انجام وظایف ذاتی توسط هر دستگاه اولین و مهمترین گام در پیشگیری از تخلفات است

پنجاه و نهمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان چهارمحال و بختیاری با حضور جمعی از مسئولان استان در محل سالن کنفرانس اداره کل دادگستری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، در این جلسه احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با تأکید بر اینکه آلودگی های زیست محیطی مانند آلودگی آب، هوا و یا خاک جبران ناپذیر می باشد، مهمترین عامل پیشگیرانه در این زمینه را انجام بهینه وظایف توسط دستگاه های ذیربط و تشدید نظارت ها دانست و تأکید داشت قصور در مسائل مرتبط با محیط زیست باعث بروز خسارات جبران ناپذیر به طبیعت و در ابعاد گسترده تر زندگی تک تک انسانها می شود. بهرامی با بیان اینکه اختلافات میان مسئولان و دستگاههای اجرایی در خصوص حفاظت از عرصه های طبیعی موجب افزایش ورودی پرونده به دستگاه قضا شده است خواستار دقت در انتخاب مدیران شهرستانی و نظارت بر عملکرد آنها و نیز اجرای احکام قضایی مرتبط با حفظ محیط زیست شد.

در این جلسه سید محمد موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر رفع معضلات اجتماعی و سیاسی ناشی از تغییر کاربری اراضی و همچنین لزوم هماهنگی لازم میان دستگاهها برای حفظ حقوق عامه و برخورد قانونی با اشخاصی که بدون مجوز قانونی، اقدام به تصرف، تخریب و تجاوز به اراضی کشاورزی و املاک دولتی، عمومی، منابع طبیعی، بستر رودخانه ها و ... می کنند به تشریح «سامانه تخصصی پایش تصاویر ماهواره ای» پرداخت و خواستار هم اندیشی و همکاری دستگاه های ذیربط جهت عملیاتی شدن سامانه مذکور در استان شد.

موسوی همچنین ضمن اشاره به سوانح ناشی از کار در حوزه کارگاه های ساختمان بر لزوم اعلام نظرات تخصصی دستگاه های متولی جهت تکمیل و اجرای شیوه نامه های مربوطه تأکید کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1600486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =