پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر نوشت:

دبیر ستادحقوق بشر در دیدار با امید یاردیم سفیر ترکیه در ایران پیروزی مجدد حزب اسلام گرای عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی این کشور را موید تحولات منطقه و بیداری کشورهای اسلامی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستادحقوق بشر، دکتر محمد جواد لاریجانی در این دیدار پیروزی مجدد حزب حاکم ترکیه را به سفیر این کشور در ایران تبریک گفت و این پیروزی را دستاوردی برای جریان های اسلام گرا در کل منطقه دانست.
مشاور اموربین الملل رئیس قوه قضائیه در ادامه این دیدار با تشریح فعالیت های ستادحقوق بشر و دستاوردهای مهمی که ایران در سی سال گذشته در حوزه های مختلف به دست آورده است، شرایط را برای گسترش روابط دوجانبه حقوق بشری میان دو کشور مناسب خواند.
در این دیدار امید یاردیم با اشاره به اشتراکات فرهنگی و مذهبی گسترده میان دو کشور گفت : ترکیه معقتد است همکاری های مشترک میان دو کشور در حوزه های بسیار زیادی قابل گسترش است که می توان طیف های مختلفی را برای آن در نظر گرفت.
امیدیاردیم در ادامه با تاکید بر مثبت بودن همکاری های دوجانبه در زمینه حقوق بشری گفت: با توجه به اشتراکات فرهنگی و دینی موجود میان ایران و ترکیه لازم است تا فعالیت ها در سطوح مختلف سیاسی، قضایی، حقوقی، دانشگاهی و حتی درمیان لایه های اجتماعی از جمله سازمان های مردم نهاد توسعه یابد.
سفیرترکیه در ایران همچنین از حسن نیت و حسن نظر ملت و دولت ایران نسبت به حزب عدالت و توسعه تقدیر و تشکر کرد.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 157495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گچپژ IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۵
    0 0
    مجيد جان ، اينا دوبار قبل اين تحولات پيروز شده بودن، بعد مؤيد كدوم تحولات؟ بحرين يا سوريه؟ خودشون كه فعلاً چسبيدن به سوريه
  • -- IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۵
    0 0
    ياد آوري ميكنم كه راي اسلام گرايان نسبت به دوره قبل كاهش يافته
  • بدون نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۵
    0 0
    khodetun ro ghati turkie nakonid.unja hadagal be keramat ensanha ehteram mizaran
  • حامد IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۵
    0 0
    با این تحلیل ها مدیریت می کنید که کشور به این روز افتاده!