مهر نوشت :

 پس از آنکه مالزی ماه گذشته خبر راه اندازی باشگاه همسران فرمانبردار را منتشر کرد، این باشگاه با همین نام در اندونزی نیز آغاز به کار کرد و توجه رسانه ها را به خود معطوف کرد.

به نقل از رسانه های اندونزی، تشویق زنان به اطاعت کامل و آموزش راههای پاسخ به نیازهای همسران از اهداف این باشگاه اعلام شده که موسسین آن تعداد اعضای آن در اندونزی را 300 تن عنوان کرده اند.

ماه گذشته نیز باشگاهی به همین نام در مالزی اعلام موجودیت کرد و در مراسم افتتاح آن چندین زوج جوان ازدواج خود را با اعلام پایبندی به ارزشهای این باشگاه جشن گرفتند و عکسهای خبری منتشر شده از مراسم افتتاحیه این باشگاه را منتشر کردند.

 خبر راه اندازی این باشگاه درمالزی مواضع منفی دولت این کشور و برخی صاحبنظران و رسانه ها را به دنبال داشته و وزیر زن، خانواده و توسعه اجتماعی مالزی با انتقاد از فعالیت این باشگاه آن را باعث تخریب چهره اسلام و زنان مسلمان در کشور های دیگر دانست.

"شهریزات عبدالجلیل" تاکید بر برآورده کردن نیازهای جنسی به منظور جلوگیری ازانحراف مردان وطلاق را توهین به جایگاه زن در دین اسلام دانست و گفت: در دین اسلام زن مانند یک برده نیست.

 یکی از تحلیلگران سایت خبری مالزیاکینی نیزبا انتقاد از این طرح و با اشاره به اینکه ازدواج یک زندگی مشترک حاصل تفاهم دو طرفه است، تشکیل باشگاه مردان فرمانبردار را نیز ضروری دانسته است.

 "دیوید داس" با اشاره به اینکه زنان تحصیلکرده و شاغل در دنیای امروز مانند گذشته وابسته به همسران خود نیستند، بر تنظیم خصوصیات مردان با شرایط اجتماعی دنیای امروز تاکید کرده است.

 فعالین اجتماعی اندونزی و شورای اسلامی سنگاپور نیز با انتقاد از راه اندازی این گونه کانون ها آن را مخالف جایگاه خانواده و ازدواج در دین اسلام دانستند.

    افزایش آمار طلاق در مالزی به ویژه در میان مسلمانان نگرانی هایی را در خصوص صیانت از جایگاه خانواده ایجاد کرده و برخی از پایگاههای خبری و فعالین اجتماعی فعالیت این گونه کانون ها را در راستای مبارزه با طلاق مثبت ارزیابی کرده اند.

 به اعتقاد کارشناسان مسایل اجتماعی، فحشا و افزایش آمار طلاق دلایل و ریشه های گوناگونی دارد که باید در کنار یکدیگر مورد ارزیابی قرار گیرد.

 هر چند فعالیت باشگاه همسران فرمانبردار در مالزی از بازخورد مثبتی در لایه های مختلف اجتماعی برخوردار نبوده اند، اما موسسین آن از راه اندازی شعبات دیگر این کانون و گسترش آن در دیگر کشورهای اسلامی خبر داده اند.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • كريم IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    2 3
    تو ايران كي مياد؟