کاشت مو بدون کوتاهی بدون تراشیدن سر بدون جراحی یک شعار یا واقعیت !‌

مو یکی از موهبت خدادای برای زیبایی هرچه بیشتر صورت است. اما نگهداری و مراقبت از آن نیاز به توجه ویژه دارد.

مو یکی از موهبت خدادای برای زیبایی هرچه بیشتر صورت است. اما نگهداری و مراقبت از آن نیاز به توجه ویژه دارد. چه بسا افرادی که به دلیل مراقبت نادرست، استفاده از شامپوهای نامناسب، بیماری ژنتیکی و یا یا مصرف داروهایی خاص دچار ریزش مو تا حد کچلی نیز می‌شوند. بهترین راهکار کاشت مو خواهد بود که خود به روش‌های مختلف صورت می‌گیرد.

کاشت مو بدون کوتاهی چطور انجام میشود؟

در طی عمل کاشت مو بدون تراشیدن سر ، جراح شما موارد زیر را انجام خواهد داد:

  • بی‌حسی موضعی را در ناحیه اهداکننده انجام می‌دهد.
  • از ابزاری به نام میکرو موتور برای ایجاد برش‌های پانچ گرد کوچک (با قطر ۰.۶ تا ۱.۲۰ میلی‌متر) برای استخراج فولیکول‌های سالم از محل اهداکننده پس از تأثیر بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند.
  • تک‌تک واحدهای فولیکولی را برش می‌دهد تا پیوندهای اهداکننده برای پیوند ایجاد شود.
  • پیوندهای برداشت‌شده را در محلول ذخیره‌سازی قرار می‌دهد تا سلول‌های مو حفظ شود.
  • از سوزن‌های سفارشی برای باز کردن کانال‌ها در محل‌های گیرنده و قرار دادن گرافت‌ها استفاده می‌کند، یا از یک قلم کاشت‌کننده به نام pen Choi برای واردکردن پیوندها استفاده می‌کند.

چه تکنیکی برای  کاشت مو بدون تراشیدن سر استفاده می‌شود؟

کاشت مستقیم مو یا DHI روشی برای کاشت مو است که برای کاشت افرادی که نمیخواهند موهای آنها کوتاه کوتاه شوند ترجیح داده می‌شود. این روش کاملاً مانند تکنیک FUE انجام می‌شود، به‌جز اینکه به جای سوزن‌های سفارشی برای باز کردن کانال‌ها در سایت‌های گیرنده، از قلم Choi برای واردکردن پیوندهای برداشت‌شده استفاده می‌شود.

پیوند مو به روش FUE  و FUT چیست؟

 کاشت واحد فولیکولی (FUT) و سایر روش های کاشت‌های مو، جراحی‌های کم تهاجمی برای کمک به پوشاندن نقاط طاسی ناشی از ریزش مو هستند. در حال حاضر دو نوع غالب کاشت مو وجود دارد:

  • استخراج واحد فولیکولی (FUE)
  • پیوند واحد فولیکولی (FUT)

در روش FUT، جراح نواری از پوست را از پشت یا کنار سر شما بریده و تک‌تک فولیکول‌های مو را استخراج می‌کند. این جراحی در پوشاندن خط موی عقب‌رفته ناشی از طاسی با الگوی مردانه بهترین کارایی را دارد.

نحوه پیوند مو به روش FUT

در طی روش FUT جراح نواری از پوست سر شما را، معمولاً از پشت سر شما برش می‌دهد. اندازه دقیق نوار بستگی به تعداد فولیکول‌های موردنیاز برای پوشاندن نقاط طاس دارد. عرض نوار معمولاً از ۱ تا ۱.۵ سانتی‌متر (۰.۴ تا ۰.۶ اینچ) تجاوز نمی‌کند. هنگامی که تک‌تک فولیکول‌ها از نوار برداشته می‌شوند، دوباره در پوست سر شما قرار می‌گیرند.

این روش کاشت مو بین ۴ تا ۸ ساعت طول می‌کشد. جراحی FUT عموماً سریع‌تر از جراحی FUE است. اکثر افراد در طول جراحی با بی‌حسی موضعی که باعث بی‌حس شدن پوست سر می‌شود، هوشیار باقی می‌مانند. مراحل FUT عبارت است از:

  1. جراح خط موی شما را ترسیم می‌کند، ناحیه استخراج مو را مشخص می‌کند و برای پرونده پزشکی شما عکس می‌گیرد. شما ممکن است این انتخاب را داشته باشید که قبل از جراحی از یک مسکن استفاده کنید. بی‌حسی موضعی روی پوست سر شما اعمال می‌شود تا آن را بی‌حس کند.
  2. موهای ناحیه اهداکننده، جایی که موهای شما از آن برداشته می‌شود، تا حدود دو میلی‌متر کوتاه می‌شود.
  3. جراح نوار پوست را با فولیکول‌های مو که به‌عنوان پیوند استفاده می‌شود برش می‌دهد. در طول جراحی هوشیار خواهید ماند.
  4. یک تکنسین تک‌تک فولیکول‌های مو را از نوار جدا کرده و آن‌ها را برای پیوند آماده می‌کند.
  5. جراح پوست سر شما را با بخیه می‌بندد.
  6. سپس فولیکول‌های مو در قسمت‌های طاسی پوست سر شما با الگویی طبیعی وارد می‌شوند.
  7. یک آنتی‌بیوتیک و بانداژ روی پوست سر شما اعمال می‌شود.

