میزبانی بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در نشستی اقتصادی با سفیران کشورهای جمهوری کره جنوبی و نیوزیلند، از آمادگی بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس برای میزبانی و حضور سرمایه‌گذاران بین‌المللی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از  قشم، دکتر افشار فتح الهی در دیدار با سفیر جمهوری کره جنوبی و سفیر نیوزیلند در ایران ضمن برشمردن ظرفیت‌ها و مزیت‌های طبیعی، گردشگری و اقتصادی جزیره قشم عنوان داشت: فرصت‌های زیادی برای حضور سرمایه‌گذاران بین‌المللی در حوزه‌های مختلف زیربنایی، صنعتی، هتل‌سازی و گردشگری در قشم وجود دارد که باید معرفی شود.

عالی‌ترین مقام سازمان منطقه آزاد قشم طرح احداث پل خلیج‌فارس و توسعه بندر کاوه را از مهم‌ترین طرح‌های اقتصادی و زیربنایی جهت جذب سرمایه‌گذاری دانست و افزود: تمام مطالعات زیست‌محیطی و اقتصادی این پروژه‌ها انجام‌شده و در حال حاضر مشغول مذاکره با سرمایه‌گذارانی از کشورهای مختلف برای اجرای هرچه سریع‌تر آن‌ها هستیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم تأکید کرد: احداث پل خلیج‌فارس و اجرای طرح توسعه بندر کاوه به‌عنوان نقطه آغاز کریدور شمال - جنوب نقش تأثیر مثبتی بر اقتصاد این منطقه خواهد داشت.

به گفته فتح الهی؛ قشم، ازنظر دسترسی به آب‌های بین‌المللی، تردد کشتی‌های تجاری و حضور در موقعیت استراتژیک جغرافیایی تنگه هرمز دارای مزیت‌های بی‌مانندی نسبت به سایر مناطق آزاد کشور است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۱۰ واحد تولیدی در سه شهرک صنعتی جزیره قشم، افزود: سرمایه‌گذاری‌های خوبی در حوزه‌های زیربنایی در جزیره انجام‌شده و با توجه به مزیت‌های پیش‌بینی‌شده در قانون مناطق آزاد، قشم پتانسیل بسیار خوبی جهت حضور تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران خارجی دارد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم، پروژه‌های هتل‌سازی و مجموعه‌های گردشگری را دیگر حوزه دارای مزیت برای حضور سرمایه‌گذاران بین‌المللی دانست و بیان کرد: احداث هتل‌های پنج ستاره و مجموعه‌های گردشگری استاندارد می‌تواند زمینه‌ساز حضور گردشگرانی از سایر کشورهای جهان در قشم باشد.

فتح الهی با تأکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری و رونق صنعت گردشگری در اقتصاد جزیره، ادامه داد: در حال حاضر حدود ۳۰ درصد از مسافران ورودی به قشم را گردشگران خارجی تشکیل می‌دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نقش سازنده سفیران کشورها در معرفی فرصت‌های اقتصادی به سرمایه‌گذاران، خاطرنشان کرد: آماده‌ایم تا همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قشم با حضور سرمایه‌گذارانی از کشورهای مختلف ازجمله کره جنوبی به میزبانی منطقه آزاد قشم برگزار شود.

*سرمایه‌گذاران خارجی به جزیره قشم می‌آیند

بر اساس این گزارش، سفیران جمهوری کره جنوبی و نیوزیلند در ایران نیز در دیدار با سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم ضمن اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر طبیعی جزیره قشم، این منطقه را می‌تواند به یکی از مقاصد گردشگری بین‌المللی و میزبان مسافرانی از کشورهای مختلف جهان تبدیل کند.

یون کانگ هیون، سفیر جمهوری کره جنوبی در ایران عنوان کرد: قشم به‌وضوح دارای پتانسیل‌ها و مزیت‌های اقتصادی فراوانی است که متأسفانه برای سرمایه‌گذاران کره جنوبی به‌خوبی معرفی نشده است.

وی ادامه داد: سفارت کره جنوبی آمادگی دارد تا در سال آینده میلادی باهدف معرفی بهتر مزیت‌های اقتصادی قشم همراه جمعی از سرمایه‌گذاران بین‌المللی در جزیره حضور پیدا کند.

سفیر جمهوری کره جنوبی در ایران همچنین تأکید کرد: با معرفی مزیت‌های اقتصادی قشم، سرمایه گذارن بین‌المللی را به جزیره می‌آوریم.

همچنین مایل وهی میلتونگا والش، سفیر نیوزیلند در نشست صمیمی با افشار فتح الهی، سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: جزیره قشم منطقه‌ای است که پس از پایان کرونا می‌تواند مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این جلسه حاضرین نسبت به ایجاد فضای سازنده در حوزه‌های اقتصادی جهت حضور سرمایه‌گذاران خارجی و همچنین ایجاد شرایط برای همکاری مشترک در بخش‌های تولیدی ابراز امیدواری کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1580766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =