مساله اتوبوس خوابی قرار است چطور حل شود؟

گزارشی در تجارت نیوز منتشر شد و از اتوبوس خوابی افراد بی سرپناه خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین، در گزارشی که منتشر شد،‌آمده است: حدود ۱۲ تا ۲۵ هزار تومان هزینه یک شب بی‌آرتی خوابی در تهران است. بسیاری به جای اجاره خانه اینجا می‌خوابند. البته بی‌آرتی خوابی چندان هم راحت نیست، حداقل تا صبح باید پنج بار اتوبوس‌ عوض کنند و چند دقیقه بین هر بار پیاده و سوار شدن سرما را تحمل کنند.

 یک راننده در این باره گفته بود:«روزها هر کدام جایی مشغول هستند و شب اینجا پناه می‌گیرند. فکر نکنید همه معتاد هستند. هر کدام کاری دارند.دوست ندارم آنها را پیاده کنم اما رئیسم گفته اگر انتهای خط یک نفر از آنها در اتوبوس باشد اخراج می‌شوی.»

این گزارش بازتاب‌های مختلفی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت. اولین واکنش رسمی متعلق به مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران بود. او  با بیان اینکه «وجود این پدیده را انکار نمی‌کنیم»، گفت که «این پدیده به شدتی که در گزارش عنوان شده، نیست».

محمود ترفع با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر بی.آر.تی خوابی، اعلام کرد: این پدیده به شدتی که در گزارش عنوان شده، نیست و از گذشته نیز شاهد خوابیدن معتادان روی صندلی‌شان در اتوبوس‌ بوده‌ایم، اما این افراد جدید، ظاهر مناسبی دارند و کارت بلیت می‌زنند و وارد اتوبوس می‌شوند.

مساله اتوبوس خوابی قرار است چطور حل شود؟

او ادامه داد: ما وجود این پدیده را انکار نمی‌کنیم اما این مساله یک اتفاق اجتماعی و اقتصادی است و شرکت واحد اتوبوسرانی در آن نقشی ندارد.مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تاکید بر اینکه راننده اتوبوس امکان تشخیص مسافر از اتوبوس‌خواب را ندارد، گفت: البته براساس پروتکل‌های اتوبوسرانی، همه مسافران باید در انتهای خط، اتوبوس را ترک کنند.

پیگیری «اتوبوس خوابی» در شورای شهر

خبر اتوبوس خوابی در شورای شهر هم واکنش داشت،‌ زهرا شمس احسان، رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در حساب توییتری خود نوشت: هرچند که مساله ⁧‫اتوبوس خوابی، یک مسأله جدید و البته فراگیر نیست، اما کرامت شهروندی بدین معناست که «حتی یک نفر» نیز نباید برای نداشتن جای خواب مناسب، اینچنین شب را به صبح برساند.وی در ادامه نوشت: در شورای شهر این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

زاکانی:ما برای گرمخانه‌ها التماس می‌کنیم

 واما واکنش مهم‌ترین مسئول شهر تهران هم در جای خودش شنیدنی بود، شهردار تهران گفت: گرمخانه‌های شهرداری آماده هستند، ولی متاسفانه افراد آسیب دیده  به گرمخانه‌ها نمی‌روند و به علت اینکه شهرداری حکم قانونی ندارد، نمی‌تواند به اجبار این افراد را به گرمخانه‌ها منتقل کند و با خواهش این کار را انجام می‌دهیم.

زاکانی دریافت هزینه برای اتوبوس خوابی را تکذیب کرد و گفت: ما برای انتقال افراد به گرمخانه‌ها التماس می‌کنیم.

هرچند که اون توضیح نداده است که چرا شرایط گرمخانه‌ها به گونه‌ای نیست که افراد بی سرپناه خوابیدن روی صندلی‌های اتوبوس‌ها را به گرمخانه ترجیح نمی‌دهند اما واکنش خوانندگان خبرآنلاین به این اخبار جالب توجه بود.

یکی از خوانندگان نوشته است: احتمالا برای رفع این مشکل در اتوبوس‌ها را برای این افراد تخته می‌کنند و مشکل را برای همیشه حل می‌کنند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1587805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =