۲ درصد کودکان ۵ تا ۸ سال اصفهانی واکسن زدند/عدم رعایت ۵۵ درصدی پروتکل‌ها

تنها دو درصد از کودکان پنج تا هشت سال اصفهان برای استفاده از واکسیناسیون کرونا در اصفهان مراجعه کرده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعداد مبتلایان، افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در اصفهان رو به افزایش است.

از روز دوشنبه دوم اسفند ماه تا امروز سوم اسفند ماه تعداد دو هزار و ۴۶۶ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه مراجعه کرده‌اند که از این تعداد یک هزار و ۳۳۱ بیمار مبتلا به کرونا در اصفهان شناسایی شده است و در این بازه زمانی ۱۹۱ نفر در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

در حال حاضر نیز یک هزار و ۲۳۸ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری هستند که ۱۸۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته‌اند.

ترخیص ۱۸۵ بیمار بهبود یافته کرونا از مراکز درمانی

همچنین طی ۲۴ ساعت اخیر نیز ۱۸۵ بیمار بهبود یافته کرونا از مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ترخیص شده‌اند.

کل موارد فوت شده ناشی از کرونا اعم از فوت قطعی و مشکوک به این بیماری طی ۲۴ ساعت اخیر ۲۸ نفر بوده که ۲۲ نفر مبتلای قطعی و ۶ نفر مبتلای مشکوک بوده‌اند.

همچنین طبق اعلام این نهاد از ابتدای پاندمی کرونا تاکنون یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۳۲۰ بیمار قطعی و مشکوک کرونا به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۷۱ هزار و ۷۲۶ نفر بیمار قطعی مبتلا به کرونا بوده‌اند.

از ابتدای آغاز این پاندمی ۱۷ هزار و ۷۳۲ بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جان خود را از دست دادند که ۱۱ هزار و ۲۵۲ نفر فوتی قطعی و ۶ هزار و ۴۷۳ نفر فوتی مشکوک به کرونا بوده‌اند.

۱۳۲ هزار و ۷۲۹ بیمار بهبود یافته کرونا از مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ترخیص شده‌اند.

۵۵ درصد از مردم اصفهان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به صورت میانگین تنها حدود ۵۵ درصد از مردم شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه دارند،  اغلب مردم سویه اُمیکرون کرونا را در حد سرماخوردگی می‌دانند که این دیدگاه خطرناک است و آثار آن را در روزهای آینده بیشتر شاهد خواهیم بود.

همچنان درصد استفاده از دُز اول واکسن کرونا ۸۵ درصد و دُز دوم حدود ۷۵ درصد است که این شرایط مناسب نیست؛ پوشش دُز سوم واکسن کرونا نیز بر روی عدد ۳۳ درصد مانده و این در حالی است که بهترین راهکار در امان ماندن از ابتلاء به سویه اُمیکرون کرونا در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده از دُز سوم واکسیناسیون است.

در حال حاضر هشت درصد از کودکان ۹ تا ۱۲ سال و دو درصد کودکان پنج تا هشت سال واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1605702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =