۰ نفر
۸ تیر ۱۳۹۰ - ۰۵:۵۳

تعطیلی پنج شنبه در مدارس ابتدایی بحثهای فراوانی را میان مجلس و آموزش و پرورش به وجود آورده است.

 نمایندگان هفته پیش با دعوت از وزیر درباره تعطیلی پنج شنبه ها سوال کردند و قرار شد تا نمایندگان قانع نشدند این طرح معلق بماند اما دوباره وزیر اعلام کرد که پیش دبستانی در نوبت عصر و ابتدایی در صبح برگزار می شود تا پنج شنبه ها تعطیل باشند.

فاطمه قربان معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در این باره به خبرآنلاین می گوید که ما این طرح را با هدف مدریت بهتر زمان و ارتقای کیفیت آموزش انجام می دهیم و از ابتدای مهرماه آن را اجرا خواهیم کرد و این موضوع کاملا جدی است.

وی با بیان اینکه اگر یک فضای خالی در نوبت صبح وجود دارد، نباید کلاسی در نوبت عصر تشکیل شود ادامه می دهد:متاسفانه برخی مدیران به خاطر یک نوبته شدن شیفت مدارس از ثبت نام دانش آموزان پیش دبستانی خودداری می کنند برای همین ما پیشنهاد دادیم که در نوبت بعدازظهر آنها ثبت نام شوند.

قربان می افزاید: با یک شیفت شدن مدارس ابتدایی، احتمال می‌رود در نوبت صبح فضای کم‌تری در اختیار پیش دبستان‌ها قرار بگیرد اما با این شرایط قطعا نوبت بعد از ظهر مدارس را هم فعال می‌کنیم؛ پیش‌بینی ما این است که استفاده از ظرفیت خالی نوبت بعدازظهر مدارس ابتدایی رشد و توسعه پیش دبستانی‌ها را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه در روزهای عادی 5 ساعت اموزش داده می شود  به جنبه های مثبت تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس ابتدایی اشاره می کند و می افزاید: این طرح از جنبه های مثبت تربیتی، اجتماعی، فردی وخانوادگی برای دانش آموز بسیار مهم و تاثیرگذار است به طوری که نقش خانواده با اجرای آن پرنگ تر می شود.

45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عمادی IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    مدارس به دلیل یک نوبته شدن از دانش اموزان پایه اول ثبت نام نمیکنندومیگویند فضای اموزشی کم شده است (اصفهان )
  • ali IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    ما كارمندها هم آدميم كسي به فكر تعطيلي پنج شنبه ما نيست؟ 30سال بخواهيد از صبح تا عصر توي يك اتاق كار كنيد ديگه چي مي مونه براي زندگي. بعد از 30 سال هم پير و فرتوت شده ايم. لااقل مثل خيلي كشورهاي ديگه 2 روز در هفته براي كارمندها هم تعطيلي باشه.
  • بدون نام IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    كارمندها چه خاكي به سر كنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    كارمندها چه خاكي به سر كنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مارال IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    0 0
    ثبت نام اول ابتدایی خیلی سخت شده است مدارس همکاری نمی کنند
  • علی IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    در شهر تهران اغلب ادارات روز پنجشنبه تعطیل است حتی وزارت نیرو و اغلب شرکتهای تابعه نیزتعطیل میباشد لیکن شرکت توزیع تعطیل نمیباشد در حالیکه ساعات کار شرکتهایی که پنجشنبه تعطیل میباشندبا شرکتهایی که تعطیل نمیباشند یکسان است 8 تا 2.5
  • کارمند بانک IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    تو رو خدا فکری به حال کارمندان بانک کنید . کدوم کارمندی در روز 300 ارباب روجوع مختلف داره . کدوم کارمند استرس های کارمند بانک رودارد . در روز حد اقل به 100 الی 200 نفر پول می دهد و از 100 الی 200 نفر هم پول می گیرد. در کل سال می شود حدود بیش از 90000 معامله پولی که اگر فقط و فقط در یکی ار آنها اشتباه کند شاید واقعاٌ جبران ناپذیر باشد . این استرس خیلی زیادی . به خدا فکر ماها هم باشید .
  • بدون نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    تورو خدا تعطيلي كارمندان بانك را هم دوروز درهفته كنيد ، واقعا كار بانك فرسوده كننده است با تشكر
  • محمد حسین IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    0 0
    تازه اگه پنج شنبه ها برای همه مدارس تعطیل بشه میتونیم اسمون ببینیم. باورتون میشه؟؟؟؟ راستی دیگه نمی خواد بنزین رو تنفس کنیم.
  • بدون نام IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    تعطیلی ژنج شنبه خیلی مسخره وبدون خاصیت است فقط دردسر والدین زیاد شده