سازش و بازگشت به زندگی مشترک در طلاق‌های توافقی به بیش از ۱۶ درصد رسید

ایرنا نوشت: مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: سازش طلاق های توافقی در سال ۱۴۰۰ به ۱۶.۵۳ درصد رسیده است.

بهزاد وحیدنیا روز شنبه افزود: در پی برنامه‌ریزی منسجم بهزیستی و مداخلات روانشناسی، میزان سازش کل از ابتدای راه‌اندازی سامانه از سال ۹۷ تاکنون به حدود ۱۵.۲۴ درصد رسیده است.

وی در مورد سایر دعاوی طلاق نیز گفت: در مورد سایر دعاوی طلاق و ورود بهزیستی جهت پوشش مشاوره های سایر دعاوی، به رغم اینکه سازمان بهزیستی زیرساخت‌های سامانه‌ای، تخصصی و اجرایی را فراهم کرده و این را در کارگروه ملی پیشگیری، کنترل و کاهش طلاق مطرح کرده اما تامین منابع برای پیشبرد کار و توسعه خدمات میسر نشده است.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور اظهارداشت: برای پوشش مشاوره‌ای سایر دعاوی طلاق، نیازمند مشارکت سازمان برنامه و بودجه در این زمینه هستیم. وزارت کشور هم می‌تواند منابع بیشتری در اختیار قرار دهد تا بتوانیم این برنامه را توسعه دهیم.

وحیدنیا خاطرنشان کرد: فعلا ۵ استان سایر انواع دعاوی را نیز می‌پذیرند و مشاوره‌های آن را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: براساس نگاه پیوستاری به خانواده و رویکرد منسجمی که باید در این حوزه باشد، به طور قطع مداخلات نه صرفا قبل از طلاق بلکه باید قبل از ازدواج در قالب پیوستار طرح‌ریزی شود و برنامه مشاوره‌ای دوره‌های مختلف رشدی انسان، قبل، حین و بعد از تشکیل خانواده در امتداد هم قرار گیرند، افراد رصد شوند و مداخلات نیز صورت بپذیرد که طرح مفصلی است که در این قالب نیز طرح‌هایی ارائه شده است.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه به صورت پایلوت نیز اقداماتی را در برخی از استان‌ها پیش می‌بریم، افزود: بعد از آنکه نتایج منتشر شد راجع به توسعه فعالیت به سایر بخش‌ها ورود پیدا خواهیم کرد.

وی در ادامه به خط صدای مشاوره بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ اشاره و تصریح کرد: عمده مسائل مطرح شده در این خط در زمینه مشکلات بین فردی، مسائل مربوط به کودک و نوجوان و مشکلات روانشناختی بوده است.

وحید نیا گفت: افزایشی چشمگیری بابت نگرانی ناشی از اومیکرون در تماسهای تلفنی وجود نداشته است. از ابتدای سال تا کنون یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۹۰۳ تماس موفق داشته ایم.

بیشتر بخوانید:

علم الهدی : امروز در آغوش مفاسد فرهنگی خانمان برانداز زندگی می کنیم

توافق نامشروع برسر طلاق! / نکته تأمل برانگیز اینکه اغلب جدایی‌ها در پنج سال نخست ازدواج رخ می‌دهد

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1597526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =