وزرای کار و امور اجتماعی، تعاون و رئیس سازمان آمار امروز به مجلس آمده​اند بودند تا درباره مساله اشتغال، گزارش​هایی به مجلس ارائه دهند.

به گزارش خبرآنلاین، عادل آذر رئیس مرکز آمار هم در جلسه علنی امروز با بیان اینکه این مرکز بر اساس معیار معتبر بین​المللی که 130 کشور جهان از ان تبعیت می​کنند، نرخ بیکاری را اعلام کرده​ است، ادامه داد: حیثیت حرفه​ای جامعه آمار کشور در گرو ارائه این آمار است.

وی افزود: مبنای آمارهای ما مردمی هستند که در نمونه گیری​های خانوارها، اعلام کرده​اند شاغل هستند. وقتی خود مردم اعلام کرده​اند که شاغلند، ما چه می​توانیم بگوییم؟ اینکه شغل آنها چیست و کارشان پایدار یا فصلی است، در سوالات مرکز آمار آمده و مردم به آن پاسخ داده​اند. بنابرایننرخ بیکاری بر اساس اظهارنظر افراد در حال کاهش است و رشد نزولی دارد.

فریادهای « دو - دو  » نمایندگان همچنان در صحن علنی شنیده می​شد که مخالف اظهارات رئیس مرکزآمار بودند. اما او همچنان می​گفت که یک میلیون و 700 هزار نفر ورودی به بازار کار داشته​ایم و این دروغ نیست.

آذر با بیان اینکه معیارهای بین​المللی مورد تایید جهان، تنها مورد استناد دولت نهم و دهم نبوده و در سازمان ملل این موضوع به تصویب رسیده است، گفت: تنها یک ساعت کار مفید در هفته، تعریف اشتغال است. حتی دو روز کار در هفته که تا قبل از سال 83 مورد استناد برای تشخیص بیکاری بوده است، تنها یک دهم درصد با نرخ موجود اختلاف دارد.

فریادهای « دو-دو »  آنقدر ادامه یافت که باهنر از عادل آذر خواست تا مشخصا به این سوالات پاسخ دهد که جمعیت فعال در کشور ما چقدر است و نرخ بیکاری در سال 89 و 90 چقدر است؟

رئیس مرکز آمارهم پاسخ داد: 25 میلیون نفر جمعیت فعال در کشورداریم که در سال 89، نرخ بیکاری 13.5 درصد بوده اما در بهار 90 به 11 درصد کاهش یافته است.

وی تاکید کرد که این مرکز حرفه​ای حیثیت علمی خود را خرج برخی اختلاف نظرهای سیاسی نمی​کند و آمارش مستند است.

/29/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    0 0
    برادر من اینکه کسی یک ساعت در هفته کار کند که نمی شود معیار ، با این یک ساعت خرج کرایه اتوبوسش هم در نمی آید معیارتان را عوض کنید تا نرخ بیکاری مشخص شود
  • بدون نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    0 0
    در این نوع آمار فقط مردگان بیکارند ... اینم شد روش آمار گیری؟
  • مشتري IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    0 0
    در آمارهاي مركز آمار دانشجو، محصل، سرباز و... شاغل محسوب مي شوند. ضمن آنكه زنان كه نيمي از جمعيت كشور را تشكيل مي دهند، به حساب نمي آيند هر چند اگر خرج آوري نداشته باشند.
  • فرهاد IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
    0 0
    من شاگرد دکتر آذر بودم پیشنهاد می کنم فصل اول کتاب آمار جلد یک استاد را بخوانید آنجا که بیان می نماید آمار دروغ می گوید یا نه