روزنامه اعتماد نوشت:

وزیر آموزش و پرورش دیروز در پاسخ به خبرنگاران درباره تنبیه بدنی دانش‌آموزن در برخی مدارس کشور گفت: «تنبیه بدنی در کشور ما منقرض شده اما این به این معنا نیست که در برخی بخش‌ها چنین اتفاقی رخ نداده است.»

چندی پیش فیلمی از تنبیه بدنی دو دانش‌آموز در یکی از مدارس جیرفت منتشر شده بود که با دیگر تصاویری که هرازچند گاهی از تنبیه بدنی دانش‌آموز توسط معلمان منتشر می‌شود متفاوت بود.

در این فیلم معلم ابتدا سر دو دانش‌آموز را به هم می‌کوبد و بعد از چند سیلی که به صورت این دو دانش‌آموز می‌زند از آنها می‌خواهد یکدیگر را سیلی بزنند. این فیلم چندی است که از طریق سایت‌های اینترنتی و گوشی‌های موبایل دست به دست می‌شود. در این فیلم بیش از 20 سیلی به صورت کودکان نواخته می‌شود و دست آخر معلم دانش‌آموزان را مجبور به کتک زدن یکدیگر می‌کند.

حاجی بابایی که دیروز در حاشیه دیدار با وزیر معارف افغانستان مورد سوال خبرنگاران قرار گرفته بود در پاسخ گفت: «نمی‌توانیم درباره آموزش و پرورش که در آن بیش از 12 میلیون دانش‌آموز و یک میلیون معلم وجود دارد بگوییم که چنین اتفاقی نمی‌افتد، اما واقعا در کشور ما برای اکثر فرهنگیان چنین مسائلی مطرح نیست.»وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که تنبیه بدنی تخلف است و مسوولان و مدیران مدارس و وزارتخانه آن را پیگیری می‌کنند.

حاجی بابایی گفت: «تاکنون مواردی در حد تذکر، برخورد از طریق حکم دادگاه اداری یا توبیخ داشته‌ایم و ممکن است موارد دیگری هم وجود داشته باشد که با شکایت در دادگاه فرد خاطی اخراج شده باشد، اما این موارد بسیار جزیی است.»دو هفته از مرگ دانش‌آموز سیستانی بر اثر تنبیه بدنی یک معلم می‌گذرد و وزیر آموزش‌وپرورش در آخرین واکنش خود به این اتفاق می‌گوید: «برای تکرار نشدن تنبیه‌بدنی دانش‌آموزان نمی‌توان برنامه‌ریزی کرد، فقط می‌توان ابراز تاثر کرد.»

حاجی بابایی در آغاز سال تحصیلی نیز در پاسخ به سوالات متعدد درباره وجود تنبیه بدنی توسط معلمان گفته بود: «اعلام وجود تنبیه در مدارس توهین به فرهنگیان است.» حاجی‌بابایی آن روز اصرار داشت مصادیق تنبیه دانش‌آموزان در مدارس بسیار محدود است: «تمام معلمان در آموزش‌وپرورش تحت هیچ شرایطی دست به تنبیه دانش‌آموزان نمی‌زنند و به نظر من اعلام این امر که تنبیه در مدارس وجود دارد به نوعی توهین به فرهنگیان است». اما یک ماه پس از آن در آبان ماه 89 دانش‌آموز یک مدرسه راهنمایی در نیک شهر استان سیستان و بلوچستان به دلیل همراه نداشتن کتاب درس بر اثر تنبیه بدنی معلمش دچار سرگیجه شد و یک هفته بعد در بیمارستان جان داد.

30147

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام GB ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    آقای حاجی بابایی، کمیت مهم نیست! این حق است که مهم است حق! حق انسان، حق خدا، شما مثل اینکه از اصل متوجه قضیه نیستی! اگر نمی توانی حق را اعمال کنی، بگذار کسی که می تواند این مسئولیت را به دست بگیرد. اگر خونی از دماغ یک دانش آموز بریزد همه ما زیر سوالیم. برو و به حق مظلوم رسیدگی کن. نگذار که گرمای صندلی وزارت تو را سست کند.
  • منیو IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    سلام ویژه خدمت همه بچه های مدرسه شهید فقیهی ششده سالهای 62تا 65 این خبر خاطرات خاصی رو براتون زنده نکرد چاکرآقای زیناپور...