر مرکزی ایران به خصوص شهرستان آران و بیدگل است.

منصور شیشه فروش در حاشیه سفر به آران و بیدگل در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به اینکه آموزش شهروندان یک راهکار موثر در مواجه با بحران است، اظهار داشت: شناسایی مخاطرات و بحران های موجود در کشور می تواند یک شیوه مناسب برای دست یافتن به شیوه های مقابله با بحران ها باشد.

وی با بیان اینکه در کشور ۵۳ حادثه و مخاطره شناسایی شده است، ابراز داشت: از این بین در استان اصفهان ۴۳ حادثه و مخاطره طبیعی و غیرطبیعی شناسایی شده است.

مدیرکل بحران استان اصفهان با اشاره به اینکه در شهرستانی همچون آران و بیدگل هم ۲۴ حادثه طبیعی و غیرطبیعی شناسایی شده است، تصریح کرد: زلزله، فرونشست زمین، خشکسالی، گرد و غبار و طوفان، آفات و بیماری های نباتی از جمله مخاطرات موجود در کویر مرکزی ایران به خصوص شهرستان آران و بیدگل است.

وی با اشاره به حفظ آب، خاک و هوا در حوزه محیط زیست و قانون هوای پاک گفت: متناسب با قانون محیط زیست و دغدغه مندی فعالان محیط زیست نسبت به فعالیت صنعت فولاد در شهرستان آران و بیدگل نشستی با حضور مدیران و مسئولان مربوطه در دستگاه های مختلف و مدیران شرکت فولاد تشکیل می شود تا با ارائه مستندات و پیشنهادات این کارگروه، مشکل محیط زیست و آلودگی فولاد بررسی شود.

لزوم انجام مطالعات زلزله خیزی برای برخی از مناطق کاشان و آران و بیدگل

شیشه فروش همچنین با اشاره به لزوم انجام مطالعات زلزله خیزی برای برخی از مناطق کاشان و آران و بیدگل افزود: با هماهنگی های انجام شده با دانشگاه اصفهان، نشستی با فرماندار شهرستان آران و بیدگل، شهرداران و رئیس اداره راه و شهرسازی برگزار تا ضمن بررسی طرح مطالعاتی و بررسی توان لرزه خیزی منطقه، پهنه بندی خطر منطقه نیز تهیه شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1607925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =