ایسنا نوشت:

دادگاه محاکمه قذافی در ماجرای ربودن امام موسی صدر به تاخیر افتاد.

دادگستری لبنان روز گذشته اعلام کرد که جلسه‌ محاکمه‌ رهبر لیبی و شش تن از همدستانش در ماجرای ربودن امام موسی صدر و دو تن از همراهانش در سال 1978 به چهارم اکتبر (12 مهرماه) موکول شد.

به گزارش روزنامه دارالخلیج ـ چاپ امارات ـ به گفته منابع قضایی لبنان، قاضی سامی منصور، عضو شورای قضایی لبنان گفت که دلیل تاخیر در برپایی این جلسه، به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای هیات شورای قضایی دادگاه بود.

این روزها حکم جدید دادگاه بین المللی لاهه علیه قذافی بر شمار چالش های پیش روی او در صحنه داخلی و بین المللی افزوده است. اما در این میان دادگاه محاکمخ وی در ماجرای ربوده شدن امام موسی صدر هم عرصه را هرچه بیشتر بر رهبری درگیر لیبی تنگ می کند.

انعکاس نفرت امریکا از منافقین در گزارش اف بی آی   

پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم خاورمیانه نوشت: منافقین همچنان بدنبال اقدامات تروریستی هستند. 

پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در جدیدترین گزارش منتشر شده‌اش ضمن اشاره به القاب و عناوین پوششی متعدد فرقه مجاهدین خلق (منافقین)، فهرستی از اقدامات تروریستی این گروه را بر می‌شمرد.

در این گزارش آمده است، بر اساس تحقیقات واحد لوس آنجلس اف بی آی، مجاهدین خلق (منافقین) همچنان به دنبال انجام اقدامات تروریستی است. بر این اساس طرح حملات تروریستی در پادگان آنها در عراق و در اورسورواز ، مقر دیگرشان در فرانسه صورت می‌گیرد.

این گزارش می‌افزاید:" اطلاعات به دست آمده در خصوص طرح مجاهدین خلق (منافقین) برای حملات تروریستی با شنود مکالمات تلفنی رهبران آنها مبنی بر بمب‌گذاری صورت گرفته است."

در ادامه گزارش آمده که این سازمان همراه با صدام حسین علیه کشور خودشان ـ ایران ـ جنگیده و در مقطعی در کشتار اکراد و شیعیان عراق در خدمت صدام حسین بوده است.

این گزارش در پایان می‌افزاید: "ساختار فرقه‌ای این سازمان باعث شده تا از اعضای خود سوء استفاده و در مواردی آنها را شکنجه کند. سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در زمان گروگان گیری سفارت آمریکا در ایران طی اطلاعیه‌هایی خواستار اعدام گروگان‌ها شده است."

در سال 1997 نخستین بار وزارت خارجۀ ایالات متحده سازمان مجاهدین را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد. وزارت خارجۀ آمریکا در آخرین گزارش خود که در سال 2009 منتشر شد، این سازمان را برای حمله به سفارت‌خانه‌ها و مقامات سیاسی و نظامی ایران سرزنش کرد، البته نه از سال 2001 بلکه تا سال 2001، یعنی زمانی که این سازمان در عراق مستقر شد. این گزارش می‌گوید سازمان مجاهدین در سرکوب‌های مرگبار شورش‌های شیعیان و کردهای عراق مشارکت داشته‌اند.

پیشتر نیز "وال‌استریت‌جورنال" علت منفور بودن گروهک تروریستی منافقین را دو چیز عنوان کرده بود: نخست، پیمان نظامی این گروه با رهبر عراق «صدام حسین» طی دهه‌های هشتاد و نود میلادی و دوم، یک رشته حملات تروریستی که ایالات متحده می‌گوید این سازمان درون ایران مرتکب شده است.

/27213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =