انتقاد جدی به دوره تربیت مددکاری اجتماعی در سازمان تبلیغات اسلامی

اخیرا اطلاعیه ای مبنی بر برگزاری دوره «تربیت مددکار اجتماعی» توسط سازمان تبلیغلات اسلامی استان تهران منتشر شده که از طلاب برای ثبت نام دعوت کرده است .

طببعتا وقتی عنوان تربیت نوشته می شود  معنی ساده آن این است که می خواهند از این افراد برای فعالیت های مددکاری اجتماعی استفاده کنند. این در حالی است که مددکاری اجتماعی یک رشته و حرفه دانشگاهی و علمی است که در ایران از 63 سال قبل بصورت علمی تاسیس شده است.
در حال حاضر از مقطع کاردانی تا دکتری در دانشگاه های مختلف دولتی، آزاد اسلامی، علمی - کاربردی، پیام نور و  موسسات غیرانتفاعی دانشجو تربیت می کند و به دنبال فرصت های اشتغال در حوزه تخصصی خود شان هم هستند.

انتظارمی رود همه سازمان ها به همه رشته های  و جایگاه آنها احترام بگذارند و اجازه داده شود که هر متخصصی کار خود را انجام دهد. ورود افرد غیر مرتبط  ومتخصص در هر رشته ای از جمله مددکاری اجتماعی آسیب جبران ناپذیری به آن رشته ها وارد می کند.

چنانچه سازمان تبلیغات اسلامی یا هر سازمان دیگری طبق وظایف محوله (در شرایط کنونی) برای فعالیت در حوزه آسیب های اجتماعی ماموریتی دارند بهتر است از ظرفیت افراد متخصص دارای مدارک دانشگاهی مرتبط استفاده کنند یا با انجام حمایت ها و ارایه مشوق های لازم،  زمینه ورود این افراد را برای ثبت نام در آزمون های مرتبط و پذیرش در آزمون های دانشگاه ها و اخذ مدارک دانشگاهی دارای مجوز از مراجع ذیربط فراهم کنند.

* رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1583054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =