مصطفی قریشیٰ فردی که باعث افشای جنایت کاشمر شده بود دیروز زندانی شد ولی با اعتراض امام جمعه بامداد امروز آزاد شد

امید سلیمی بنی: حادثه تجاوز گروهی به زنی در روستای قوژد از توابع کاشمر، هنوز جو این شهر را متشنج کرده، در آخرین پس لرزه های این جنایت، قاسم یعقوبی امام جمعه کاشمر به شدت از دستگاه قضایی برای بازداشت یک بسیجی اعتراض کرد.

یعقوبی که دیشب در جمع فرماندهان سپاه و بسیج کاشمر سخنرانی می کرد، ضمن انتقاد از بازداشت مصطفی قریشی توسط دادستان این شهر و انتقال وی به زندان گفت: "باید از دستگاه قضایی پرسید چرا به جای برخورد با متجاوزان کسی را دستگیر کرده است که امروز قهرمان شهر کاشمر شده و نیروهای حزب الهی برای سرنوشت او نگران هستند."

نماینده ولی فقیه در کاشمر افزود: "مصطفی قریشی ده سال به عنوان ضابط ویژه و با حکم قانونی، متهمان را دستگیر کرده و اکنون این افراد از بازداشت وی توسط دستگاه قضایی خوشحال هستند و چه بسا فردا به عنوان شاکی از وی شکایت می کنند."

گفته می شود مصطفی قریشی دیروز ظهر با احضار دادگستری کاشمر به دادگاه رفت و بلافاصله به زندان منتقل شد. وی کسی بود که حادثه روستای قوژد از توابع کاشمر را برای رسانه ها تشریح کرده بود و می گفت به عنوان ضابط قضایی، در ابتدا، برخی از متهمان را بازداشت کرده بود ولی مظلوم، دادستان این شهر بازداشت این افراد را مصداق بازداشت غیر قانونی دانسته و وی را به این اتهام چند ساعتی در بازداشت قرار داده است. در حادثه روستای قوژد، افرادی که هنوز تعدادشان به طور دقیق اعلام نشده، برای زنی در زمینهای کشاورزی اطراف این روستا، ایجاد مزاحمت کرده بودند و تاکنون 11 نفر از متهمان این پرونده بازداشت و سایرین متواری هستند.

رئیس پلیس خراسان رضوی نیز تایید کرده یکی از متهمان این پرونده به تجاوز به عنف اقرار کرده و وقوع جرم از سوی وی محرز است. اکنون امام جمعه کاشمر می گوید مصطفی قریشی یکی از فرماندهان بسیج که اکنون در زندان به سر می برد، به خاطر غیرت دینی و وظیفه شرعی و قانونی خود در مقابل حادثه روستای قوژد  موضعگیری کرده و مسئولان قضایی باید برای مردم روشن کنند چرا اینگونه با این فرد برخورد شده.

در نشستی که دیشب با حضور امام جمعه کاشمر، فرمانده سپاه و تعدادی از فرماندهان نظامی و انتظامی این شهر برگزار شد، آنها بانشستی در منزل امام جمعه، توانستند حکم آزادی همکار خود را از دادستانی کاشمر بگیرند.

مصطفی قریشی امروز در ساعات ابتدایی بامداد از زندان آزاد شد و مورد استقبال ضابطان قضایی در سپاه و بسیج قرار گرفت. به نظر می رسد در هفته قوه قضائیه، حادثه روستای قوژد به آزمونی بزرگ برای دستگاه قضایی بدل شده، زیرا از یک سو، حساسیت افکار عمومی برای پرونده های تجاوز گروهی مانند ماجرای خمینی شهر و همچنین روستای لیوان از توابع بندر گز در استان گلستان به شدت برانگیخته شده و مردم تصمیمات دستگاه قضایی در این موارد را به دقت پیگیری می کنند.

45/233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    0 0
    آیا فقط خانمها مقصرند؟ آیاآن عده آقایان شهوت پرست که حتما ناموس هم ندارند و دست به این کارها میزنند مقصر نیستند؟ و آیا با اینها نباید جدی تر برخورد کرد؟آقایان نیروی انتظامی آیا اگر خدای ناکرده این بلا سر دختر- همسر -یا خواهر خودتان هم بیفتد لاپوشانی میکنید و فقط تقصیر را گردن آن زن بدبخت می اندازید که حجابش خوب نبوده پس در شهرهای بزرگ باید روزی صدها هزار تجاور داشته باشیم و 100 نفر به یک زن تجاوز کنند چون در کاشمر فکر نمیکنم خانمی بد حجاب به آن صورتی که مطبوعات بزرگش میکنند باشد
  • بدون نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    0 0
    عجب دادستاني! داد چه كسي را مي خواهد بستاند؟ داد مظلوم را يا ظالم را؟ اين دادستان بايد بركنار شود تا درسي باشد براي سايرين.
  • ا ح IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    0 0
    اصلا نمی توان فهمید در این مملکت گل وبلبل چه خبر است اما چیزی که مهم است این است که مدعیان روسیاه شدند و دیدیم که: چوب خدا صدا ندارد هرکه بخورد دوا ندارد
  • ولی صلحی کوزه کنان IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    0 0
    مخلص این گروه ازبسیجیان هستم به نظربنده ایشان به این زندان باید افتخارکنند.
  • بدون نام IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 0
    ما كه نفهميديم اين اقاي بسيجي اون وسط چه كاره بوده اگه خودش هم جزو متجاوزين بوده كه بايد مجازات بشه اگه نه كه بحث ديگري هست
  • شهريار IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 0
    ماشاءا... به امام چمعه شريف و شجاع كاشمر آفرين مي بايد مجرمان و متجاوزين به ناموس مردم به شديد ترين وجه ممكن تنبيه گردند تا در عبرتي شود براي بقيه ارازل كثيف و بي ناموس !!!
  • بدون نام MY ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 0
    اينهمه جنجال براي چيه بقول اين اخوي رئيس پليس اصفهان كه گفت از اين قبيل تجاوزها هم خيلي زياده هم عادي شده تبريك به شما برادر عزيز پليس حيف شد به شما درجه ندادند تا مسئله را در مقياس كل كشور عمومي كني
  • مجيد IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 0
    سريعتر اعدام كنيد اين متجاوزان رو تا درس عبرتي بشود براي ديگران
  • محمد IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    1 0
    بيچاره مردم
  • بي نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 0
    افرين به بسيجيان باغيرت كاشمري
  • حامد IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 0
    یک بسیجی متهمان را دستگیر کرد - قاضی این بسیجی را به اتهام بازداشت غیرقانونی، محکوم کرد - امام جمعه اعتراض کرده و فرد بسیجی آزاد شد - این جریان، بخاطر اطلاع رسانی های امام جمعه شهر، برای مسئولین قضایی مربوطه حائز اهمیت شد - ... "آخرش کی به کیه" ؟
  • دوست IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    آقای خبرنگار جهت اطلاع در ان شب بیت امام جمعه بسیج وفرمانده بسیج نبود مردم حزب اللهی قرآنی و دوستداران بسیج اعتراض به عملکرد مغرضانه دستگاه قضائی کاشمر داشتند که متاسفانه دادستان جهت پاسخگویی در هفته قوه قضائیه حاضر نشد(خدا همه را عاقبت بخیر کند) لازم به ذکر است که بسیج هم از همین مردم است نه یک گروه خارج از کشور . با حضور امام جمعه رییس اطلاعات فرمانده نیروی انتظامی وسپاه که این افراد شورای تامین شهرستان هستند که جهت حل مسئله آمده بودند.
  • همشهری IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
    0 0
    از آقای لاریجانی تقاضای اعدام برای کلیه متهمین را داریم تا درس عبرتی برای سایرین شود وگرنه سنگ روی سنگ بند نمی ماند!