افشاگری وزیر بهداشت: واکسن ندادند تا مردم تحت فشار قرار گیرند و برجام و FATF را قبول کنند

فارس نوشت: وزیر بهداشت گفت:تا این زمان {شهریور} تنها ۵میلیون واکسن تامین شده بود؛ این طور بود که مردم تحت فشار قرار گیرند تا برخی کارها را مانند برجام و اف ای تی اف قبول کنند اما تاکنون ۱۸۰ میلیون دز واکسن تامین شده و در ۴ماه اخیر بیش از ۱۱۵ میلیون دز واکسن تزریق شده است.

بهرام عین الهی، وزیر بهداشت در مراسم اختتامیه یاز دهمین جشنواره تحقیقاتی باقرالعلوم و مراسم آغاز فاز سوم واکسن نورا، گفت: کرونا چهره واقعی کشورها را نشان داد و کشورهای که ادعا قدرت می کردند، شدیدا درمانده شدند.

وی  افزود:در آمریکا و اروپا روزانه بیش از هزار نفر مرگ و میر دارند و علی رغم امکاناتی که دارند درمانده شدند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه قدرت واقعی کشور عیان شد،گفت: ایران علی رغم همه مشکلات نشان داد کشوری قوی و قدرتمند است و مهمترین مولفه مردم هستند.

عین الهی با اشاره به مراحل سیر دوران کرونا،گفت:از شروع کرونا تا شهریور ۹۹درگیر کرونا بودیم اما نشان داده شد هیچ بیماری روی زمین نماند و پرسنل کادر درمان تا مرز شهادت ایستادند و رهبری معظم از کادر پزشکی تقدیر کردند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰۵ شهید در مسیر مقابله با کرونا داشتیم،تصریح کرد:  قدرت واقعی ما نشان داده شد.در این عرصه بیمارستان بقیه الله نگین این کار بود.

وزیر بهداشت با اشاره به خلق صحنه های ایثارگری کادر درمان در مسیر مقابله با کرونا،یادآور شد:از شهریور سال جاری مردم قدرت زیادی در واکسیناسیون نشان دادند.

وی ابراز داشت:تا این زمان تنها ۵میلیون واکسن تامین شده بود؛ این طور بود که مردم تحت فشار قرار گیرند تا برخی کارها را مانند برجام و اف ای تی اف قبول کنند اما تاکنون ۱۸۰ میلیون دز واکسن تامین شده و در ۴ماه اخیر بیش از ۱۱۵ میلیون دز واکسن تزریق شده است.

وزی بهداشت تصریح کرد:روزانه یک میلیون  و ۶۵۰ هزار واکسن و در هفته معادل جمعیت امارات واکسن تزریق کرده ایم.

عین الهی با تاکید به توجه به جوانان و اعتماد به  آنها،گفت:باید پژوهش به سمت محصول محور برود و افتخار نکنیم که یک استاد فقط مقاله داده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در مسیر کرونا از روزانه ۷۰۰مرگ و میر به ۳۰تا ۵۰ نفر رسیده ایم،افزود:امروزه فضای جدیدی در دانشگاها ایجاد شده و بنده تیپ بندی دانشگاهها را اصلا فبول ندارم.

عین الهی با اشاره به ساخت واکسن نورا،افزود:واکسن نورا یکی از بهترین واکسن های دنیاست.

وی گفت:ما در کشور۵ نوع واکسن مختلف داریم و در آینده با سیستم ایجاد شده در آینده نزدیک توان مقابله با میکرو آرگانیسم ها را خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

محرز: طی ۴۵ سال کار طبابت آن‌قدر جواز فوت صادر نکرده بودم که در پیک پنجم کرونا صادر کردم

امیکرون هم می‌تواند کشنده باشد/ مردم بهداشت را رعایت کنند

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1588508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    131 3
    "از شهریور سال جاری مردم قدرت زیادی در واکسیناسیون نشان دادند." لطفا این جمله را ترجمه نمایید
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      138 8
      خود وزیر یکی از کسانی بود که نامه امضا کرده بود که واکسن وارد نکنیم ،غربی ها همان اول واکسن به ایران دادند که شما قبول نکردید بعدش چه طوره FATF جلوی ورود واکسن را میگیره جلوی ربات های مسابقه مهران مدیری را نمیگیره؟
    • دولت تدبیر و امید IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      14 51
      چه ربطی به متن خبر داره؟ بیا در مورد فشار دولت قبل و کشتار مردم، به خاطر قبول fatf صحبت کنیم. شاید دوست نداشته باشی دراین مورد صحبت کنیم. اما حداقل 50 درصد ملت، میخوان بدونن چرا اون همه انسان رو تو دولت قبل از دست دادیم؟!!!
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      65 3
      انصافا یادشون عانل ماجرا واکسن برکت بود که حالا شده معاون اول
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    اگر قبول کردن FATF یا هر چیز دیگه ای باعث بشه یک نفر کمتر از هموطنان ما کشته بشه ، وظیفه شرعی ، انسانی ، اخلاقی و حرفه ای شما آقای وزیر اینه که از همون لحظه که این رو فهمیدی در جهت انجامش تلاش کنی..نه اینکه تو کنگره امام باقر در این مورد سخنرانی کنی..شرم بر شما
  • سعید IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    شما یک پزشکی شما وزیر یک کشوری خیلی زشته که حرف بی ربط و دروغ بگی مردم که خوب یادشونه ما خودمون گفتیم واردات واکسن ممنوعه و خودمون داریم تولید میکنیم
    • آرش IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      شما چرا دروغ مي گين آقا سعيد؟ واردات واكسن هيچ وقت تو اين مملكت ممنوع نبود. چرا مي خواين حقايق رو وارونه جلوه بدين.
  • رضا یک پزشک IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    205 7
    سلام چرا آقای وزیر به راحتی حرف ناصحیح می زنید وواقعیت را برای مردم نمیگین که وزیر قبلی وآقای مخبر بعنوان رئیس برکت ودیگر شرکتها دنبال واکسن داخلی ووعده وعید بودند وباعث داغدار شدن هزاران خانواده شدند. چرا درخواست محاکمه وزیر قبلی واقای مخبر را نمی کنید؟
  • صبور IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    198 8
    اقای وزیر به گمانم دچار الزایمر شدی من با گوش خودم شنیدم که فرمانده محترم سپاه گفتند که ما نه تنها واکسن وارد نمیکنیم بلکه امریکایی ها میان به ما التماس میکنند که به ما واکسن بدید
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    185 2
    چرا دروغ؟ یادتون رفته مراسم گرفتید و به دختر دکتر مخبر یه امپول زدید و گفتید این واکسن تولید داخله و ما نیاز به واکسن نداریم
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    74 9
    البته چین که قبلش هم می خواست بده و در واقع این گرو کشی مسئولان وقت بود نه کشور های دیگه!!!!
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    148 5
    یک دروغ جدید!!!
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    172 3
    خود ایشون یکی از کسانی بود که نامه امضا کرده بودند برای جلوگیری از ورود واکسن
    • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      81 4
      ظاهرا ایشون به خوبی توانایی این رو دارند که یاد آقای نمکی رو زنده نگه دارند!
  • lsu,n DE ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    149 3
    عین الهی حداقل ژاپن، اطریش و کره‌حنوبی واکسن و حتی ماسک برای منجلاب خودخواسته‌ [بهداشتی!] ایران هدیه دادن. تو مثلا وزیر یه کشور هستی، باید بیشتر راجع به کنترل اپیدمی تو سطح جهانی بخونی. وظیفه تو سیاست نیست، بهداشته!
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    161 2
    شما که خودتان از مخالفین واردات واکسن بودید و نامه ها نوشتید و مخالفت ها کردید، چرا تقصیر آنرا به گردن دیگران می اندازید؟ از طرف دیگر، واکسن نیود، روغن بنفشه که به قدر کفایت وجود داشت. از آن استفاده میکردید. واقعیت اینست که خودتان از واردات جلوگیری کردید و آنرا به توهمات مختلف ممنوع کردید تا با قتل مردم پیروزی انتخاباتی بدست اورید و حالا بازی کی بود کی بود من نبودم را راه انداخته اید.
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    171 5
    مگه 90 درصد 180 میلیون واکسن از چین نیومده؟ مگه چین ما رو تحریم کرده؟ چرا زودتر واکسن از چین نیومد؟
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      43 0
      آفرین نکته جالبیه
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    92 4
    مگه درموردبرجام وfatfنظرمردم روخواسته بودید؟ بسه دیگه
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    63 2
    مردم بینوا هم باورمیکنن حرفاتون... شماکدوم خدارومی پرستید؟
  • ایرانی IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    104 2
    الان مشخص شده دولت قیل پول خرید واکسن را تامین کرد و سفارش هم داد ولی عده ای از جمله خود شما جلو ورود واکسن را گرفتید و به محض روی کار آمدن دولت جدید اجازه ورود واکسن را دادید. این کار شما جنایت علیه مردم ایران است.
  • علی IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    85 4
    لعنت خدا بر کسانی که به دلایل سیاسی جلوی واردات واکسن رو گرفت
  • علی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    60 3
    خدا شاهده دیگه دروغاتون رنگی نداره.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    84 1
    از یک پزشک بعید است که اینقدر آشکار مطالب خلاف واقع مطرح کند اولا از اواخر دولت قبل واکسن در جهان به تولید انبوه رسید و در زمان دولت قبل واکسن خارجی به وفور وجود نداشت ثانیاً واکسنهای خارجی موجود هم اجازه واردات نداشتند مثل فایزر و مدرنا . آسترازنکا هم معلوم نیست چرا بعد ها از لیست ممنوعیت خارج شد ثالثاً مخالفت های شدیدی برای واردات واکسنهای خارجی بود که یکی از مخالفان هم جنابعالی بودید رابعاً اطلاعات دروغ و معرکه گیریهای خلاف واقعی در مورد تولیدا واکسن داخلی جریان داشت و هر روز از یک واکسن داخلی رونمایی می شد خامساً تنها کشوری هم که قرار بود به ما واکسن بدهد یعنی روسیه بد قولی کرد و البته مسایل دیگری که خودتان بهتر در جریان هستید.
  • ناشناس IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    59 2
    بفرمایید که شما تشریف آوردید اونوقت چطور شد که واکسن دادند؟؟؟؟!!!!
  • CA ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    78 1
    فقط من می‌دونم اون چیزی که نهایت نداره وقاحته
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    58 1
    نمی دانم چه اتفاقی در وزارت بهداشت افتاده که کسانی که در این وزارت خانه وزیر می شوند به مهمل گویی می افتند!
  • حسين IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    8 71
    نمي دونم چرا اين افشاگريا براي بعضيا زور داره؟؟ چرا بعضيا همه چيو سياسي مي بينن؟؟ خيلي جالبه بعضي ها به دروغ مي گن واردات واكسن ممنوع بوده و خيليا در نهايت تعجب بهش مثبت مي دن!!! چرا بعضيا خودشونو به اون راه مي زنن. ديگه هر ادمي تو اين مملكت مي فهمه واردات واكسن هيچ وقت ممنوع نبوده. نگاه سياسي و مغرضانه تا اين حد.بعضيا چقدرم با اطمينان و حق به جانب حرف مي زنن. هر كي ندونه باورشون مي كنه.ولي خدا جاي حق نشسته.
  • علیرضا IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    52 1
    شما مسئولیت نظام سلامت کشور را داری به شما مربوط نیست برجام و آف آی تی . بلد نیستی مسئولیتتو درست انجام بدی استعفا بده ‌‌. درود بر دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت قبل از نمکی . وقتی دید رانت و رانت خواری در وزارت بهداشت داره به آبروی ایشون صدمه میزنه سریع استعفا داد .
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    72 2
    مردم بیشترازاینهاشو خبردارن فقط ایندگان درمورد شما قضاوت خواهدکرد