اکثر افراد نتایج جراحی را در ۶ تا ۹ ماه می‌بینند. برخی افراد باید یک سال صبر کنند تا نتیجه را ببینند.

کلینیک کاشت مو vip کاشت مو بدون کوتاهی

  • جوانب مثبت کاشت مو به روش  FUT

    • روش FUT برای بیمارانی که به مقدار قابل‌توجهی پیوند نیاز دارند بسیار عالی است – وقتی صحبت از FUT در مقابل FUE به میان می‌آید، FUT معمولاً تولید موی بیشتری نسبت به FUE ارائه می‌دهد. این مزیت بسیار عالی است، به‌خصوص اگر هدف اصلی بیمار داشتن حداکثر پری در خط رویش مو است.
    • زمان جراحی کوتاه‌تر - روش FUT با در نظر گرفتن اندازه ناحیه اهداکننده و تعداد گرافت‌های موردنیاز در پیوند بین ۴ و ۱۲ ساعت متفاوت است. از سوی دیگر، FUE به حدود ۱۰ ساعت یا بیشتر نیاز دارد زیرا ناحیه اهداکننده ممکن است به بیش از ۲۰۰۰ پیوند نیاز داشته باشد. در برخی موارد، جراحی ممکن است به بیش از یک روز برای تکمیل نیاز داشته باشد.
    • قیمت پایین‌تر - FUT معمولاً هزینه کمتری نسبت به روش FUE مشابه خود دارد.
    • این عمل با بی حسی موضعی انجام میشود

    چه کسانی مناسب برای کاشت مو به روش FUT هستند؟

    پیوند مو به روش FUT مستلزم داشتن موی کافی روی سر در قسمت بانک مو است تا به‌عنوان پیوند از آن استفاده کنید. مردان مبتلا به آلوپسی آندروژنیک (که معمولاً طاسی با الگوی مردانه نامیده می‌شود) بهترین کاندیدها برای FUT هستند. در مردان، این وضعیت معمولاً در الگوی نوروود یا خط موی M شکل همراه با ریزش مو در شقیقه‌ها ظاهر می‌شود. زنان مبتلا به این بیماری معمولاً الگوی لودویگ را تجربه می‌کنند که باعث ریزش مو در امتداد قسمت مو یا نازک شدن در بالای سر می‌شود. اگر یک بیماری پزشکی مانند اختلال تیروئید یا آلوپسی باعث ریزش موی شما شود، کاشت مو FUT احتمالاً یک گزینه خوب نخواهد بود.

    شرایط زیر نیز شما را به یک کاندید مناسب برای جراحی FUT تبدیل می‌کند:

    • سن: FUT عموماً در افراد بالای ۲۵ سال انجام می‌شود.
    • تشخیص: مردانی که الگوی ریزش موی M دارند، به کاشت مو بهترین پاسخ را می‌دهند.
    • ضخامت مو: افرادی که تراکم فولیکول موی بالایی دارند عموماً پوشش بهتری ایجاد می‌کنند.
    • منطقه طاسی: FUT برای درمان ریزش مو در جلوی سر بسیار مفید است.

    مقایسه کاشت مو به روش FUT و FUE

    روش FUT و FUE هر دو شامل پیوند فولیکول‌های موی فردی هستند. در طی جراحی FUT، جراح نواری از پوست را از پشت یا کنار سر شما بریده و سپس فولیکول‌های مو را استخراج می‌کند. در جراحی FUE، جراح شما به جای برداشتن نواری از پوست سر، تک‌تک فولیکول‌های مو را مستقیماً از پوست سر شما برمی دارد.

کاشت مو fue

مزایای کاشت مو به روش  FUE :

  • زمان بهبودی سریع‌تر
  • درد کمتر بعد از جراحی
  • اسکار قابل‌توجهی ایجاد نمی‌کند.
  • می‌توان از موهای سایر قسمت‌های بدن استفاده کرد.
  • حتی اگر تراکم مو ضعیفی دارید قابل‌استفاده است.

مزایای کاشت مو به روش  FUT :

  • اگر به تعداد زیادی فولیکول مو نیاز دارید، گزینه بهتری است.
  • زمان عمل کوتاه‌تر
  • جراحی ارزان‌تر

تکنیک کاشت مو SUT چیست؟

در روش SUT نیازی به تیغه جراحی، بیهوشی و اثری از اسکار و بریدگی نیست و عارضه‌ای نیز وجود نخواهد داشت. برای این روش از دستگاه‌های تمام اتوماتیک، زیر نظر متخصصان مجرب استفاده می‌شود و ۱۴۰۰۰۰۰۰ تار موی را که ۳ برابر روش‌های دیگر است، برداشت و سپس کاشت. با این تکنیک جدید، یک شکل بسیار طبیعی و تراکم بالا را خواهید دید، به حدی که هیچ‌کس نمی‌تواند کاشت موی زنده و طبیعی را تشخیص دهد. برخلاف روش‌های سنتی (FIT) و (FUT) نیازی به جلسات مکرر نیست و زمان زیادی برای برداشتن مو و کاشت از بیمار نمی‌گیرد. از دیگر مزایای این روش عدم جراحی، خونریزی و درد، عدم وجود اسکار چه در ناحیه برداشت و چه در ناحیه موهای کاشته شده است. در این روش می‌توان به تراکم سه برابری نسبت به روش‌های سنتی (FIT) و (FUT) دست پیدا کرد که در آن ۱۴۰۰۰ تار مو در یک جلسه کاشت می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1588861

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =