ساوه شمشکی: مگر دیوانه‌ام در آخرین المپیکم دوپینگ کنم؟

حسین ساوه شمشکی اسکی باز باتجربه و پرچمدار کاروان ایران در المپیک پکن با مثبت شدن تست دوپینگش ، دلیلی برای این کار نمی داند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تست مثبت دوپینگ در المپیک زمستانی پکن حسین ساوه شمشکی را شوکه کرد. اسکی باز باتجربه آلپاین که دو بار تجربه المپیک زمستانی را دارد، برای سومین بار در این بازیها حاضر شده، اما مثبت شدن تست دوپینگی که دوشنبه داد، دیشب خواب را از چشمانش ربود. اتفاقی که هنوز خودش نمی داند چرا؟:«واقعا نمی دانم شوکه ام، نمی دانم چه بگویم؟ من دیشب تا صبح خوابم نبرده. من بار اولی نیست که به المپیک آمده ام، اما مگر آمده ام برای مدال که دوپینگ کنم؟ مگر دیوانه ام در آخرین المپیکی که حاضر می شوم برای هیچی دوپینگ کنم؟من 14 دی ماه  در آخرین مسابقه انتخابی تهران تست دوپینگ دادم که منفی بود.، از آن موقع به بعد هم که کاری نمی خواستم بکنم وحتی نتیجه  المپیک را می دانستم، کمی بهتر یا بدتر .دقیقا به اندازه تمریناتم.»

اسکی باز باتجربه ملی پوش حتی برای اینکه از وسایلش ایراد نگیرند، آنها را چک کرده بود:«حتی من دیروز برای اینکه به لوازم اسکی ام ایرادی نگیرند، لیفت وپلیت را چک کدم تا نکند به خاطر یکی ، دو میلیمتر اندازه پلیت اسکی با کفشهایم اوتم نکنند. آن وقت چرا باید چنین حماقتی قبل از مسابقه ام کنم؟ بالاخره من می دانستم یکی از کسانی هستم که باید تست بدهم. چرا که طبق تجربه ام در مسابقه های قبلی از شانسم خبر داشتم. در قهرمانی آسیای 2011 قزاقستان محمد کیا دربندسری مدال گرفت و من تست دوپینگ دادم، یا در مسابقه  قهرمانی آسیای ژاپن هم از من تست گرفتند. دیگر بین بچه ها معروف شده بودم. حتی پکن که رسیدیم تنها کسی که تست کرونایش مشکوک شد من بودم که دو روز در اتاقم قرنطینه شدم و یک بار صبح و یک بار شب تست دادم و بعداز 4 تست گفتند منفی است، ساعت 5 صبح روز بعد در اتاقم را زدند و مرا برای تست دوپینگ بردند و 48 ساعت نشده گفتند تست مثبت شده است، حتی اجازه ندادند من تقاضای آزمایش نمونه B را بدهم و بعد خبرش در خبرگزاریها منتشر شد. در حالی که من ورزشکار باید اولین نفری باشم که خبردار می شوم.»

او فردا برای پیگیری آزمایش نمونه B  به پکن می رود:« من به ETA ایمیل زده ام و درخواست آزمایش تست B را داده ام و فردا صبح ساعت 6:30 دقیقه به پکن می روم تا پیگیر کارم شوم. من از دو مساله خیلی مطمئن هستم یکی به بزرگی خدا و دیگری به خودم.»

بیشتر بخوانید

251253

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1601687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    9 5
    این حرفها رو همه کسانیکه دوپینگ میکنند میزنن
  • ابی IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    12 3
    خالی بندان در جهان صنعتگر ند ، آبروی همه را بردی ! و‌ما هم باور می کنیم
  • شهریار IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    3 2
    حالا اگه میرفتی المپیک میخواستی چه گلی سرمون بزنی فقط پول بیت المالوحروم میکردی
  • علی IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    1 1
    صبر کن آزمایش دوم رو بده بعد صحبت کن