مهر نوشت:

بانک مرکزی امروز شنبه نرخ دلار را کاهش داد و قیمت رسمی آن را حدود 1064 تومان تعیین کرد، اما نرخ دلار در بازار آزاد روندی خلاف جهت سیاست ارزی بانک مرکزی را طی کرد و نرخ دلار در بازار رسمی به 1170 تومان افزایش یافت.

در پی روند کاهشی قیمت دلار توسط بانک مرکزی برای تک نرخی کردن قیمت دلار، بانک مرکزی امروز شنبه هم نرخ دلار دولتی را کاهش داد و نرخ آن را حدود 1064 تومان تعیین کرد.

اما نرخ دلار در بازار آزاد بر خلاف سیاست گذاری های ارزی بانک مرکزی افزایش یافت و به 1170 تومان رسید.

همچنین بانک مرکزی نرخ یورو در بازار رسمی را به 1545 تومان افزایش داد و نرخ یورو در بازار آزاد هم به 1705 تومان بالا رفت.

بانک مرکزی امروز نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را برای عرضه در شعب بانک ملی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده 426 هزار و 400 تومان، نیم سکه را 213 هزار و 200 تومان و ربع سکه را 120 هزار و 640 تومان تعیین کرد.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز شنبه در بازار 454 هزار تومان، طرح جدید 431 هزار تومان، نیم سکه 216 هزار تومان، ربع سکه 128هزار تومان و سکه گرمی را 73 هزار و 500 تومان است.

قیمت هر اونس طلا امروز در بازارهای خارجی 1487 دلار و نرخ هر گرم طلای زرد 18 عیار در بازار داخلی 42 هزار  و 730 تومان تعیین شد.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    بانک مرکزی به جای اینکه تقاضای بازار را کاذب بنامد بهتر است ارز مورد نیاز تاجران، دانشجویان و مسافران را تامین کند و گرنه این اختلاف به 200 تومان هم خواهد رسید. به نظرم بهتر است نمانیدگان مجلس تذکر سفت و سختی به مسئولین این وضع بدهند.
  • بدون نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    شما فقط یک صرافی نام ببرید که دلار را به قیمت دولتی بدهد. با این وضع خوب معلوم است که شکاف دلار آزاد و دولتی هر روز بیشتر میشود
  • ابراهیم IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    این یعنی قانون محوری وصداقت در گفتار وعمل جناب آقای بهمنی وقتی جلوی هفتاد میلیون نفر در اخبار سراسری وعده و وعید می دهد....
  • بدون نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    این دقیقا به این معنی است که بانک مرکزی با کمبود شدید دلار روبه رو است.
  • آواره+2 IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    ارایه اخبار اقتصادی بی پایه و اساس از اخبارسراسری منجر به فروپاشی این بازیهاو افت شاخصها ونتیجتاباعث فقر وتنگدستی ما اکثریت می گردد.اقتصاداسترس نمیخواهد اطمینان می طلبد.خدا بیامرزدنوربخش را؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    دلالی.... صنعت اول ایران!
  • بدون نام DE ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    اطلا چه اشکالی داره که بانک مرکزی دلار را با همون قیمت کاذب خودش بفروشه و بازار هم قیمت واقعی دلار رو که بمراتب بالاتر از این رقم هاست خودش تعیین کنه.شما مجبور به خرید از بازاز آزاد نیستید.