رئیس مجلس از ملت مصر خواست تا آنگونه که مورد ستایش حضرت علی (ع) در سال 24 هجرت واقع شدند، در انتخابات آتی این کشور حضور یابند.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی، سخنانش را با تبریک سالروز میلاد حضرت​علی (ع) آغاز و پس از تشریح ابعاد اهمیت ولایت، به تحلیل وضعیت کشور مصر پس از انقاب اخیر در این کشور پرداخت.

گزیده سخنان وی به این قرار است:

  • واگذاری رسالت حضرت نبی اکرم به امامت حضرت علی، گویای اصل والای ولایت فقیه است که هم در کلام الله به آن اشاره شده و هم در سنت نبوی ما مورد تاکید قرار گرفته است.
  • به واقع می توان گفت اگر آفتاب ولایت بر تاریخ نمی تابید نه تاریخ را قدر و منزلتی بود و نه سیاست را جاه وجلالی. بی نور ولایت انسان در ظلمت ذلالت زمین گیر می​شد.
  • ولایت رکن اساسی فلسفه سیاسی اسلام است. پیامبر اکرم با بیانات خود درباره علی(ع) فلسفه سیاسی اسلام را شکل داده است که رکن اساسی آن ولایت است.

  • این روزها ملت مصر در حرکتی ماندگار طاغوت را به زیر کشاندند. امام علی در نامه​ای به اهل مصر در نامه به مالک اشتر نوشته بودند که «هنگامی که نه معروفی ماند و نه منکری نهی می​شد، مردمی برای رضای خدا خشم می گیرند». ملت مصر چندین بار افتخار آفریدند و در قیامی افتخار آمیز شرکت جستند و علیه امویان قیام کردند که مورد ستایش امام علی قرار گرفتند.

  • ملت مصر که در کارنامه خود ستایش حضرت علی را دارد، بر اهریمن طاغوت خود فائق آمد. حضرت آیت​الله خامنه​ای هم از ابتدا جوهره این انقلاب مصر را اسلامی دانستند. اما برخی خرده گرفتند که چه زودهنگام در این زمینه موضع گیری شد اما همه​گان دیدند که چنین شد. امروز ملت مصر در استانه انتخاباتی هستند که باید نشان دهند همچون نامه امام علی(ع) به آنان می توانند افتخار آفرین باشند.

 

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 157387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =