زاکانی: هفت خط مترو برای تکمیل به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد

ایرنا نوشت: شهردار تهران اعلام کرد: برای مجموعه حمل و نقل عمومی پایتخت ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهیم تا حال مردم این کلانشهر را خوب و مشکلات این بخش را حل کنیم.

علیرضا زاکانی روز یکشنبه در همایش شاهدان شهر (دیدار با ۶۳۰ فرزند شهید شاغل در شهرداری تهران) اضافه کرد: در این ارتباط برای بازسازی و نوسازی اتوبوس های پایتخت به ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

زاکانی گفت: مثلث شهر، شهروند و شهرداری اگر خوب ترسیم شود می توانیم با خدمتگزاری مناسب راه را برای آینده پایتخت باز کنیم.

وی افزود: تهران به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک کشور، اثرات آن ملی و فراملی و پیشانی نظام اسلامی است اما از مشکلات متعددی رنج می برد.

شهردار تهران ادامه داد: بین شمال و جنوب تهران تبعیض نهادینه شده‌ای وجود دارد و تهران نیازمند تحول در روح و کالبد است.

زاکانی اضافه کرد: باید این شهر را به عنوان یک موجودیت به سمت تحول روح و کالبد سوق دهیم و یک الگوی کلانشهر جهان اسلام بسازیم.

وی با بیان اینکه شهروندان از ما ناراحت و ناراضی هستند و سرمایه‌های اجتماعی شهر آسیب دیده است، گفت: این مردم به عنوان صاحبان انقلاب نیازمند خدمت شایسته و توجه ویژه هستند؛ به ویژه کسانی که از حق ابتدایی خود محروم مانده اند.

زاکانی ادامه داد: بنابراین باید با نوکری و شایستگی، اعتماد مردم را جلب کنیم تا آنها به میدان بیایند و بر مدار آنها حرکت کنیم و مردم محور این تحول و بر مدار نخبگان شهر قرار گیرند.

وی تاکید کرد: الگوسازی در تهران ادعای بزرگی است که عده ای از نزدیک شدن به آن از کیلومترها فاصله می ترسیدند.

شهردار تهران بیان کرد: موضوع بعدی شهرداری است که باید تبدیل به یک نهاد خدمتگزار اجتماعی و میدان دار همه دستگاه‌ها شود و حرکت در مسیر مدیریت یکپارچه شهری و فراتر از آن حکمرانی واحد شهری را دنبال کند.

وی گفت: محقق کردن این ویژگی ها، فکر و اندیشه فراخی می طلبد و دقت های لازمی را می خواهد که جزو با تکیه بر فرهنگ شهید، شهادت، بسیج و میراث انبیا و اولیای الهی میسر نمی شود.

زاکانی گفت: ۲ ماه و ۱۹ روز است که به عنوان شهردار تهران خدمت مردم هستم و مسیری را می رویم تا به شهر الگو برسیم و در این چارچوب چهار خط راهبردی جدی را دنبال می کنیم.

وی اظهار داشت: ابتدا باید تعریف مشخصی از افق آینده را داشته ‌باشیم و برنامه مدون محقق کننده آن افق را تنظیم کنیم و نیروی انسانی شایسته آن را در خدمت شهرداری قرار دهیم.

وی تاکید کرد: راهبرد دوم هم‌داستانی مسئولان و مردم در رسیدن به این افق عالی است و اگر همه مسئولان پای برداشتن مشکلات از تهران نایستند، دچار مشکل خواهیم شد.

زاکانی یادآوری کرد: برای مثال دیروز نیم ساعت یک رام قطار در یکی از ایستگاه های مترو دچار نقص شد و دیدیم که چه ناراحتی هایی برای مردم به وجود آمد.

شهردار تهران یادآور شد: در هفت خط مترو، یک هزار و ۵۰۰ واگن مهیا شده است در حالی که این هفت خط نیاز به سه هزار واگن دارد.

زاکانی اضافه کرد: همچنین از این تعداد ۳۶۴ واگن از رده خارج و بیش از دو سوم آنها نیز  نیاز به اورهال دارد و این هفت خط برای تکمیل و خدمت شایسته به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد.

وی با بیان اینکه برای سایر خطوط نیز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، ادامه داد: سومین راهبرد این است که مسیر را طوری دنبال کنیم که مردم سالاری در تهران محقق شود.

زاکانی گفت: همه این مشکلات با حضور و مشارکت مردم قابل حل است؛ لذا شهرداری باید خود را برای تحول مهیا کند و مسئولیت های خود را بپذیرد.

به گفته وی، در ۲ سال و نیم گذشته شهرداری پایتخت کار می کرد که فقط حقوق ها را بپردازد و ۶۷ تا ۷۰ درصد اعتبارات که از شهرسازی فراهم می شد، قفل شده بود.

زاکانی اضافه کرد: اما با ایجاد انضباط مالی حقوق ها را در بیست و هشتم ماه واریز و به شورا اعلام کردیم که با حاکم کردن نظم مالی دیگر تنش مالی نداریم و ۲ ماه است که حقوق پرداخت می شود و اعتبار نگهداشت شهر برای ماه آینده را نیز دیروز پرداخت کردیم‌.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1575284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =