۰ نفر
۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۳

فارس نوشت:

 حزب وابسته به نخست‌وزیر عراق نیز بر موضع همسوی خود با جریان صدر مبنی بر مخالفت با تمدید اشغالگری در عراق حتی به مدت یک روز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری "النخیل "، حزب "الدعوه الاسلامیه " که نوری مالکی نخست وزیر عراق ریاست آن را بر عهده دارد از مجلس نمایندگان و دولت این کشور خواست طبق توافقنامه امضا شده میان دو طرف حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی را حتی یک روز هم تمدید نکنند.

حزب "الدعوه الاسلامیه " با انتشار بیانیه‌ای بر موضع همسوی خود با جریان صدر درباره تمدید اشغالگری تاکید و اعلام کرد: این حزب بار دیگر بر موضع ثابت خود درباره خروج همه نیروهای آمریکایی از مناطق مختلف عراق در تاریخ تعیین شده یعنی پایان سال جاری میلادی تاکید می‌کند.

حزب "الدعوه الاسلامیه " افزود: این حزب به قدرت و توانایی مردم عراق در حفظ روند سیاسی جدید و آمادگی نیروهای امنیتی و نیروهای مسلح برای دفاع از حاکمیت ، امنیت ، تمامیت ارضی و نظام دموکراتیک عراق اطمینان دارد.

در این بیانیه همچنین از دولت عراق خواسته شده است همه بندهای توافقنامه خروج نیروهای آمریکایی از عراق و برقراری روابط برابر میان دو کشور در زمینه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و دیگر زمینه‌ها را اجرا کند.

بغداد و واشنگتن اواخر سال 2008 میلادی توافقنامه‌ای برای خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق امضا کردند که اجرای آن اول ژانویه سال 2009 آغاز شد.

براساس این توافقنامه باید نیروهای آمریکایی تا اواخر امسال از عراق خارج شوند.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 157609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =