خداحافظی با مدیری که قدیمی بود اما قدیمی فکر نمی‌کرد

محمدرضا یزدانی‌خرم بی‌شک یکی از مدیران موفق ورزش ایران است که توانست نقش مهمی در پیشرفت رشته های مهمی چون والیبال و کشتی ایفا کند.

محمدرضا یزدانی خرم از جمله سیاستمدارانی بود که توانست نظر مثبت ورزشی ها را جلب کند و خود را به عنوان یه مدیر موفق در این حوزه نشان دهد؛ کسی که هیچ گاه به خاطر سیاسی بودن و حضورش در ورزش مورد نقد قرار نگرفت.

یزدانی خرم که در مصاحبه های خود می گفت ما ۳-۴ برادر هستیم؛ یک خواهر هم داشت و  در تهران متولد شد و در سال ۵۹ ازدواج کرد. پدرش در راه آهن و مبل سازی مشغول به کار بود. مرحوم یزدانی خرم سه فرزند داشت و در یکی از مصاحبه های جالب خود اعلام کرد که از وقتی از فدراسیون خارج شده کارهای زیادی یاد گرفته که یکی از آن ها آشپزی است!

او که صبح امروز در سن ۷۵ سالگی درگذشت از جمله افرادی بود که در موفقیت و رقم خوردن دوره طلایی والیبال ایران تاثیر زیادی داشت؛ هر چند که در نهایت به نام شخص دیگری مصادره شد.

یزدانی خرم برخلاف بسیاری از مدیرانی قدیمی همواره به نوگرایی در این امر اعتقاد داشت و بارها در زمینه های مختلف به تغییر دیدگاه ها و مدیریت ورزشی تاکید می کرد.

فدراسیون  والیبال در زمان مدیریت مرحوم یزدانی خرم در سال‌های ۷۸ و ۷۹ و ۸۱ بهترین فدراسیون ورزشی ایران شد. او همچنین از سال ۸۵ تا ۹۰ نیز رئیس فدراسیون کشتی بود و در این فدراسیون هم کارنامه مثبتی برجای گذاشت. او در والیبال ایران مدیریت ریشه ای و پایداری انجام داد و شیوه ای به کار گرفت که شاید در هیچ یک از فدراسیون های ایران انجام نشده است.

این مدیر باسابقه یکی از افرادی بود که به واسطه حضور طولانی مدت در ورزش ایران معدن خاطرات بود و حتی چندی پیش با کمیته ملی المپیک اقدام به جمع آوری آرشیوی درباره رویدادهای المپیک کردند.

با وجود اینکه بعضی تفکرات یزدانی خرم منتقد داشت اما او علاقه ای به تحمیل آن ها به دیگران نداشت. دوری از جنجالی های معمول مدیران و درگیری با اصحاب رسانه ها و ورزشی ها از جمله خصلت های مرحوم بود که همین موضوع تاثیر زیادی در جایگاه مهم و بالای یزدانی خرم داشت.

یزدانی خرم برخلاف بسیاری از مدیران از انجام اظهارنظرهایی که صرفا جنبه جلب توجه داشته باشد پرهیز می کرد. یکی از مهم ترین نقدهای مرحوم توجه بیش از اندازه به فوتبال بود که بارها از این موضوع ابراز ناراحتی می کرد.

بی شک ورزش ایران مدیون مردی به نام یزدانی خرم است؛ کسی که توانست از تجربه ارزشمندش بهره ببرد و با مدیریت صحیح در رشته ای چون والیبال یک تغییر شگرف و تاریخی را رقم بزند. نام نیک یزدانی خرم برای همیشه در ورزش ایران ماندگار خواهد بود. روحش شاد.

۲۵۳ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1593071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    0 6
    خدارحمتش کنه، اما ایشان پایه گذار صغر سنی در ورزش ایران بود، ایشان با طرح استعداد یابی شان فقط اذهان را از تخلفات صغر سنی دور کردند. ایشان زندگی جوان هایی مثل من را با این کارشان نابود کردند، ما همیشه پشت خط بزرگتر های خود که با تدبیر ایشان هم سن ما شده بودند گیر بودیم.چقدر استعداد را ایشان نابود کرد در آن 17 سال خودش میداند و خدایش، آقای خرم دیدار من و ده ها جوان چون من که ورزش و زندگی شان با باب کردن صغر سنی نابود شد باشد به قیامت.
    • IR ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      1 0
      خجالت بکش ... خودخواهانه نظرداده ای. اوهم یزدانی بود وهم خرم. روانش هم یزدانی وخرم.
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      0 0
      بهترین مدیر ورزشی ایران بود حالا شما ادعا داری جوونیت خراب کرده جمع کن بابا
  • مصطفی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    واقعاً یکی از بهترین مدیران موفق ورزش ایران بود که کاش چند تا مثل او داشتیم