پیش‌بینی یک نماینده درباره نظر مجلس در خصوص افزایش سن بازنشستگی

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در بودجه ۱۴۰۱ دولت پیشنهاد کرده تا ۲ سال به عمر بازنشستگی اضافه کند که مجلس مخالف این درخواست دولت است و قطعاً این بند لایحه رأی نخواهد آورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی شامگاه پنجشنبه در برنامه زنده تلویزیونی «با نمایندگان» شبکه استانی سبلان اظهار کرد: در حالی که بسیاری از جوانان کشور بیکار بوده و منتظر اشتغال هستند، منطقی نیست که ۲ سال به عمر بازنشستگی اضافه کنیم و قطعاً مجلس به این درخواست دولت پاسخ منفی خواهد داد.

وی با بیان اینکه ۴ میلیون بیکار در کشور منتظر فرصت اشتغال هستند، تصریح کرد: در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین نیز ۶۰ هزار بیکار داریم که عمده آنها افراد باسواد و تحصیل‌کرده در مقاطع بالاتر هستند که به دلیل بیکاری نمی‌توانند به ازدواج و فرزندآوری فکر کنند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هر چند بنده وزیر کار نیستم اما از وزیر کار خواسته‌ایم تا به دنبال راهکاری جدی برای حل مشکل بیکاری باشند و نسبت به ساماندهی و تعدیل وضعیت نیروها نیز اقدامات اساسی در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس است.

حجت‌الاسلام موسوی ره‌آورد ایجاد اشتغال را تأمین مسکن و ازدواج با رویکرد مناسب دولت در ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی اعلام کرد و افزود: به ازای هر ۳ نفر بازنشسته باید یک نفر در ادارات و دستگاه‌های دولتی استخدام شوند که این امر در قالب استخدام در ۲ نوبت سالانه به انجام می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ دولت پیشنهاد کرده تا ۲ سال به عمر بازنشستگی اضافه کند که مجلس مخالف این درخواست دولت است و قطعاً این بند لایحه رأی نخواهد آورد.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: مطالبه اصلی جوانان ایجاد اشتغال و فرصت‌های کارآفرینی است که قطعاً با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی به این مطالبه پاسخ خواهیم گفت.

گفتنی است دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ که به مجلس ارایه داد، آورده است که طبق بند د تبصره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۱، حداقل و حداکثر بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن به هر میزان سابقه خدمت در صندوق سازمان تأمین اجتماعی ۲ سال افزایش می‌یابد. احکام قطعی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری برای بازنشستگی از این حکم مستثنی هستند.

همچنین سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در تمامی صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری و لشکری و سازمان تأمین اجتماعی ۲ سال افزایش خواهد یافت.

افزایش ۲ سال به سن بازنشستگی واکنش هایی به همراه داشته است، بسیاری این اقدام را به نفع دولت به ضرر مردم می دانند.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1585892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 0
    همه جوانان تحصیل کرده ما بیکار هستن چ دلیلی داره کسی ک توان کار کردن نداره 2سال اضافه کار کنه جوانان ما تو صف بیکاری باشن بیکاری طلاق یکم فکر کنید آمار ازدواج فرزند آوری واقعا متاسفم