مهاجرت ورزشکاران؛خیانت یا تصمیم عاقلانه؟

تغییر تابعیت علی ارسلان فرنگی‌کار ایرانی در روزهای اخیر خبرساز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پس از مهاجرت و تغییر تابعیت علی ارسلان،کشتی گیر فرنگی تیم ملی ایران، حملات زیادی به محمد بنا و فدراسیون کشتی شد. 

عده ای محمد بنا و سیستم گلخانه ای اش را مقصر این اتفاق می دانند و بر این عقیده هستند که سیاست های فدراسیون از دلایل بروز این مهاجرت ها است.این در حالی است که حتی حمید سوریان هم از گزند این حملات مصون نمانده است.

به همین بهانه از کاربران خبرآنلاین خواستیم تا در یک نظرسنجی، نظر خود را درباره این موضوع اعلام کنند.

*کاربر آرش درباره سوال خبرآنلاین نوشته است:  لطفا خودتان را به اون راه نزنید. اگر با سرمایه مملکت ساخته بشی و بعد مهاجرت کنی می شه خیانت.کلی پول وانرژی بیت المال صرف ساختن یک قهرمان می شه. کسی که می خواد مهاجرت کنه از اول می رفت و سرمایه مملکت را به فنا نمی داد.

*محسن اما نظر دیگری دارد و در پاسخ به این کاربر گفته: آخه تو که میگی مهاجرت خیانته بگو ببینم طرف باید جایی برای نشون دادن خودش داشته باشه یا نه؟ طرف یه عمر درس خونده یه کامندی ساده بهش نمیدن بخاطر غرض ورزی و کوته نگری یه عده. یکی سالها ورزش کرده در حد قهرمانی جهان هیچ جایی تو تیم های ملی نداره به همون دلیل گفته شده. اینا باید چی کار کنن؟
*کاربر محمد البته نظر دیگری داشته و تصمیمات بنا را درست دانسته است: اینایی که بیرون گود کشتی فرنگی موندن دنبال پست و مقام و مطرح کردن خودشونن ، مگرنه کی بهتر از بنا و سوریان تو کشتی فرنگی.
*محسن هم نظر حالبی دارد و در این باره نوشته: چیزی شبیه فوتبال برزیل.بازیکنان مدعی پرشمار و تیم ملی فقط با ۲۴بازیکن. بسیاری از انها تابعیت دیگر کشورها را قبول می کنند به امید تیمهای ملی و احیانا حضور در جام جهانی. کشتی ما چنین وضعیتی دارد.منتها یه مشکل کوچولو این وسط هست به نام عدالت! انتخاب کشتی‌گیر تیم ملی باید تابع یک قانون مشخص باشه.مثلا این کشتی‌گیر که مهاجرت کرده،شونصدبار در انتخابی‌ها اول شده.اما شورا دیگران را عضو تیم ملی کرده!!! حق،حق ایشان بوده.ولو در سطح جهانی نتیجه نگیرد.
*علی البته موافق سیستم محمد بنا است و می گوید: اینها دوران قبل محمد بنا رو یادشون بیاد هرگز به بنا ایراد نخواهند گرفت واقع بنا واسه کشتی ما زحمت کشیده.

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1588438

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    7 0
    چرا وقتی دانشمندان مهاجرت میکنند باعث افتخار هستند ولی ورزشکاران مهاجر خیانت کار؟