۲۰۰۰ مانع فیزیکی در نقاط آبگیر قشم استقرار یافت

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از استقرار ۲۰۰۰ مانع فیزیکی در نقاط آبگیر شهر قشم با هدف پیشگیری از وقوع سیلاب در پی بارندگی های اخیر خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از قشم، شاهد ملازم با اعلام این خبر عنوان داشت: با برنامه ریزی و حضور میدانی عوامل اجرایی این مدیریت، ۲ هزار مانع فیزیکی با هدف کنترل آب گرفتگی ناشی از باران در نقاط حساس و آبگیر شهر قشم از جمله محله چابهار، چهار راه رسالت و بازار قدیم مستقر شد.

وی ادامه داد: با اقدام به موقع و متوالی در سال جاری در زمینه لایروبی منظم محلات، به کارگیری اکیپ ۱۰ نفره به منظور لایروبی کانال های روبسته زیرزمینی محدوده بازار قدیم، بارندگی روز گذشته با کمترین مورد آبگیری در معابر به پایان رسید. 

ملازم با بیان اینکه در هفته گذشته و با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی، یک کیلومتر از کانال های زیرزمینی روبسته محله بازار قدیم مجددا لایروبی شده، افزود: انباشت آب باران در قشم هر ساله در زمان بارندگی، مشکلات فراوانی به بار می آورد که با اقدامات انجام شده و همکاری شرکت تعاونی کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم، مشکلات سالیان گذشته را برطرف کرده ایم.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین با بیان اینکه عوامل ثابت و تجهیزات لازم از جمله ۱۰ دستگاه خودروهای مکانیزه، ۶ دستگاه پمپ تخلیه آب آتش نشانی و پنج دستگاه اَره موتوری برای حوادث احتمالی درنظر گرفته شده است، گفت: علاوه بر دستگاه های مکانیزه، ۱۰۰ نیروی واحدهای مختلف خدمات شهری و آتش نشانی در جریان بارندگی در حالت آماده باش کامل هستند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1578167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =