۰ نفر
۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷

قفل ها یکی از لوازم و وسایلی هستند که به کارگیری آن ها بر بروی درب و ... سبب برقراری امنیت منزل و ساختمان و مراقبت و محافظت از جان و مال می شود.

قفل ها دارای تنوع بسیار بالایی هستند و انواع گوناگونی دارند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن آن قفل های هوشمند و الکترونیک تولید شدند. قفل الکترونیکی و قفل هوشمند نوعی از قفل است که دارای امنیت بسیار بالایی می باشد و علاوه بر آن ظاهری زیبا و شیک نیز دارد. قفل های الکترونیکی انواع مختلفی نظیر قفل باشگاهی و قفل کمد استخری دارند که هر کدام از آن ها خود خصوصیات و ویژگی های خاص دارد و ایمنی و امنیت بالایی برای افراد و مکان ها به ارمغان می آورد. قفل کمد استخری و قفل باشگاهی همان طور که از نامشان پیدا است بیشتر برای استفاده در باشگاه ها و استخر ها کاربرد دارد. 

این قفل های الکترونیک و هوشمند ویژگی هایی دارند که آن ها را بسیار برتر و بهتر از قفل های کلیدی و معمولی می سازد. ما در این مقاله تلاش کردیم تا این دو نوع قفل یعنی قفل الکترونیک و قفل کلیدی را با یکدیگر مقایسه کنیم. تا شما عزیزان با مطالعه مطالب این مقاله و کسب اطلاعات و آگاهی بیشتر در این زمینه اقدام به انتخاب و خرید نمایید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

https://lh4.googleusercontent.com/zZSNqF6EBIaPP1uDrm-UObxs2u9yrq5wCZ_d803xk4c9OiqDNSMPOFwKDpowHtXW7KWXZUi9qs-sEKSdCMwHmGPUS0tuEN9Q96VeNWHNhAFjOXQugnET0KbblHQVi7RoNx8xZA7t

قفل الکترونیکی چه تفاوت ها و شباهت هایی با قفل کلیدی دارد؟

قفل های الکترونیک و هوشمند نظیر قفل باشگاهی و قفل کمد استخری خصوصیات و ویژگی هایی دارند که آن ها را متمایز از قفل های کمد کلیدی می سازد. یکی از ویژگی های قفل های الکترونیکی و هوشمند تنوع بسیار بالای آن ها است که هر کدام از آن ها می تواند این قفل ها به طرق مختلف و گوناگونی عمل می کنند. قفل کمد استخری و قفل باشگاهی از انواع این قفل ها هستند که هر یک می توانند عملکردهای متفاوتی نظیر رمزی، اثر انگشتی و کارتی و ... داشته باشند. استفاده از قفل کمد استخری و قفل باشگاهی در مقایسه قفل های کلیدی و حتی قفل ریموتی درب امنیت بسیار بالاتری را برای افراد به همراه دارند. تفاوت دیگر قفل الکترونیک و قفل کمد استخری و قفل باشگاهی با قفل کمد کلیدی کنترل از راه دور آن است. در این نوع قفل ها بر خلاف قفل های کمد کلیدی که امکان شکستگی کلیدها و عدم دسترسی به کمد وجود ندارد. همچنین امکان وجود و اتصال چندین کارت و مچ بند در نوع قفل کمد استخری و قفل باشگاهی وجود دارد که در قفل های کمد کلیدی وجود نداشت. یکی دیگر از تفاوت های این قفل ها با قفل های قدیمی و کلیدی آن است که می توان اطلاعات ذخیره شده در کارت و مچ بند را به راحتی حذف و پاک نمود و مانند  کلید نیست. در ادامه به توضیح این موارد به صورت کامل می پردازیم.

کنترل از راه دور قفل های الکترونیکی و هوشمند و قفل کمد کلیدی

یکی از خصوصیات و مزیت های استفاده از قفل الکترونیک و قفل کمد استخری و قفل باشگاهی نسبت به قفل کمد کلیدی کنترل از راه دور است. قفل های الکترونیکی دارای دو نوع آفلاین و آنلاین می باشند که هر کدام از آن ها نیز دارای ویژگی ها و مزیت های خاص خود می باشند. در نوع آنلاین با توجه به اتصال به وایرلس و وای فای و به طبع آن اتصال به تلفن همراه ورود و خروج و باز و بسته شدن درب را می توان از راه دور و از طریق تلفن همراه کنترل و چک نمود. این ویژگی سبب بالا بردن امنیت قفل و درب می شود. ویژگی که در قفل های کلیدی وجود ندارد.

امکان حذف اطلاعات از روی قفل کمد استخری و قفل باشگاهی در مقایسه با قفل کمد کلیدی

یکی دیگر از ویژگی ها و خصوصیات قفل الکترونیکی و هوشمند نظیر قفل کمد استخری و قفل باشگاهی در مقایسه با قفل کمد کلیدی امکان حذف اطلاعات از روی کارت و یا مچ بندهای مخصوص آن است. این ویژگی باعث می شود تا در صورت گم شدن کارت و یا مچ بند در قفل کمد استخری و قفل باشگاهی دیگر نگران دسترسی افراد سودجو به کمد و لوازم شخصی خود نباشیم و همانند کلید نیست.

امکان استفاده از چند کارت و مچ بند برای یک قفل در قفل های الکترونیکی و قفل کمد کلیدی

از دیگر خصوصیات قفل الکترونیکی و قفل کمد استخری و قفل باشگاهی در مقایسه با قفل کمد کلیدی استفاده از چند کارت به صورت هم زمان است. این ویژگی به فرد اجازه می دهد تا در صورت گم شدن و یا فراموش کردن کارت و مچ بند خود در استخر و باشگاه و ... بتواند از کارت و یا مچ بند کمکی استفاده نموده و به کمد و وسایل خود دسترسی پیدا کند. اما در مدل های قدیمی و قفل کمد کلیدی این امکان وجود ندارد.

ضدآب بودن قفل الکترونیکی و قفل کمد کلیدی

ضد آب بودن یکی از ویژگی هایی است که به خصوص در مدل قفل کمد استخری وجود دارد و این امر آن را بهترین گزینه برای استفاده در استخرها و مکان هایی که در معرض رطوبت و آب قرار دارند، می سازد. این ویژگی برخی از قفل های الکترونیکی که در قفل های کمد کلیدی وجود ندارد، سبب طول عمر بیشتر این قفل ها و در نتیجه صرفه جویی بیشتر و مقرون به صرفه بودن آن می شود.

زیبایی در قفل های الکترونیک و قفل های کلیدی

یکی دیگر از مقایسه هایی که می توان برای قفل الکترونیکی نظیر قفل کمد استخری و قفل باشگاهی در برابر قفل کمد کلیدی انجام داد، زیبایی آن ها است. قفل های کلیدی زیبایی خاصی ندارند و بسیار معمولی به نظر می آیند اما قفل های الکترونیکی که دارای انواع مختلف عملکرد بوده و از طریق اثر انگشت، کارت، رمز و ... باز و بسته می کند، علاوه بر افزایش امنیت درب سبب زیبایی بیشتر آن نیز می شوند و به نوعی به آن جلوه می بخشند.

https://lh5.googleusercontent.com/rFP56ZfXovEOfrEhAMW6RWu9IZPMSDm60BWU2doLLhUDNJWwzIoP5optG698sFMn6Q1clH1kH5rlV0S8nvYedoh9NxVhRB74DGbpjusPp4EJYSuLV6XOjwX-WvobUi9eGUaXVRB0

جمع بندی نهایی

همان طور که در متن این مقاله و پیش تر به آن اشاره نمودیم، قفل ها لوازمی هستند که به منظور افزایش امنیت و بالا بردن ایمنی ساختمان ها و کمد ها و مراقبت و محافظت از اموال مورد استفاده قرار می گیرند. از دیرباز استفاده از قفل های کلیدی برای کمد و درب ها به کار می رفته است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی قفل های جدید و هوشمند و پیشرفته ای ساخته و تولید شدند. این قفل های الکترونیکی و هوشمند از امنیت و ایمنی بسیار بالاتری نسبت به مدل های قدیمی و کلیدی برخوردار می باشند. گفتیم قفل کمد استخری و قفل باشگاهی که از انواع قفل های الکترونیکی و هوشمند هستند دارای ویژگی ها و خصوصیاتی می باشند که آن ها را متمایز و برتر از قفل های کمد کلیدی می سازد.

از جمله این ویژگی ها که مهم ترین ویژگی به شمار می رود، همین ایمنی بالاتر آن ها است. از سایر خصوصیات و مزیت های آن می توان به کنترل از راه دور، قفل اتوماتیک، امکان حذف اطلاعات از روی کارت و مچ بندهای مخصوص آن، زیبایی بیشتر، امکان تعبیه چند کارت برای یک قفل و .... اشاره نمود. اما نکته مهم و اساسی در تهیه این قفل ها، بالا بودن کیفیت و اصلی بودن آن است. به این منظور می توانید قفل الکترونیکی مورد نظر خود را از یک فروشگاه و شرکت معتبر خریداری نمایید تا از خرید خود مطمئن باشید. 

https://adaklock.com/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1607028

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =